וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ: המפגינים נהגו באלימות כלפי מתפללים בכיפור, הפריעו לתפילה ולקחו את החוק לידיים

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 21:17

יו"ר המחנה הממלכתי מתח ביקורת על המפגינים בת"א, וטען כי הם נקטו באלימות בשם הרצון "לשמור על המרחב הציבורי". "הכבוד ההדדי נעלם. לשני הצדדים יש על מה לעשות חשבון נפש". יו"ר העבודה מיכאלי תקפה: "אין דבר עלוב ומביך מפוליטיקאים שמשנים את עמדתם לפי סקרים"

גנץ: המפגינים נהגו באלימות כלפי מתפללים בכיפור, הפריעו לתפילה ולקחו את החוק לידיים/אלעד מלכה

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ מתח היום (רביעי) ביקורת על המפגינים נגד מחיצת ההפרדה בתפילה בכיכר דיזנגוף בתל אביב ביום כיפור, וטען כי הם נקטו באלימות והפריעו למתפללים. גנץ מתח ביקורת גם על מארגני התפילה, אותם האשים בפרובוקציה, אך האשים את המפגינים נגדם באלימות "בשם הרצון לשמור כביכול על המרחב הציבורי".

"החוק נלקח לידיים משני הצדדים והכבוד ההדדי נעלם מזה ומזה כאחד", אמר גנץ בטקס אזכרה לאל"ם נביה מרעי. "לשני הצדדים, יש על מה לעשות חשבון נפש, וכך לכולנו כחברה".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג

מאוחר יותר, יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה לאירוע פעם נוספת. "המפגינים הליברלים שהפגינו מחוץ לפעילות המסיונרית של ארגון ראש יהודי בכיכר דיזנגוף הם חבורה של גיבורות וגיבורים", כתבה בחשבון הטוויטר שלה, והוסיפה: "אין דבר עלוב ומביך מהפוליטיקאים שפועלים כמו שבשבת ומשנים את עמדתם על פי הסקרים. הציבור הליברלי בישראל ראוי להנהגה מובילה ולא נגררת".

"אני רואה את מסע הדה לגיטימציה שמנסים לעשות לכם", כתבה תוך פניה למוחים. "אתם עומדים בראש החץ במאבק של הציבור הליברלי במדינת ישראל. בזכות הפעילות שלכם נחשפה המזימה המסוכנת של הגרעינים התורניים. נחשף הניסיון שלהם להשתלט על הערים הליברליות בדיוק באותם הצעדים ובאותן השיטות שבהם הם השתלטו על הערים המעורבות ובשכונות שהליכוד מזניח ומבטיח לשקם כבר שנים. יבוא יום והציבור הליברלי כולו יוקיר לכם תודה".

עוד בוואלה!

ח"כים מהימין על העימותים סביב התפילות: "מחזות אנטישמיים"; לפיד: "משיחים קיצוניים"

לכתבה המלאה
עימותים בכיכר הבימה בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023. אורי סלע
עימותים בכיכר הבימה בעקבות תפילה המונית שהיה בה הפרדה מגדרית. 24 בספטמבר 2023/אורי סלע
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023/פלאש 90, תומר נויברג

העימותים פרצו ביום הכיפורים בין מתפללים לתושבי תל אביב בכיכר דיזנגוף, כיכר הבימה ובמוקדים נוספים בעיר. זאת, בעקבות קיום התפילה בהפרדה בין נשים לגברים, על אף איסור בג"ץ על כך מוקדם יותר השבוע. מתפללים שהגיעו לאזור הציבו מחיצות מאולתרות, בניגוד לפסיקה. התושבים לא קיבלו זאת, הפריעו לתפילה ופגעו במחיצות על ידי ערימת כיסאות הפלסטיק שהביאו המתפללים.

עם צאת הצום, סערה פרצה סביב האירועים. בעוד שפוליטקאים מהשמאל תקפו את המתפללים, ראש הממשלה בנימין נתניהו, השרים וחברי כנסת מהימין תקפו את המפגינים, תוך שהם מתעלמים מפסיקת בג"ץ בנושא - שקבע כי אין לקיים תפילה עם הפרדה במרחב הציבורי.

"נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל", הגיב למאורעות בצאת הצום ראש הממשלה בנימין נתניהו, שתקף בחריפות את המוחים מבלי לאזכר את קביעת השופטים שאסרה כאמור את ההפרדה. ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ותקף את רה"מ. "בצאת יום הכיפורים ראש ממשלה בישראל לא אמור להוסיף להסתה ולמריבה, אלא לנסות להרגיע את הרוחות", פנה לנתניהו. "לידיעתך, רוב האנשים שבאו למחות נגד הכפייה צמו והתפללו ביום הכיפורים הזה. הם לא נגד היהדות, הם מנסים להציל את היהדות מהחבורה הגזענית והקיצונית שנתת לה במתנה את השלטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully