וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצתת פסל בן גוריון: דר הרחוב החשוד ישוחרר ממעצר

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 19:09

בית המשפט הורה לשחרר את מוחמד זיד, החשוד שהצית בערב ראש השנה את הפסל בדמות ראש הממשלה שבחוף פרישמן שבתל אביב, למעצר בית. בדיון, העיר השופט כי אין ביסוס ראייתי בזיהוי החשוד במעשה. בתוך כך, ראש העיר תל אביב הודיע שיפעל לשחזר את הפסל במקומו המקורי

פסלו של דוד בן גוריון הוצת בתל אביב, 16 בספטמבר 2023/לפי סעיף 27 א'

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (חמישי) על שחרורו למעצר בית של מוחמד זיד, דר הרחוב בן ה-34 החשוד שהצית בערב ראש השנה את הפסל בדמותו של ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון בחוף פרישמן שבתל אביב. ההחלטה נמצאת תחת עיכוב ביצוע של יום אחד, ובמידה ולא יתקבל ערעור בעניינו - צפוי החשוד להשתחרר.

בהחלטתו לשחרר את החשוד, השופט הירשל דורון ביקר את המשטרה על התמשכות החקירה, וטען כי היא מבקשת את הארכת מעצרו של זיד נוכח ההד התקשורתי לו המקרה זוכה: "לאור הבנתי שהיחידה החוקרת איננה מנצלת את ימי המעצר לקידום יעיל של החקירה, ראוי להורות על שחרורו של החשוד".

כמו כן, טען השופט כי הוא מתקשה לראות מחומרי החקירה כיצד התחזק החשד הסביר מיום מעצרו של החשוד, וכי ניכר קושי ראייתי בעניין הזיהוי של החשוד במעשה.

במשטרה הודיעו כי בכוונתם לערער על ההחלטה: "במסגרת החקירה בוצעו מגוון רחב של פעולות לרבות מעצר חשוד דר רחוב, גביית עדויות ואיסוף ממצאים מהזירה. בעקבות בקשת הפרקליטות להשלמת מספר פעולות חקירה, הוגשה בקשה להארכת מעצרו של החשוד".

עו"ד זוהר משה, שמייצג את החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, טען בדיון שאין ביכולת המשטרה להוכיח שזיד הצית את הפסל: "היות והחקירה לא מתקדמת והחשד הסביר רק נחלש גם בישיבה הראשונה וגם אתמול ואין ליחידה החוקרת שום אינדיקציה להראות שהחשוד כאן עשה את המעשה. אני מבקש מבית המשפט לדחות את הבקשה ולהורות על שחרורו."

פסל בן גוריון השרוף מפונה מחופי תל אביב. לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, מערכת וואלה!
פסל בן גוריון השרוף מפונה מחופי תל אביב/מערכת וואלה!, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שעות לאחר ההצתה, ראש העיר תל אביב רון חולדאי הודיע שיפעל לשחזור והשבת הפסל לחוף: "נחדש את הפסל בהקדם כדי שיעמוד מחדש במהירות האפשרית וישוב לשמח את תושבי ותושבות העיר, ובעיקר את הילדים".

ההצתה אירעה ימים ספורים לאחר הדיון הדרמטי בבג"ץ על ביטול עילת הסבירות, במהלכו טען נציג הממשלה עו"ד אילן בומבך כי תוצאות הבחירות חשובות יותר ממגילת העצמאות, שנחתמה לטענתו בצורה חפוזה. בשל הסמיכות, התעוררה דאגה סביב מעמדם של מקימי המדינה וערכי מגילת העצמאות בשיח הציבורי.

"עצוב לראות את השיח המתגלגל בחברה הישראלית כלפי הסמלים והאבות המייסדים שהקימו את המדינה", נמסר מטעם בית בן גוריון. "כחלק ממגמה עצובה זו, עצוב במיוחד לראות את מעשה האלימות בחוף. פסל אפשר לשקם, חברה שמאבדת את הכבוד לעברה היא חברה שעתידה לוט בערפל ויהיה קשה מאוד לשקמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully