וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה תקפה בטילי שיוט בסיס ימי בקרים, צוללת וספינה נפגעו

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 16:47

באחת ההתקפות הנרחבות ביותר של קייב בחצי האי הכבוש, נפצעו גם 24 איש. מושל קרים אמר כי רוב הטילים יורטו, אך דווח על פגיעה בשני כלי שיט - נחתת וצוללת - שתועדו אפופי עשן. רוסיה, במקביל, פגעה שוב בנמל במחוז אודסה

בוידאו: מתקפה גדולה על קרים: טילים אוקראיניים פגעו במספנה של הצי הרוסי -/רויטרס

רוסיה אמרה הבוקר (רביעי) כי אוקראינה שיגרה עשרה טילים ושלוש סירות בלתי-מאוישות, בהתקפה על בסיס צי הים השחור שלה בחצי האי קרים. גורמים רשמיים אמרו כי לפחות 24 בני אדם נפצעו ונגרם נזק לשתי ספינות במספנה בסבסטופול.

מושל קרים, מיכאיל רזבוז'ייב, טען שרוב הטילים וכלי השיט יורטו, אך בתמונה ששיתף בחשבון הטלגרם שלו הוא נראה עומד לצד ספינה שעולה בלהבות בנמל, בעודו מדבר בטלפון. בתיעודים שפורסמו ברשתות החברתיות נראו כמה פיצוצים גדולים באזור, שאותו סיפחה מוסקבה עוד ב-2014.

לפי דיווחים, כלי השיט שנפגעו הם הנחתת "מינסק" והצוללת "רוסטוב על הדון", שעגנו במספנה שבה הצי הרוסי מתקן את ספינותיו. משרד ההגנה ברוסיה אמר כי כלי נשיט שנפגעו יתוקנו במלואם וימשיכו בשירות פעיל.

עשן עולה ממספנה של הצי הרוסי שהותקפה בסבסטופול, קרים, 13 בספטמבר 2023. רויטרס
עשן עולה ממספנה של הצי הרוסי שהותקפה בסבסטופול, קרים, 13 בספטמבר 2023/רויטרס

מפקד חיל האוויר של אוקראינה, מיקולה אולסצ'וק, הודה לטייסיו על "עבודת קרב מעולה", ורמז בכך שהטילים שוגרו ממטוסים אוקראיניים. הוא גם הזהיר את רוסיה מפני התקפות נוספות, ורמז שהנשק ששוגר היה טילי שיוט "סטורם שאדו" בריטיים או טילי שיוט " "SCALPצרפתיים.

לטילים האלו יש טווח של יותר מ-240 ק"מ, והם הגדילו פי שלושה את הטווח שהיה לקייב עד לאספקתם בחודשים האחרונים. זאת ככל הנראה הייתה הפעם הראשונה שבה נעשה בהם שימוש נגד מטרות בקרים.

עוד בוואלה!

בלינקן בביקור פתע בקייב, 16 הרוגים בהתקפה רוסית על שוק במזרח

לכתבה המלאה
שריפה בבסיס הצי הרוסי בסבסטופול שבחצי האי קרים, 13 בספטמבר 2023. טלגרם, צילום מסך
שריפה בבסיס חיל הים הרוסי בסבסטופול, הלילה/צילום מסך, טלגרם

אוקראינה, המצוידת בכלי נשק מערביים מתקדמים המסוגלים לפגוע בעומק שטחי הכיבוש הרוסיים, הגבירה לאחרונה את מתקפותיה על חצי האי. זו הלילה הייתה ככל הנראה הממוקדת ביותר שלה עד היום, והצלחתה לחדור את מערכות ההגנה האווירית של רוסיה צפויה להדאיג את מוסקבה.

ההתקפות ההולכות וגוברות על קרים קורות במקביל לדשדושה של מתקפת הנגד שאוקראינה מנהלת נגד הכוחות הרוסיים המבוצרים בדרום המדינה ובמזרחה מאז יוני. היא רשמה הישגים טריטוריאליים מצומצים בלבד עד כה.

במקביל, רוסיה ממשיכה בהתקפות המל"טים שלה על נמלי אוקראניה לחופי הים השחור, החיוניים לאספקת התבואה הגלובלית. מושל מחוז אודסה, אולג קיפר, אמר כי נגרם נזק לנמל בעיר איזמאיל, שעל נהר הדנובה, לצד פגיעה בתשתיות אזרחיות אחרות. שישה אנשים נפצעו במהלך ההתקפה, שלפי צבא אוקראינה כללה עשרות מל"טים - שרובם יורטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully