וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לבלוני תבערה: שתי שריפות פרצו ביער קק"ל בעוטף עזה

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 16:12

צוותי כיבוי שהוזעקו ליער בארי הסמוך לרצועה פועלים לכיבוי השריפות. זהו היום העשירי למהומות סמוך לגדר המערכת, ולאחר שבימים האחרונים תקף צה"ל כמה פעמים עמדות חמאס בעזה. במערכת הביטחון הבהירו: אם האלימות על הגבול תימשך - נחריף את התגובה

בווידאו שריפה בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה/צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל

שתי שריפות פרצו לפני זמן קצר (רביעי) ביער בארי של קק"ל בעוטף עזה. צוותי כיבוי שהוזעקו למקום פועלים לכיבויין. נבדק החשד כי בלוני תבערה שהופרחו לעוטף הציתו את השריפות.

בעשרת הימים האחרונים התקיימו כמה אירועים נשנים של הפרות סדר סמוך לגדר המערכת, במהלכן בין היתר בוצע ירי לעבר לוחמי צה"ל וכן הופרחו בלוני תבערה לעוטף. בתגובה, תקף צה"ל כמה עמדות חמאס בעזה בכמה פעימות שונות.

אתמול, כך לפי הדיווח, התקיפות בוצעו נגד עמדות חמאס מזרחית לעיר עזה. "במוקדים אלו התקיימו הפרות סדר אלימות הכללו ירי של מחבלים לעבר כוחותינו", נמסר מצה"ל. מוקדם יותר דווח על התקיפה הראשונה שהתקיימה אתמול, במהלכה, כלי טיס לא מאויש תקף עמדת חמאס לא מאוישת בדרום רצועת עזה, סמוך לרפיח.

שריפות פרצו ביער קק"ל בעוטף עזה 27 בספטמבר 2023. עובדי ויערני קק״ל, אתר רשמי
שתי שריפות פרצו ביער קק"ל בעוטף עזה, חשד לבלוני תבערה/אתר רשמי, עובדי ויערני קק״ל

אתמול ושלשום, במהלך יום הכיפורים, כלי טיס מאויש מרחוק של צה"ל תקף עמדות צבאיות של חמאס ברצועה, בעקבות הפרחת בלוני תבערה לעבר יישובי עוטף עזה והמשך המהומות על גדר הגבול. לפני התקיפה, מאות רעולי פנים הבעירו צמיגים וניסו להתקרב לגדר המערכת בחסות העשן. גם ביום שישי האחרון, צה"ל תקף שלוש עמדות של חמאס ברצועה - זאת גם על רקע הפרות הסדר האלימות שהתקיימו על הגדר, במהלכן עשרות פלסטינים ניסו לחבל בגדר. בד בבד, פרצו בעוטף עזה שתי שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה.

ההפגנות בגדר גבול רצועת עזה החריפו בשבועות האחרונים ואיתן האלימות. חמאס דיווח בשבוע הראשון של ההפגנות כי הוא מצפה מקטאר להחזיר את סכומי הכסף הגדולים לסיוע לתושבים, משום שהארגון מתקשה לשלם את משכורות אלפי הפקידים. הטענה היא כי יוקר המחייה מחייב אותו להוציא סכומים גבוהים על סחורות מישראל וממצרים. גם הציפיות ליותר פועלים שייצאו לעבודה בישראל התבדו, והלחץ גובר ברחוב הפלסטיני, שמותח ביקורת על הנהגת חמאס שלא מצליחה להוביל לפתרון.

בשב"כ מתעקשים שעד שלא יתקדם מהלך לפתרון סוגיית השבויים והנעדרים לא תעלה מכסת הפועלים מעבר ל-18,600 - כשברקע כבר דווחו שני מקרים של פועלים פלסטינים עם סכינים שאותרו על ידי מאבטחים בעורף ישראל. "חמאס מנסה להשתמש באלימות וטרור על הגבול כחלק מארגז הכלים למשא ומתן על שיפור מצבו הכלכלי", הסביר גורם ביטחוני בכיר, והוסיף, כי "המסר שהועבר דרך הקטארים והמצרים כי אם הטרור והאלימות ימשיכו, ישראל תחריף את התגובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully