וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הטבח בבסמת טבעון: היועמ"שית אישרה באופן חריג שימוש בתוכנת הרוגלה פגסוס

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 9:31

בהרב מיארה נענתה לבקשתו של המפכ"ל קובי שבתאי ואיפשה לו להשתמש בתוכנת הרוגלה פגסוס במסגרת החקירה. זאת, לאחר שאתמול נרצחו בבסת טבעון אישה כבת 30, שני בניה, ושני נערים נוספים, קרובי משפחתה. "נחצה פה קו אדום. מי שביצעו את הרצח הם מחבלים", אמר המפכ"ל

בווידא: ראיון עם חאלד ומחמד דלייקה/צילום: אלי אשכנזי

לבקשת המפכ"ל, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה אישרה הבוקר (חמישי) באופן חריג למשטרה להסתייע בתוכנת הרוגלה פגסוס במסגרת חקירת הטבח שאירע אתמול בבסמת טבעון, בו נורו למוות חמישה בני משפחה.

אתמול, נרצחו בבסמת טבעון אישה בשנות ה-30 לחייה יחד עם שני בניה, וואליד בן ה-17 ואדם בן ה-14, ושני נערים, אחיינים של האישה מצד בעלה. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק להם טיפול רפואי אך לבסוף לא נותר להם אלא לקבוע את מותם של החמישה. באירוע נפצע אדם נוסף באורח בינוני והוא פונה לבית החולים על ידי הצוותים כשהוא סובל מפציעות חודרות.

טבח מזעזע בצפון: חמישה נרצחו מירי בבסמת טבעון 27 בספטמבר 2023. אלי אשכנזי
שבתאי בהערכת מצב סמוך לזירת הרצח/אלי אשכנזי

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע אתמול לישוב וקיים הערכת מצב, במהלכה ביקש שיתאפשר לו להשתמש בכל האמצעים הטכנולגיים שיש ברשות המשטרה בחקירת המקרה. "נחצה פה קו אדום. מי שביצעו את הרצח הזה הם מחבלים, מבחינתנו זה פיגוע", אמר המפכ"ל, "משטרת ישראל תעשה הכל כדי להגיע לרוצחים".

בחודש שעבר, אישרה הממשלה את הצעתו של שר המשפטים יריב לוין להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת פגסוס. לפי ההצעה, הוועדה תקבל סמכויות חקירה ותוסמך לבדוק את התנהלות גורמי המשטרה, הפרקליטות ומערכות הפיקוח עליהן בכל הקשור לביצוע פעולות רכש, מעקב ואיסוף בכלים קיברנטיים אחר אזרחים ונושאי משרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אחד ממשרדי NSO בהערבה 22 ביולי 2021. רויטרס
משרדי NSO/רויטרס

טרם הדיון מסרה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה את חוות דעתה לממשלה ואמרה כי ישנה מניעה משפטית להסמיך את ועדת הבדיקה לעמוד גם על הליכים פליליים תלויים ועומדים, כמו תיקי נתניהו. עוד הוסיפה בהרב מיארה וציינה כי יש "חדד כבד לניגוד עניינים של ראש הממשלה בשל השפעתה האפשרית של עבודת הוועדה על התיק הפלילי שמתנהל על כך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully