וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבנתי אחרי כמה ימים שזה לא מחבל": עונש מאסר למשתתף בלינץ' בבת ים בשומר חומות

עודכן לאחרונה: 22.6.2022 / 13:57

בית המשפט גזר היום על יעקב כהן 15 חודשי מאסר, לאחר שלקח חלק בלינץ' בטיילת בבת ים לפני כשנה בו נפצע קשה סעיד מוסא, תושב רמלה, שנהג ברכבו באיזור. לעומת נאשמים אחרים, לכהן לא יוחסה עבירת טרור, משום שלא לקח חלק בהתארגנות לפגוע אקראית בערבים

בווידאו: צלם וואלה! הותיק ראובן קסטרו תיעד את הלינץ' בבת ים וניסה לעצור את הפורעים/מערכת וואלה!

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (רביעי) 15 חודשי מאסר על יעקב כהן שלקח חלק פעיל בלינץ' בבת ים, בו הותקף תושב רמלה סעיד מוסא על ידי עשרות יהודים במהלך מבצע "שומר חומות". כהן הורשע במסגרת הסדר טיעון בחבלות חמורות בכוונה תחילה. לעומת נאשמים אחרים שלקחו חלק בלינץ', לכהן לא יוחסה עבירה של מעשה טרור, משום שלפי כתב האישום, הוא לא לקח חלק פעיל בהתארגנות לפגוע בערבים באופן אקראי, אלא שהה בטיילת באופן מזדמן, ולקח חלק בתקיפה לאחר שסבר שמוסא הוא מחבל שביצע פיגוע דריסה.

בנוסף לעונש המאסר בפועל, נגזרו על כהן 8 חודשי מאסר על תנאי וכן 5,000 שקלים פיצוי לקורבן הלינץ', מוסא. כהן צפוי להשתחרר בעוד כחודשיים, שכן 15 חודשי המאסר שנגזרו עליו נספרים מיום מעצרו, במאי אשתקד.

בגזר הדין כתבו השופטים כי כהן "לא ביצע את העבירות מתוך מניע גזעני-לאומני". בגזר הדין הדגישו השופטים כי יש להבחין בין כהן לבין יתר המעורבים בלינץ'. "הוא לא היה חלק מההתארגנות המוקדמת ולא היה חלק מאותן קבוצות ולא הביע עמדות גזעניות. הגעתו הייתה אקראית ולא על מנת לקחת חלק מהעימותים והפרעות בבתי עסק. הנאשם חשב תחילה שמדובר בפיגוע דריסה, בשונה מהאחרים שידעו שמדובר באזרח תמים".

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
ערב הלינץ' בבת ים/ראובן קסטרו

לפי כתב האישום המתוקן, יצחק גויטע, נאשם אחר בתיק, שלח בקבוצת וואטסאפ בשם "הפגנה 22:00 טיילת בת ים" הודעה בה כתב "היום לא שותקים! ערבי גבר זה ערבי בקבר אחים שלי". בקבוצה זו היו חברים מאות שהשתתפו בהפגנה, בהם גם חלק מהנאשמים המופיעים בכתב האישום.

בהמשך שינה גויטע את שם הקבוצה, וקבע בה ובהודעה נוספת ששלח את שעת ומיקום המפגש "שעה שבע בערב הפגנה בטיילת בת ים". בניסוח ההודעה הוסיף גויטע כי "מחזירים את הכבוד היהודי לעם…". בהמשך, ציין כי בחלק מן הטיילת מצויים בתי עסק של ערבים וכתב "נתתי לכם את הרמז לא לרחם על המשפחות שלהם ולא עם שום דבר שקשור אליהם…". לבסוף, הדגיש גויטע: "חברים לזהות יהודים, שלא יהיה מקרה לא נעים". לפי כתב האישום, חלק מהנאשמים היו חברים בקבוצת הוואטסאפ והגיעו לטיילת בבת ים על מנת לפגוע בבתי עסק השייכים לערבים.

קורבן הלינץ בבת ים: הילדים שלי חושבים שעברתי תאונת דרכים 
18.5.21. ספיר לוי
חישמל אותו בשוקר, הפיל אותו על הרצפה והיכה אותו. סעיד מוסא, קורבן הלינץ'/ספיר לוי

על פי כתב האישום, לקראת השעה 21:30 הגיע סעיד מוסא עם רכבו לטיילת וזוהה על ידי אחד התוקפים כערבי. מיד לאחר מכן החל אחריו מרדף במהלכו מוסא, שניסה להימלט מהמקום, התנגש ברכב אחר. כהן, ששהה באותו הזמן בטיילת עם שלושה נאשמים נוספים והבחין בתקיפה, הגיע למקום, הטיח כוס על הרכב ובעט בו. אחר כך, חישמל כהן את מוסא באמצעות שוקר, הפיל אותו על הרצפה והיכה אותו. לפי כתב האישום המתוקן, בעט כהן במוסא בפלג גופו העליון.

כתוצאה מהלינץ' שעבר, נפצע מוסא באורח קשה והוא אושפז בבית החולים עם חבלות קשות, שברי ריסוק באף, שברים בארובת העין, שברים בשיניים, חתכים ושטפי דם בפנים ובראש.

בעדותו בבית המשפט העיד כהן כי לא לקח חלק בהתארגנות ולא היה נוכח במהומות, אלא רק ראה את ההתנגשות של הרכב ושמע צעקות על פיגוע דריסה. בבית המשפט פנה כהן למוסא והתנצל על מעשיו. "אני רוצה לפנות מפה לסעיד, אני באמת הבנתי אחרי כמה ימים שזה לא מחבל, הייתי בטוח שזה מחבל", אמר כהן. "יצאתי לבלות והגעתי לסיוט. אני נמצא בסיוט, אני מתנצל, ושתגיע אליו גם ההתנצלות שלי". בהמשך טען כי איננו גזען והוסיף כי הוא עובד בנגריה כעשר שנים עם עובדים ערבים ממזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully