וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: "המל"טים האיראנים שהורגים חפים מפשע עלולים להיות רק הפרומו"

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 14:45

"למול התוקפנות האיראנית, על הקהילה הבינלאומית לבצע פעולות משמעותיות", הזהיר גלנט במעמד חתימת המסמך למימוש מכירת מערכות ההגנה "חץ 3" לגרמניה. בנאום שנשא, גלנט בירך על העסקה הביטחונית הגדולה בתולדות המדינה: "ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד טוב יותר"

מערכת ההגנה האווירית תוצרת ישראל, "חץ 3", תימכר לגרמניה. 17 באוגוסט 2023/משרד הביטחון

"המלטים האיראנים שהורגים אזרחים חפים מפשע ברחבי העולם, הם רק הפרומו למה שנראה, אם אמברגו הטילים על איראן יפוג בעוד חודש", אמר היום (חמישי) שר הביטחון יואב גלנט, בנאום שנשא בטקס החתימה על המסמך למימוש עסקת המכירה של מערכות ההגנה "חץ 3" לגרמניה. "לאיראן יהיה חופש פעולה להפיץ טילים מתקדמים, כל זאת לצד המירוץ להשגת נשק גרעיני צבאי. למול התוקפנות האיראנית, על הקהילה הבינלאומית לבצע פעולות משמעותיות", הוסיף גלנט.

במסגרת הרכישה, שתהפוך לעסקה הביטחונית גדולה בתולדות המדינה - תמכור ישראל לגרמניה את מערכות האוויריות ליירוט טילים בסכום של 14 מיליארד שקלים. "80 שנים מאז מלחמת העולם השנייה, ישראל וגרמניה משלבות ידיים בבניית עתיד בטוח יותר לשני העמים", בירך גלנט במעמד החתימה.

יואב גלנט בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
יואב גלנט בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
מערכת ההגנה האווירית תוצרת ישראל, "חץ 3", תימכר לגרמניה. 17 באוגוסט 2023. משרד הביטחון
מערכת ההגנה האווירית תוצרת ישראל, "חץ 3", תימכר לגרמניה. 17 באוגוסט 2023/משרד הביטחון

מנכ"ל התעשייה האווירית, שפיתחה הטילים במערכות "חץ 3", בועז לוי, בירך לאחר החתימה: "ההסכם שנחתם היום עם גרמניה, הינו אירוע היסטורי ואבן דרך משמעותית בין המדינות שמהותה ערבות הדדית ושותפות גורל. מערכת ההגנה 'חץ' הינה מרכיב מרכזי במערך ההגנה הרב שכבתית של מדינת ישראל, אשר מעידה על שיתוף הפעולה ההדוק בין התעשייה האווירית, משרד הביטחון הישראלי והסוכנות האמריקאית להגנה מפני טילים ועתה גם עם משרד ההגנה הגרמני".

חץ 3 היא מערכת הגנה אווירית המתקדמת מסוגה בעולם ליירוט טילים בליסטיים בחלל, מחוץ לאטמוספירה. היא מבוססת על פגיעה פיזית ישירה בטיל התוקף, והשמדתו על ידי אנרגיה קינטית מבלי להיזדקק לחומר נפץ. זאת, להבדיל מהחץ 2, שראש הקרב שלו נושא מרעום קרב המשמיד את טיל המטרה באמצעות מטען של חומר נפץ.

יכולותיו של הטיל מקטינות את הסכנה שראש הקרב, חומרי לחימה כימיים או ביולוגיים או שרידיו של טיל התקיפה, יתפזרו מעל שטח המדינה שמחזיקה בו. על פי הערכות מומחים, חץ 3 מסוגל ליירט גם לוויינים, יכולת השמורה לקומץ מדינות בעולם. בניסוי שנערך ב-2019 הוכח כי המערכת מסוגלת ליירט בחלל גם טילים בליסטיים בעלי ראש קרב גרעיני מתפצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully