וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיות: "משפט צדק איננו שוכן במבנה עצמו, אלא באנשים הפועלים בו בשירות הציבור"

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 14:52

נשיאת העליון שלחה מסר לשר המשפטים בטקס חניכה של מבנה חדש של בית משפט השלום בצפת. "חנוכתו של מבנה הקבע החדש דווקא בתאריך זה יש בה מן הסמליות והיא מזכירה לנו תובנה חשובה שעלינו לנצור תמיד - משפט צדק אינו שוכן במבנה עצמו, אלא באנשים הפועלים בו יום-יום", אמרה

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת. 27 בספטמבר 2023/פול 12

נשיאת העליון אסתר חיות שלחה היום (רביעי) מסר לשר המשפטים יריב לוין וטענה כי "משפט צדק איננו שוכן במבנה עצמו, אלא באנשים הפועלים בו בשירות הציבור". את הדברים אמרה בטקס חניכה של מבנה חדש של בית משפט השלום בצפת, בהשתתפות שר המשפטים ויו"ר לשכת עורכי הדין.

"חנוכתו של מבנה הקבע החדש כאן בצפת, דווקא בתאריך כזה, יש בה מן הסמליות והיא מזכירה לנו תובנה חשובה שאותה כשופטים עלינו לנצור תמיד - משפט צדק איננו שוכן במבנה עצמו, אלא באנשים הפועלים בו יום-יום שעה-שעה בשירות הציבור", אמרה חיות.

טקס חנוכת מבנה חדש לבית משפט השלום בצפת בהשתתפות , נשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות ברחוב הפלמ"ח 100, צפת. 27 בספטמבר 2023. ללא, צילום מסך
"משפט צדק איננו שוכן במבנה עצמו אלא באנשים", חיות/צילום מסך, ללא

בד בבד, מחר 11 שופטי בג"ץ יתכנסו ב-10:00 כדי לדון בשאלה אם התיקון לחוק יסוד הממשלה המכונה "חוק הנצברות" ייכנס לתוקף החל מהכנסת הבאה או שיחול כבר מהנוכחית.

חוק הנבצרות עבר בחודש מרץ האחרון בכנסת. זאת בכדי לאפשר לראש הממשלה נתניהו "לעקוף" את הסדר ניגוד העניינים שחל עליו מבלי שייצא לנבצרות בשל הפרתו. החוק החדש מחליף את החוק הישן שקובע שרה"מ יצא לנבצרות רק במקרים של אי מסוגלות פיזית ונפשית. החוק החדש קובע כי רה"מ יצא לנבצרות רק בתנאים של אי מסוגלות פיזית או נפשית וכן רק בהודעה שרה"מ בעצמו ימסור או שהממשלה תמסור - הדורשת רוב מיוחד גם בכנסת. כך, השליטה על ההוצאה לנצברות תהיה מסורה לרה"מ בעצמו או לממשלה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully