וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדעון סער נגד לפיד: "הוא ונתניהו מתדלקים מלחמת אחים"

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 9:54

יו"ר תקווה חדשה תקף את ראש הממשלה ואת בן גביר, אך גם את חברו לאופוזיציה. הוא כינה את התגובות "מכוערות" והאשים כי "כל אחד מהם ניסה להוסיף עוד קיסם למדורה במקום לנסות לכבותה. איזה 'מנהיגים' מתדלקים מלחמת אחים ביום הכיפורים?"

מהומה ביום כיפור: מפגינים מנעו תפילות בהפרדה בתל אביב ויישובים נוספים/מערכת וואלה!

ח"כ גדעון סער (המחנה הממלכתי) יצא הבוקר (שלישי) נגד יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, ותקף אותו יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אחרי תגובותיהם לעימותים בין תושבי תל אביב למתפללים שהקימו מחיצת הפרדה בין גברים ונשים ביום כיפור. יו"ר תקווה חדשה כינה את התגובות של נתניהו, בן גביר ולפיד "מכוערות" והאשים כי "כל אחד מהם ניסה להוסיף עוד קיסם, או קצת דלק, למדורה במקום לנסות לכבותה. איזה 'מנהיגים' מתדלקים מלחמת אחים במוצאי יום הכיפורים?"

יו"ר האופוזיציה הגיב אמש למהומות בכיפור ואמר כי "מה שקרה ביום הכיפורים הזה הוא בעיקר נורא עצוב. כל השנים זה היה יום של כבוד הדדי, של התחשבות אחד ברגשות של השני. מי שרצה להתפלל בהפרדה, הלך לבית הכנסת. מי שרצו להתפלל ביחד, הלכו להתפלל יחד בחוץ. אף אחד לא ניסה לכפות על השני את היהדות שלו. עד שהגיעו הנה מבחוץ גרעינים משיחיים וגזעניים שמנסים לכפות עלינו את הגרסה שלהם ליהדות. אנחנו לא זקוקים מאף אחד להוראות הפעלה איך להיות יהודים. חבל שהם הפכו גם את היום הקדוש והנפלא הזה, לעוד יום של מריבה ישראלית".

יאיר לפיד, גדעון סער, דיון השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"כן, גם אתה לפיד". סער ולפיד/ראובן קסטרו

מנגד, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן המשיך במתקפה נגד נתניהו, שמיד בצאת כיפור תקף את המפגינים וכתב: "לתדהמתנו, דווקא במדינת היהודים, ביום הקדוש ביותר לעם היהודי, מפגיני שמאל התפרעו נגד יהודים בעת תפילתם. נראה שאין גבולות, אין נורמות ואין סייג לשנאה מצד הקיצונים משמאל".

"לקחת את היום הכי קדוש ביהדות ולהפוך אותו ליום מריבה - רק נתניהו יכול והממשלה המשיחית שלו, הקואליציה המשיחית שלו", טען ליברמן בתכנית "שבע תשע" ברדיו 103FM. "זו פרובוקציה ברורה. רוצים להתפלל בהפרדה? יש מספיק בתי כנסת בתל אביב. ברור שניצול של יום הכיפורים לפרובוקציה נגד הציבור החילוני זה דבר חסר תקדים. נתניהו חייב את ההסתה הזו כדי להסיח את הדעת מהכישלונות של הממשלה שלו, ולכן הוא כל הזמן עוסק בהסתה. הוא מוכן להשאיר אדמה חרוכה, העיקר שהוא יהיה בשלטון. אין פה עם מי לדבר, לא ממשלת אחדות ולא ממשלת חירום".

עוד הוסיף ליברמן, כי "חוץ מכל הפנאטיות, שום דבר לא מנחה אותם. מבחינתם אם אתה יהודי חילוני, אתה לא קיים. יש פה מתקפה על הציבור החילוני, לקחו דווקא את תל אביב בכיפור, ממתי כיכר דיזנגוף היא מקום קדוש ליהדות? זה לא ראש יהודי, זה ראש אנטי יהודי, הם פוגעים ביהדות יותר מכל שונאי ישראל. הם עוסקים בהסתה, לא ביהדות. ביהדות כולם עבדו, ותמיד היה כבוד הדדי. פה עושים דווקא. זו לא יהדות, זו פרובוקציה נגד יהדות. ברור שזה לא נועד לטפח יהדות אלא לטפח שנאה ולהסיח את הדעת. נתניהו מעודד את זה כי זה מסיח את הדעת מכל הכישלונות שלו".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
עימותים במהלך תפילת כיפור, ראשון/פלאש 90, תומר נויברג

גם ראש העיר תל אביב רון חולדאי שוחח ב-103FM על התקרית בחג ואמר כי "יש פה ארגון משיחי שאומר שהוא רוצה לעשות הדתה בתל אביב, ולכן הוא מתעלם מהחלטת בית המשפט". הוא התייחס לכך שפקחי העירייה לא אכפו את פסיקת בג"ץ והגיעו להסיר את המחיצות. "שקלתי האם אני צריך להתסיס ולהסלים את המאבק, חשבתי שאם אכנס בכוח זה רק יסלים ויעורר מדנים בעיר. שום דבר לא קורה מנוכחות. אני חשבתי שתהיה הסלמה. בערב החג, חשבתי שלא נכון להסלים. בעתיד לא אסמוך על אף אחד שידאג שממלאים את הוראות החוק. לא ייתכן שראש ממשלה לא מוכן לומר שהוא ימלא את החלטות בג"ץ, והגרעין התורני יפר את החוק".

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לאירועים, אך התעלם מכך שהמשטרה לא הגיעה למקום לאכוף את פסיקת בית המשפט. "היה עצוב לראות את התמונות מתל אביב במהלך יום כיפור. אחדות ורעות הן פקטור חשוב מול איומי הפח"ע והאתגרים".

עימותים במהלך תפילת יום כיפור, כיכר דיזנגוף, תל אביב. 24 בספטמבר 2023. תומר נויברג, פלאש 90
העימותים במהלך יום כיפור בתל אביב/פלאש 90, תומר נויברג

"יש ניסיון להשתלט על המרחב הציבורי", הוסיף חולדאי. "הארגון הזה בא לעשות הדתה. בתל אביב היה יום כיפור כמו כל שנה. אנחנו נותנים להקים אוהל בחגי תשרי. העיר הזו מכבדת את כולם, אך כשבא מישהו ומכניס לנו אצבע בעין זה מה שקורה. יש בעיר בתי כנסת שלא מתפללים שם בהפרדה. אנחנו נמצאים במסגרת הפיכה משטרית בה רוצים להפוך אותנו למדינת הלכה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כתב אתמול בחשבון הטוויטר שלו כי "ביום הכיפורים הזה ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית. בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן".

"הייתה כאן פרובוקציה, אני אדאג שזה לא יקרה יותר", הבטיח ראש עיריית ת"א חולדאי. "איתמר בן גביר רוצה להתפלל? בבקשה. אבל אם הוא יבוא במופגן וישים הפרדה, אני לפחות אפעיל את הפקחים כדי להוריד את ההפרדה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully