וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר על הכוונת: סוכלה תשתית טרור של איראן שתכננה פיגועים בישראל

עודכן לאחרונה: 27.9.2023 / 13:08

בין החברים בחולייה שני תושבי הצפון. הם הופעלו ע"י גורם המתגורר בירדן שפעל מטעם גורמי ביטחון איראניים. במסגרת פעולתם הם ניסו לרגל אחרי בן גביר ויהודה גליק - אך לאור סידורי האבטחה סביב השר לא הצליחו בזמם. הם עסקו בהצתת רכבים ותכננו פעילות טרור "חמורה בהרבה"

בווידאו: פעילות משותפת של צה"ל עם שב"כ ומג"ב למעצר המעורבים בפיגוע בו נהרג אילן גנלס, עקבת ג'בר, 1 במרץ 2023/דובר צה"ל

שב"כ סיכל ניסיון איראני להוציא פיגועים בשטח ישראל וכן לאסוף מודיעין על אודות אישי ציבור בהם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והח"כ לשעבר יהודה גליק - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. חמישה מעורבים נעצרו בהם שלושה פלסטינים וכן שני תושבי צפון הארץ.

בפעילות שב"כ בשיתוף המשטרה וצה"ל, נחשפה וסוכלה תשתית הטרור, שפעלה בשטחי ישראל ובאזור יהודה ושומרון - בהתאם להנחייתם והכוונתם של גורמי ביטחון איראנים. העצורים הם מוראד קמאמג'ה תושב כפר דאן בן 47, חסן מוג'רימה תושב ג'נין בן 34, זיאד שנטי תושב ג'נין בן 45, חמאד חמאדי תושב נצרת בן 23 ויוסף חמאד תושב מוקיבלה בן 18.

שב"כ סיכל ניסיון איראני לביצוע פעילות טרור בישראל, כולל כוונות פגיעה באישי ציבור.. שב"כ
"הופעלו על ידי איראנים". חברי חוליית הטרור/שב"כ

מחקירתם בשב"כ עולה כי מוראד וחסן פעלו בהכוונתו והנחייתו של גורם המתגורר בירדן, שפעל מטעם גורמי ביטחון איראניים. השניים התבקשו לסייע בהברחת אמל"ח לתוך תחומי ישראל ולאסוף מודיעין על אישים מאובטחים ודמויות ציבוריות בכירות בהם השר איתמר בן גביר וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. עם זאת מהחקירה עלה כי לאור סידורי האבטחה סביב השר, הם לא הצליחו לממש את המשימה שהתבקשו לבצע.

בנוסף, מוראד וחסן פעלו בהכוונת והנחיית גורמים מטעם גורמי הביטחון האיראנים. הם עסקו בקידום פעילות טרור בתוך שטחי ישראל ובין היתר עסקו ושידלו אחרים להצית רכבים של אזרחים ישראלים. עוד עלה מחקירת שב"כ כי מוראד וחסן גייסו את זיאד שנטי לטובת קידום הפעילות הביטחונית - כשהאחרון מודע לכך כי מאכווני הפעילות הינם גורמים איראניים.

עוד בוואלה!

שב"כ סיכל תשתית טרור של תושבי השטחים שתכננו פיגועים בישראל

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר בביתו, גבעת האבות, קרית ארבע, 8 בספטמבר 2023. ניב אהרונסון
לא הצליחו לאסוף עליו מודיעין. בן גביר/ניב אהרונסון

זיאד שנטי גייס שני אזרחים ישראלים - חמאד חמאדי ויוסף חמאד לטובת הצתת הרכבים, והשניים הציתו רכבים בחיפה ב- 22 ביוני ואף תיעדו את המעשים. ההערכה היא שמדובר במשימת מבחן מטעם הגורמים המאכוונים באיראן וזאת על מנת לקדם בהמשך פעילות טרור חמורה הרבה יותר - שסוכלה עם מעצר חברי התשתית.

החקירה חשפה שיטת פעולה איראנית, של שימוש באזרחים ישראלים, גם כאלו בעלי רקע פלילי, וגיוסם לשם קידום פעילות טרור על גבי פלטפורמות פעולה עברייניות, בתמורה לתשלום כספים. בימים האחרונים הוגשו בבית המשפט הצבאי וכן בבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי פרקליטות מחוז חיפה כתבי אישום נגד המעורבים המייחסים להם עבירות ביטחוניות חמורות.

בן גביר הגיב להודעת שב"כ והודה לגורמי הביטחון שלכדו את חוליית הטרור. "אמשיך לפעול ללא מורא וביתר שאת לשינוי מהותי של תנאי הכליאה של המחבלים בכלא, להמשך המלחמה בטרור, למען זכויות התפילה והריבונות היהודית בהר הבית, למען שלמות ארצנו ולהבטחת שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully