וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד ממבצעי הלינץ' בבת ים במהלך שומר החומות הורשע בעבירות טרור

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 10:29

נתנאל בנימין בן ה-27 השתתף בפרעות בבת ים במהלך המבצע ב-2021. הוא הורשע במעשה טרור של ניסיון רצח ועבירות נוספות בעקבות השתתפותו בין היתר בלינץ' בסעיד מוסא כשהיכה אותו ובעט בראשו בזמן שהיה על הרצפה: "אירוע שנאה רק כי היה מדובר בערבי"

תיעוד של לינץ' בבת ים: יהודים תקפו צעיר ערבי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע את נתנאל בנימין, בן 27, מבת ים בגין מעורבותו בפרעות בעיר בתקופת מבצע "שומר החומות", שבמהלכן ניפצו עשרות פורעים חלונות של בתי עסק בבעלות ערבים, בזזו והשחיתו מסעדות וכן ביצעו ניסיון לינץ' בסעיד מוסא, שעבר במקום.

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב בשנת 2021 עולה כי במהלך המבצע פרסם בנימין בקבוצת וואטסאפ קריאות לפגוע בבתי עסק בבעלות ערבים. ב-12 במאי באותה שנה הוא הגיע יחד עם עשרות פורעים נוספים בן גוריון בבת ים וניפץ יחד עם אחרים חלונות של בתי עסק, השחיתו מסעדה ובזזו אותה. לאחר שנכנס בנימין עם פורעים אחרים למסעדה, עלה לדלפק עליו עמדו כבר פורעים נוספים, פירק נורות תאורה של המסעדה וניפץ אותן.

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021/ראובן קסטרו

אז בנימין נכנס למטבח, נטל כמות גדולה של פחיות שתיה וחילק אותה לפורעים. בהמשך לכך, תקף בנימין את סעיד מוסא, שעבר במקום עם מכוניתו, יחד עם עשרות פורעים אחרים. בנימין היכה את המתלונן 10 פעמים בפניו בעוד הוא שוכב על הקרקע ובעט בצווארו. לאחר שעוברי אורח הגנו על מוסא, בנימין התרחק מהמקום, ולאחר מכן חזר שוב, בעט בראשו של מוסא וזרק על פניו בקבוק בכוונה לגרום למותו. במקביל לתקיפתו ולאחריה, יחד עם פורעים נוספים שתקפו ובזזו את רכבו של מוסא, בנימין הטיח ברכב חפץ וחבט בו.

ההרכב בראשות השופטת רביד הרשיע את בנימין בכלל העבירות שיחסה לו הפרקליטות בכתב האישום, וביניהן מעשה טרור של ניסיון רצח, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני והתפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני.

סעיד מוסא הפצוע מהלינץ׳ בבת ים, בי"ח איכילוב, 18 במאי 2021. ספיר לוי
סעיד מוסא שנפצע בלינץ'/ספיר לוי

"מדובר באירוע קשה, מדיר שינה, אירוע שנאה אלים שבמהלכו אזרח ערבי ישראלי שנקלע בנסיבות תמימות לאזור הטיילת בבת ים, מצא עצמו נאלץ להילחם על חייו למול המון זועם של אנשים שתקפו אותו באכזריות, אך ורק משום היותו ערבי", כתבה השופטת רביד בהכרעת הדין. "הסרטונים שתיעדו את המקרה בזמן אמת הם קשים לצפייה. הביטוי שעבר כחוט השני בדברי עדי התביעה היה 'לינץ''. היה ברור להם שלנגד עיניהם מתבצעת פעולה אלימה מצד המון אשר מבקש לעשות שפטים במתלונן עד מוות".

עורכי הדין עפרה קרמני, רותם נוימן וסרמן ואביב בר אור מפרקליטות מחוז תל אביב בירכו על ההחלטה: "ההחלטה משקפת את חומרת המעשים והפגיעה המשמעותית שלהם בחברה כולה, עת נעשו בתקופה מתוחה ורגישה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully