וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בעמק יזרעאל: חמישה נרצחים מירי בבסמת טבעון

עודכן לאחרונה: 29.9.2023 / 20:38

בין הקורבנות אישה בשנות ה-30 לחייה, שני בניה ושני אחיינים של בעלה. צוות מד"א שהוזעק לזירה העניק להם טיפול רפואי אך לבסוף לא נותר להם אלא לקבוע את מותם. באירוע נפצע אדם נוסף בינוני והוא פונה לבית החולים. נבדק קשר בין הטבח לחיסול שאירע מוקדם יותר בחיפה

בווידאו: בן גביר הגיע לזירת הטבח בצפון והתקבל בצעקות/צילום: שלומי גבאי

חמישה בני אדם נרצחו היום (רביעי) מירי בבסמת טבעון שבעמק יזרעאל. בין הקורבנות אישה בשנות ה-30 לחייה, שני בניה, מוחמד חסין דלאיקה ורביע דלאיקה, ושני נערים נוספים, אחייניהם של בעלה של האישה, וואליד דלייקה בן ה-17 ואדם דלייקה בן ה-14. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק להם טיפול רפואי אך לבסוף לא נותר להם אלא לקבוע את מותם של החמישה. באירוע נפצע אדם נוסף באורח בינוני והוא פונה לבית החולים על ידי הצוותים כשהוא סובל מפציעות חודרות. נבדק קשר בין הטבח לחיסול שאירע מוקדם יותר היום בחיפה. המשטרה פתחה בחקירת המקרה ומפכ"ל המשטרה קובי שבתאי עושה דרכו לזירה.

מפכ"ל המשטרה יעקוב שבתאי אמר בישיבת מצב שקיים לפני זמן קצר בבסמת טבעון כי כל משטרת ישראל מגוייסת כרגע לטובת חקירת הרצח. "נחצה פה קו אדום. מי שביצעו את הרצח הזה הם מחבלים ,מבחינתנו זה פיגוע", אמר המפכ"ל, "משטרת ישראל תעשה הכל כדי להגיע לרוצחים". בנוסף ביקש המפכ"ל שייתאפשר לו להשתמש האמצעים הטכנולגיים שיש ברשות המשטרה ובשילוב של יחידות ארציות ומחוזיות בחקירת המקרה.

טבח מזעזע בצפון: חמישה נרצחו מירי בבסמת טבעון 27 בספטמבר 2023. אלי אשכנזי
ארבעה נערים ואישה נרצחו בצפון/אלי אשכנזי
טבח מזעזע בצפון: חמישה נרצחו מירי בבסמת טבעון 27 בספטמבר 2023. אלי אשכנזי
זירת הטבח, היום/אלי אשכנזי

פרמדיק מד"א עופר ויניק שהוזעק למקום סיפר כי במקום הייתה המולה רבה. "מדובר באירוע קשה מאוד", שחזר. "שישה פצועים סבלו מפציעות חודרות בגופם. מיד התחלנו בבדיקות רפואיות, לצערנו ארבעה נערים ואישה היו ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותם. גבר בן 49 שנפצע באורח בינוני פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים".

בהמשך, הגיע לזירה גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהתקבל בצעקות תושבים. "הרסת את המדינה", צעקו. "השר הזה צריך ללכת הביתה", המשיך אחד התושבים. "בשביל מה הוא בא לפה? זה תיאטרון? שילך הביתה, אין לו מה לעשות פה". אחרים הוסיפו: "לך הביתה. אנחנו בדואים, שירתנו בצבא, לא אכפת לך מאיתנו".

טבח מזעזע בצפון: חמישה נרצחו מירי בבסמת טבעון 27 בספטמבר 2023. אלי אשכנזי
זירת הטבח בצפון/אלי אשכנזי

הבוקר גבר כבן 50 נורה למוות סמוך לגשר פז שבחיפה. צוות מד"א שהוזעק לזירה הנמצאת על כביש ראשי במבואות העיר העניק לקורבן טיפול רפואי ראשוני - אך נאלץ לקבוע את מותו במקום. המשטרה הוזעקה אף היא וחקירה נפתחה לבירור נסיבות האירוע.

חובש בכיר במד"א ישי לוי שהיה בזירה סיפר כי ראה את הקורבן שרוע על הרצפה כשהוא מחוסר הכרה. "הוא היה ללא דופק ונשימה - וסבל מפציעות חודרות בגופו", שחזר. "ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

יוזמת אברהם הגיבה לטבח בצפון ומסרה כי "ראש הממשלה חייב לפטר את השר לביטחון לאומי ולהחיל באופן מיידי תכנית רחבה לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. זה מצב חירום". עוד נמסר מטעם יוזמת אברהם כי בשנה האחרונה קיפדו את חייהם 188 ערבים בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. מתוך אותם קורבנות, 171 נורו למוות. זאת, בהשוואה ל-80 קורבנות בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully