וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחסור בחיסונים והיעדר החלטות: משרד הבריאות לא נערך לקורונה בחורף

עודכן לאחרונה: 7.8.2023 / 20:55

הוועדה המייעצת המליצה למשרד כבר במרץ על מתן בוסטר נגד קורונה בסתיו, אבל עד עכשיו לא הוחלט אם לאמץ את ההמלצה. המשרד לא רכש מלאי מספיק של חיסונים, וגם לא ברור מי זכאי לקבל אותם ובאיזה תנאים. משרד הבריאות בתגובה: "אין עדות בשלב זה לעלייה בתחלואה בישראל"

בווידאו: ד"ר אלרעי פרייס דורשת ממשרד החינוך נתונים על ילדים מאומתים/צילום: משרד החינוך

לקראת החורף המתקרב, ולנוכח התחושה שיש עלייה במספר הנדבקים בקורונה, מתעוררות שאלות קשות ביחס להיערכות של משרד הבריאות להתמודדות עם הנגיף בחורף. במערכת הבריאות רואים בדאגה את חוסר המוכנות של המשרד, במיוחד בכל הקשור למלאי החיסונים ולהגדרת האוכלוסיות הזכאיות לקבל אותם.

משרד הבריאות לא יודע לנטר את מספר הנדבקים המדויק בנגיף, משום שמזה יותר מחצי שנה אין חובת בדיקות לחולים שנדבקו. בבתי החולים אין עלייה במספר מטופלי הקורונה, כך שלפי שעה, גם אם ישנה עלייה בהדבקה היא אינה קטלנית.

הוועדה המייעצת לחיסונים של משרד הבריאות התכנסה לאחרונה במרץ האחרון, אז המליצה לתת חיסון בוסטר נוסף נגד הקורונה בסתיו, במקביל לחיסוני השפעת, כאשר המיקוד הוא באוכלוסיות סיכון שהתחסנו בעבר. אלא שמאז הוועדה לא התכנסה שוב, ולא התקבלה החלטה של המשרד האם לקבל את ההמלצה ולהורות עליה לציבור הרחב.

מחלקה פנימית ומחלקת קורונה, בי"ח ברזילי, 7 בפברואר 2022. שי מכלוף
"לא יכול להיות שעד לרגע זה אין היערכות מספקת לחורף". מחלקת קורונה בבית החולים ברזילי/שי מכלוף

אם לא די בכך שלא התקבלה החלטה, המשרד טרם רכש מלאי מספק לחיסוני הקורונה, כאשר כמעט כל הווריאנטים בישראל הם ממשפחת xbb. חיסוני הסתיו בישראל מתחילים באוקטובר, בעוד פחות מחודשיים, אולם במשרד הבריאות לא רכשו את החיסונים למרות המלצת הוועדה המייעצת ולא התקבלה החלטה ברורה מי זכאי לקבל את הבוסטר ובאילו תנאים.

בכיר במערכת הבריאות אמר לוואלה!: "הצלחנו להתמודד עם הקורונה בזכות החיסונים. לא יכול להיות שעד לרגע זה אין היערכות מספקת לחורף הקרוב". לדבריו: "הועדה נתנה את ההמלצה שלה, אך משרד הבריאות צריך להיערך בהתאם להתפתחויות ולוודא שהכל מוכן לחורף הקרוב".

במשרד עדיין לא החליטו לגבי חיסון ילדים, במיוחד ילדים שנדבקו בעבר. זאת בניגוד להמלצה הברורה לחסן ילדים בחיסון נגד שפעת לקראת החורף הקרוב. במקביל, בסוף השבוע האחרון, ארבעה פגים נמצאו חיובים לקורונה בביתה חולים איכילוב. אחד מהפגים נזקק לתמיכה נשימתית ומצבו קל ויציב. מצבם של שלושת האחרים טוב.

עוד בוואלה!

הקורונה הזניקה את התמותה: שיעור הפטירות בישראל עלה ב-7 אחוזים

לכתבה המלאה
חיסון קורונה חדש לזן האומיקרון. ראובן קסטרו
"אין חשד לווריאנט העלול לשנות את דפוסי התחלואה". חיסון לאומיקרון/ראובן קסטרו

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "אין עדות בשלב זה לעלייה בתחלואה בישראל. חשוב להדגיש שקיימת ירידה במספר הבדיקות המבוצעות, אך גם שיעור המאושפזים עם קורונה נמוך ויציב, ולכן אין חשד שקיים גל חריג של תחלואה בימים אלו. ממעקב של משרד הבריאות אחר וראינטים של קורונה בעולם אין עדות לווריאנט העלול לשנות באופן מהותי את דפוסי התחלואה. המשרד ממשיך לעקוב אחר הנושא. קיימת המלצה של הצט"מ מעונת החורף הקודמת להיערך לחיסון עונתי נגד קורונה, ומתוכנן דיון נוסף של הצט"מ בנושא זה. רכש החיסונים מתבצע מול יצרני החיסונים, ללא קשר לרכש חיסוני השפעת, והוא עתיד להמשיך להתבצע גם בחורף הקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully