וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרגיש כמו דז'ה וו: מבצע החיסונים נגד הקורונה יחל אחרי סוכות

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 20:56

משרד הבריאות ממליץ לכלל האוכלוסייה להתחסן - ובעיקר ולמי שסובל ממערכת חיסון מוחלשת. כיום יש 6,487 חולי קורונה בישראל, מתוכם 120 מאושפזים במצב קשה בבתי החולים. במקביל, לפני כשבועיים החל מבצע החיסונים נגד השפעת

בווידאו: מנכ"ל ארגון הבריאות העולמי אומר שרואים כבר את סוף מגיפת הקורונה/צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע הערב (חמישי) לקופות החולים כי מבצע חיסונים נגד תתי הזנים החדשים של הקורונה יחל רק לאחר חג הסוכות, וממליץ על קבלת החיסון לכלל האוכלוסייה - ובעיקר למטופלים הסובלים מדיכוי חיסוני, זאת לאחר עיכובים רבים ברכישתם.

במקביל, לפני כשבועיים החל מבצע החיסונים נגד השפעת, שנרכשו במעוד מועד. החיסונים שיגיעו לישראל הם מתוצרת חברת מודרנה ומאושרים ע"י ה-FDA.

חיסון קורונה רביעי בביה"ח תל השומר 28 בדצמבר 2021. ראובן קסטרו
חיסון נגד קורונה (ארכיון)/ראובן קסטרו

למה זה חשוב?

  • על פי נתוני משרד הבריאות, לפני מספר שבועות נרשמה עלייה במספר הנדבקים ובחולים הקלים המאושפזים בבתי החולים, וכעת החלה עלייה גם בתחלואה הקשה ובתמותה מקורונה בגל הנוכחי. מהנתונים עולה כי ישנם 6,487 חולים בקורונה, מתוכם 424 מאושפזים בבתי החולים כאשר 120 מתוכם במצב קשה.
  • הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני מחלה קשה היא החיסונים, למרות שאינם מונעים הדבקה. בישראל ובעולם יש מספר וריאנטים שגורמים לתחלואה, כאשר הווריאנטים הדומיננטיים בישראל הם תתי זנים של האומיקרון.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022. ראובן קסטרו
מחלקת קורונה בבית החולים בלינסון, פתח תקוה 24 בינואר 2022/ראובן קסטרו

מי זכאי להתחסן?

  • מבצע החיסונים יחל רק לאחר חג הסוכות עם הגעת הספקת החיסונים לארץ, אולם לא כל המלאי יגיע במלואו ולכן ההוראה לקופות החולים היא לתעדף אוכלוסיות בסיכון - קשישים, מדוכאי חיסון, נשים הריוניות ומושתלי איברים. בהמשך, וכאשר יגיעו משלוחי חיסונים נוספים, יורחבו האוכלוסיות. ככלל, החיסונים מאושרים לכלל האוכלוסייה מגיל חצי שנה ומעלה ללא קשר למספר המנות שניתנו בעבר. המלצת משרד הבריאות היא לקבל את חיסון הדחף בסתיו במקביל לחיסון השפעת.
  • ניתן לקבל את החיסון נגד קורונה במקביל לתרכיבים אחרים, לרבות חיסון נגד שפעת או בכל מרווח זמנים בין החיסונים, למעט חיסון נגד אבעבועות הקוף - שמומלץ לשקול מרווח של ארבעה שבועות בין התרכיבים, בייחוד במתבגרים ובגברים צעירים.
  • נשים הרות יכולות להתחסן נגד הקורונה בכל שלבי ההיריון, וכן להתחסן במקביל בתרכיבים מומלצים לנשים הרות כגון חיסון נגד שעלת או נגד שפעת, בכל מרווח זמנים בין החיסונים. בנוסף, ניתן לחסן נשים מניקות ונשים המתכננות היריון, זאת על פי ההנחיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully