וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופוזיציה דורשים לקיים דיון על ההשלכות של תוכנית גרעין סעודית

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 9:54

חברי ועדת חוץ וביטחון פנו ליו"ר אדלשטיין בדרישה לכנס דיון דחוף בנושא ההשלכות הביטחוניות של ההסכם המתגבש עם הסעודים. "לתת לסעודיה תוכנית גרעין ולאפשר העשרת אורניום במזה"ת - דבר שאסור להקל בו ראש", נכתב בפנייה. "חשש ממשי שההחלטה עלולה לסכן את ביטחון ישראל"

בוידאו: ביידן נפגש עם נתניהו: "נדון על הנושאים הקשים - כמו שמירה על הערכים הדמוקרטיים"/לעמ

חברי האופוזיציה בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת פנו היום (חמישי) ליו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין, בדרישה לכנס דיון דחוף בנושא ההשלכות הביטחוניות של ההסכם המתגבש עם סעודיה, הנובעות מתוכנית גרעין אזרחית סעודית.

על המכתב, שנכתב ביוזמת ח"כ שרון ניר (יש עתיד), חתומים חברי הכנסת גדי איזנקוט וגדעון סער (המחנה הממלכתי), רם בן ברק ועידן רול (יש עתיד), ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי.

"שעה שהמציאות הביטחונית רגישה ומורכבת גם כך, חשוב שהממשלה וחברי הקואליציה ינהגו באחריות ויאפשרו לחברי הוועדה לבחון באופן מקצועי ויסודי את ההשלכות הביטחוניות העולות מההסכם המתגבש עם סעודיה", נכתב במכתב שנשלח אל אדלשטיין. "המחשבה לתת לסעודיה תוכנית גרעין אזרחית ולאפשר העשרת אורניום במזרח התיכון היא דבר שאסור להקל בו ראש. חשוב שנלמד ונעמיק בכל המשמעויות של הסכם שכזה ויפה שעה אחת קודם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, במלון Intercontinental בניו יורק.. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"האם נערך דיון מקיף בנושא?". נתניהו וביידן, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

בפנייה, ציינו חברי האופוזיציה כי קיים "חשש ממשי שהחלטה כזו עלולה להיות מסוכנת לביטחון ישראל, לכן נדרש דיון מקיף בנוגע לכל ההיבטים של הסכם כזה".

בין השאלות שהועלו כנושאים לדיון: "האם נערך דיון מקיף עם כל הגופים הביטחוניים הרלוונטיים לנושא?", "האם נבדקו ההשלכות האפשריות של תוכנית כזו על ביטחון מדינת ישראל והאזור?", "האם נעשתה עבודת מטה רצינית עם גופים מומחים בנושא?", "האם קיימת חובת דיון בנושא בקבינט, ואם כן, האם הוא יתקיים ומתי?".

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה
שרון ניר בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
"דבר שאסור להקל בו ראש". ניר/ראובן קסטרו

על פי דיווח מהוול סטריט ג'ורנל, ראש הממשלה נתניהו, הורה לגורמים בכירים במערכת הביטחון לבחון פשרה שתאפשר לסעודיה להעשיר אורניום בשטחה, במסגרת הסכם הנורמליזציה שמקדם הממשל האמריקני.

על פי הדיווח, גורמים רשמיים ישראלים עובדים מאחורי הקלעים עם ממשל ביידן במטרה להגיע לעסקה המשולשת, שלמעשה תוביל לכך שסעודיה תצטרף לאיראן כמדינה נוספת במזרח התיכון שמעשירה אורניום.

יורש העצר הסעודי בן סלמאן. 21 לספטמבר 2023. רויטרס
"להעמיק במשמעויות של הסכם כזה". סלמאן/רויטרס

"התמיכה הישראלית בהעשרת אורניום סעודית מהווה שינוי מדיניות קיצוני עבור מדינה שמתנגדת להפצת גרעין במזרח התיכון מאז היווסדה, ולראש ממשלה שהקדיש את הקריירה שלו להתנגדות להתעשרות איראנית", אמר מארק דובוביץ', מנכ"ל "הקרן להגנה על דמוקרטיות", ארגון מוושינגטון שמתנגד לעסקה.

אתמול התראיין יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לרשת פוקס ואמר כי אם איראן תקבל נשק גרעיני, "גם לנו יהיה, מסיבות ביטחוניות ומאזן כוחות במזרח התיכון. אבל אנחנו לא רוצים להגיע לשם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully