וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה תקפה את מפקדת הצי הרוסי בקרים: "עשרות נהרגו, בהם מפקדים בכירים"

עודכן לאחרונה: 23.9.2023 / 20:54

בסיס צי הים השחור הרוסי ספג פגיעה ישירה במתקפה נוספת על חצי האי הכבוש. מוסקבה אמרה כי חייל אחד נעדר, אך הצבא האוקראיני טוען לנפגעים רבים: "נחתוך את הצי כמו סלמי". דיווח בארה"ב: וושינגטון הסכימה לחמש את קייב בטילי ATACMS, המגיעים לטווח של 300 ק"מ

בוידאו: מתקפה גדולה על קרים: טילים אוקראיניים פגעו במספנה של הצי הרוסי -/רויטרס

לפחות טיל אחד ששיגרה אוקראינה פגע אתמול (שישי) במפקדת צי הים השחור של רוסיה בנמל סבסטופול בקרים - כך אמרו המושל ומשרד ההגנה במוסקבה, שדיווח כי מערכות ההגנה האווירית הפילו חמישה טילים במהלך ההתקפה שבעקבותיה נעדר חייל אחד. מנגד, צבא אוקראינה, אמר היום (שבת) כי עשרות חיילים, בהם מפקדים בכירים, נהרגו ונפצעו בהתקפה.

מושל סבסטופול מטעם רוסיה, מיכאיל רזבוז'ייב, אמר כי אף שלא צפויות התקפות נוספות, התושבים נקראים להימנע מלהגיע למרכז העיר שבו שוכן מטה הצי. לדבריו, צוותי כיבוי נמצאים במקום וכמה כבישים נסגרו. הוא הוסיף כי לא היו נפגעים אזרחיים ולא נגרם נזק לתשתיות אזרחיות. במקביל, אולג קריוצ'קוב, עוזר של מושל קרים, אמר כי ספקי האינטרנט בחצי האי היו תחת "מתקפת סייבר חסרת תקדים", שהובילה להפרעות בשירות.

צבא אוקראינה אישר אתמול כי הוא תקף את מפקדת צי הים השחור הרוסי, אך מסר מעט פרטים על המבצע. "ב-22 בספטמבר, קרוב לשעה 12:00, כוחות ההגנה של אוקראינה תקפו בהצלחה את מפקדת צי הים השחור הרוסי בסבסטופול הכבושה זמנית", נכתב אתמול בהודעת הצבא שפורסמה בטלגרם.

תמונת לוויין מראה עשן מיתמר ממפקדת צי הים השחור הרוסי לאחר מתקפת טילים בסבסטופול, קרים, 22 בספטמבר 2023. רויטרס
תמונת לוויין של עשן העולה ממטה הצי הרוסי בסבסטופול אחרי ההתקפה האוקראינית/רויטרס

אוקראינה הגבירה לאחרונה את התקפותיה בים השחור ובחצי האי קרים, שנכבש וסופח על ידי רוסיה ב-2014, במקביל למתקפת הנגד בדרום המדינה ובמזרחה, הנמשכת כמעט ארבעה חודשים. גורמים אוקראיניים אמרו כי התקפות על מטרות צבאיות רוסיות בשטח שבשליטת מוסקבה הן לגיטימיות.

אולכסי דנילוב, מזכיר מועצת הביטחון של אוקראינה, אמר שיש שתי אפשרויות לעתיד צי הים השחור של רוסיה - "נטרול עצמי" מרצון או מכפיה. לדבריו, אם רוסיה לא תבחר לפרק את הצי שלה מרצון, הוא "ייחתך כמו סלמי".

מיכאילו פודוליאק, אחד מיועציו של נשיא אוקראינה, אמר כי קרים "בהחלט תפורז ותשוחרר". מוסקבה, מצדה, רואה בקרים קו אדום ומצהירה שהיא לעולם לא תוותר עליו.

עוד בוואלה!

אוקראינה תקפה בטילי שיוט בסיס ימי בקרים, צוללת וספינה נפגעו

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בבית הלבן בוושינגטון, 21 בספטמבר 2023. רויטרס
ביידן הבטיח להמשיך לסייע. זלנסקי בפגישה עם נשיא ארה"ב בבית הלבן, חמישי/רויטרס

ההתקפה על קרים הגיעה בזמן שנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נמצא בקנדה, שאליה המשיך אחרי ביקור בארצות הברית, שכלל ניסיונות שכנוע של חברי קונגרס ספקניים לגבי המשך הסיוע לארצו.

לפי רשת NBC, הנשיא ג'ו ביידן עדכן את זלנסקי כי וושינגטון תספק לקייב טילי ATACMS ארוכי-טווח, שאותם ביקשה במשך תקופה ארוכה. הטילים, המגיעים לטווח של יותר מ-300 ק"מ, יוכלו לסייע לה לפגוע בקווי אספקה, בסיסים אוויריים ורשתות רכבות בשטחי הכיבוש הרוסיים. הבית הלבן והפנטגון סירבו לאשר זאת בפומבי, אף שוושינגטון הכריזה על חבילת סיוע חדשה לאוקראינה בסך 325 מיליון דולר.

באוטווה, זלנסקי לא ענה ישירות כשנשאל על הדיווח של NBC, אך ציין כי ארצות הברית היא ספקית הנשק הגדולה ביותר של אוקראינה. "אנחנו דנים בכל סוגי הנשק השונים - נשק וארטילריה ארוכי טווח, פגזי ארטילריה בקוטר של 155 מ"מ, ואז מערכות הגנה אווירית", אמר זלנסקי, שדיבר באמצעות מתורגמן, במסיבת עיתונאים במהלך ביקור רשמי בקנדה. "יש לנו דיון מקיף ואנחנו עובדים עם ארצות הברית ברמות שונות", אמר.

ביידן הצהיר בפני לזלנסקי ביום חמישי כי התמיכה האמריקנית במלחמתו ברוסיה תימשך, למרות התנגדותם של כמה מחוקקים רפובליקנים להעביר לו מיליארדי דולרים נוספים לסיוע. זלנסקי הודה לביידן על חבילת הנשק האחרונה, כולל מערכות הגנה אווירית, ואמר כי זה "בדיוק מה שהחיילים שלנו צריכים עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully