וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קרבות תקציב: אין רכבי הסעה מתאימים במועצה, הילדים הנכים נשארים בבית

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 18:28

במועצה האזורית אלקסום לא מספקים שירותי הסעה נגישים לנכים, ומאשימים את משרד החינוך: "הם לא מתגמשים". בינתיים, חמזה אל סייד ועשרות ילדים נכים נוספים תקועים בבתים. אביו: "הילד מחכה להסעה כל בוקר אך היא לא מגיעה". משרד החינוך: "האחריות להסעות היא של המועצה"

בוויגאו: תלמידים מהפזורה הבדואית הגיעו לבית הספר עם גמלים עקב מחסור בהסעות/מאזן אבו סיאם

חמזה אל סייד לא יכול להגיע לבית הספר כבר מתחילת שנת הלימודים. הסיבה: חמזה הוא ילד נכה אשר משתמש בכיסא גלגלים, והמועצה האזורית אלקסום, אליה הוא משתייך, לא מספקת שירותי הסעה מתאימים בשבילו.

במשרד החינוך טוענים שהם מממנים את מלוא תקציב ההסעות למועצת אלקסום, אך מהמועצה נמסר כי התקציב לא מספיק בשביל רכב הסעות עם מעלון (מעלית קטנה ופתוחה המיועדת להרמה של אנשים עם לקות תנועה), שיוכל לקחת את חמזה לבית הספר.

"הבן שלי כבר מהיום ראשון של הלימודים בבית", משתף אביו של חמזה, סייד אל סייד. "לא היו בכלל הסעות, ולאחר מכן הביאו הסעות שלא מתאימות לכיסא הגלגלים. אנחנו לא ישנים בגלל זה. הילד מחכה להסעה כל בוקר אך היא לא מגיעה. אין לנו אפשרות לקחת אותו לבית ספר, צריך רכב מיוחד. פניתי למועצה והם אמרו לנו שאין להם תקציב לרכב מיוחד". ולא רק חמזה סובל מהבעיה, עוד עשרות תלמידים ותלמידות נשארים בבית בגלל אותה סיבה.

חמזה אל סייד. באדיבות המשפחה
"למועצה אין תקציב לרכב מיוחד". חמזה אל סייד/באדיבות המשפחה

מה הם אומרים?

  • ממשרד החינוך נמסר: "המשרד מתקצב 100 אחוז מעלות הסעות התלמידים שמפעילה המועצה האזורית אלקסום. כל הבקשות שהגישה המועצה האזורית אלקסום להסעת תלמידי החינוך המיוחד נדונו ואושרו בהתאם לתעריף שקבע משרד האוצר ובהתאם לנהלי משרד החינוך. האחריות להסעות היא של המועצה האזורית ועליה לפעול כמתחייב".
  • תגובת עומר אבו עסא, מנהל מחלקת החינוך במועצה האזורית אלקסום: "הכתובת לתלונה הזאת ולעוד 46 ילדים במצב דומה בתחומי המועצה היא משרד החינוך. המשרד מאשר רק 380 שקלים להסעה של ילד בנכות קשה כזאת. אף מסיע מוכר לא מוכן להסתפק במחיר הזה. על כל הפניות שפנינו קיבלנו הצעות מחיר של מ-500 שקלים ומעלה. הבהרנו את זה למשרד החינוך אבל הם לא מתגמשים ולא מאשרים מחיר גבוה יותר. לכן המועצה לא יכולה לפעול בניגוד להנחיות משרד החינוך. אגב לישובים שמאוגדים באשכול נגב מזרחי משרד החינוך כן מאשר תעריף גבוה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully