וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא איראן: "אין לנו בעיה עם בדיקת סבא"א באתרי הגרעין שלנו"

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 4:19

ראיסי טען בהצהרה שמסר בשולי העצרת הכללית של האו"ם כי "אין לנו בעיה עם הבדיקות, יש לנו בעיה עם כמה פקחים". לדבריו, "הפקחים שאפשר לסמוך עליהם יוכלו להמשיך בעבודתם". הנשיא האיראני הוסיף כי הגירוש הוא "תגובה להצהרות לא הוגנות של החברות המערביות בסבא"א"

ארדן הניף שלט מחאה בזמן נאום ראיסי באו"ם – והוצא מהאולם/ללא

נשיא איראן, איברהים ראיסי, מסר הצהרה הלילה (חמישי) בשולי העצרת הכללית של האו"ם והתייחס לדיווחים על החלטת מדינתו לסלק שליש מפקחי הגרעין של האו"ם. ראיסי טען כי לאיראן אין בעיה עם בדיקת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) באתרי הגרעין שלה: "אין לנו בעיה עם הבדיקות, אבל יש לנו בעיה עם כמה פקחים". לדבריו, "אותם פקחים שאפשר לסמוך עליהם יוכלו להמשיך בעבודתם באיראן".

הנשיא האיראני הוסיף כי ההחלטה לגירוש פקחי הגרעין הייתה תגובה "לכמה הצהרות לא הוגנות של החברות המערביות בסוכנות הבינלאומית לאנגריה אטומית". ראיסי מתכוון בדבריו לקריאה של ארצות הברית, בריטניה, צרפת וגרמניה שהועלתה בשבוע שעבר במועצת הנגידים של סבא"א, ובה הן הפצירו בטהראן לשתף פעולה באופן מידי עם הסוכנות בנוגע לסוגיות הכוללות, בין היתר, מתן הסברים להימצאותם של שרידי אורניום באתרים לא מוכרזים.

נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס חשיפת טילים בליסטיים בטהראן, 22 באוגוסט 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
נשיא איראן איברהים ראיסי בטקס חשיפת טילים בליסטיים בטהראן, 22 באוגוסט 2023/עיבוד תמונה, רויטרס

ביום ראשון האחרון, החליטה כאמור איראן לגרש כשליש מפקחי הגרעין של האו"ם, בצעד שפגע עוד יותר ביכולת הפיקוח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. יו"ר סבא"א, רפאל גרוסי, אמר אז כי זאת החלטה "לא פרופורציונלית וחסרת תקדים". לדבריו, מדובר בכשליש מהפקחים המנוסים ביותר של הסוכנות.

"אני מגנה בתוקף את הצעד החד-צדדי החסר פרופורציות והחסר תקדים הזה, שיפגע בתכנון ובפעילות האימות השוטפים של הסוכנות באיראן, ושסותר את שיתוף הפעולה שצריך להתקיים בין הסוכנות לאיראן", מסר אז גרוסי בהצהרה וקרא לטהראן לחזור בה ולשוב "לדרך של שיתוף פעולה עם הסוכנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully