וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לראשי יהדות ארה"ב: האופוזיציה הפילה פשרה על המהפכה המשפטית - כי נכנעה למפגינים

עודכן לאחרונה: 23.9.2023 / 8:27

בעוד שמוחים הפגינו מחוץ לבניין בו התקיימה הפגישה, נתניהו המשיך להאשים את האופוזיציה ואנשי המחאה בכישלון הניסיונות להגיע לפשרה על המהפכה המשפטית: "עשיתי פסק זמן, היינו קרובים מאוד להסכם". שרה נתניהו, שנכחה במקום, טענה - המפגינים איימו על ראש הממשלה

נתניהו המריא לביקור בארה"ב ותקף את המפגינים: "חוברים לאש"ף ולאיראן"/רועי אברהם/לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה (שבת) עם ראשי הארגונים היהודיים בארה"ב במהלך ביקורו המדיני בניו יורק. בפגישה, טען נתניהו כי הוא היה קרוב מאוד לפשרה על המהפכה המשפטית, אולם האופוזיציה היא זו שהכשילה את המהלך כיוון שנכנעה ללחץ מתנועת המחאה - כך אמרו לוואלה! שלושה גורמים שהשתתפו בפגישה.

"אני עשיתי פסק זמן ברפורמה. הנשיא הרצוג הוביל את התהליך של הגעה לפשרה. היינו קרובים מאוד, אבל האופוזיציה היא זו שנסוגה. הם היו תחת לחץ של המחאה שלא רוצה פשרה אלא רוצה להפיל את הממשלה", אמר נתניהו למנהיגים היהודים לפי שלושה מקורות שהיו בחדר.

בפגישה השתתפו כ-25 נציגים של הארגונים היהודים המובילים בארה"ב. בין המשתתפים היו גם ראשי ארגונים שמזוהים עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית בארה"ב ושחלקם כמו ראש התנועה הרפורמית הרב ריק ג'ייקובס וראש מועצת הנשים היהודיות שילה כץ אף נאמו בהפגנות נגד המהפכה המשפטית בישראל ובארה"ב. כמו כן, נכחו במקום שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן, שגריר ישראל בארה"ב מייק הרצוג והשר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר.

בנימין נתניהו, הפגנות. ראובן קסטרו, שלומי גבאי, עיבוד תמונה
מתנגדים למהפכה המשפטית הפגינו מחוץ למקום הפגישה/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, שלומי גבאי

הרב ריק ג'ייקובס שאל את נתניהו על השלכות המהפכה המשפטית. נתניהו השיב כי השינויים שהוא רוצה לבצע במערכת המשפט לא יגרמו לכך שישראל תהפוך לדיקטטורה. לדבריו הוא רוצה לשנות את הליך בחירת השופטים כדי שיהיה דומה יותר לזה שמתקיים בארה"ב שבו נבחרי ציבור הם שממנים שופטים, כך לפי שלושה מקורות שהשתתפו בפגישה.

נתניהו אמר כי הוא לא רוצה לקדם שינויי חקיקה נוספים בנוגע למערכת המשפט ללא הסכמה רחבה. הוא ציין שהוא רוצה להגיע לפשרה במסגרתה לממשלה ולאופוזיציה תהיה השפעה על הליך בחירת השופטים ושני הצדדים יהיו צריכים לעבוד יחד כדי למנות שופטים. "ואז תוך עשר שנים הכל יתאזן", אמר נתניהו.

גורמים שהשתתפו בפגישה אמרו כי מחוץ לבניין בו היא התקיימה היתה הפגנה של מתנגדי המהפכה המשפטית וניתן היה לשמוע את המפגינים תוך כדי הפגישה. רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו אמרה בפגישה כי המפגינים מאיימים על ראש הממשלה ובני משפחתו.

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה 10 בספטמבר 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
נתניהו טען כי הוא לא רוצה לקדם שינויי חקיקה נוספים ללא הסכמה רחבה/פלאש 90, חיים גולדברג

ראש הליגה נגד השמצה ג'ונתן גרינבלאט אמר לנתניהו כי הוא שמח על הפגישה שקיים עם הבעלים של חברת X (לשעבר טוויטר) אילון מאסק. גרינבלאט והארגון בראשו הוא עומד היו מטרה לקמפיין מצידו של מאסק אחרי שהאשימו את טוויטר בכך שהיא נותנת במה לאנטישמיות.

"אני שמח שהעלת בפניו את הנושא של אנטישמיות בטוויטר. צריך להמשיך את הלחץ עליו כי יש אנטישמיות בטוויטר", אמר גרינבלאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully