וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בבת ים: שני צעירים ונער בן 16 הואשמו בניסיון רצח ובמעשה טרור

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 15:33

לפי כתב האישום הגיעו הנאשמים אל הטיילת בעיר לפני שבועיים במטרה לפגוע בבתי עסק השייכים לאזרחים ערבים, ותקפו אזרח ערבי לאחר שהוציאו אותו בכוח מרכבו. "הם לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות". מעצרם של הצעירים הוארך ב-18 ימים

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 2 צעירים וקטין בפרשת הלינץ' בבת ים/צילום: ספיר לוי

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד נתנאל בנימין בן 25, להב אוחנינה בן 18 ונער בן 16 בגין מעשה טרור וניסיון לרצח שאירעו במסגרת הפרות הסדר האלימות שהובילו ללינץ' שאירע בבת ים לפני שבועיים. השלושה הואשמו גם במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, חבלה במזיד לרכב ממניע גזעני, גניבה ממניע גזעני, התפרעות שסופה נזק מתוך מניע גזעני והסתה לטרור, וכן הסתה לגזענות. מעצרם של אוחנינה ובנימין הוארך ב-18 יום.

בכתב האישום נאמר כי האירוע התרחש בעיצומו של מבצע "שומר החומות" בעזה, בו צה"ל נלחם נגד חמאס ברצועה במשך 11 ימים. במהלך הימים שקדמו לאירוע, אירעו התפרעויות אלימות והפרות סדר רבות ברחבי הארץ, על רקע לאומני וגזעני שכללו תקיפות כלפי כוחות הביטחון וכן של אזרחים יהודים וערבים.

על פי כתב האישום, לפני שבועיים החלה התארגנות ברשתות החברתיות שמטרתה היתה לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלותם בטיילת בבת ים. בנימין והנער לקחו חלק פעיל בקבוצות ווטסאפ שהסיתו לפגיעה בערבים. מאוחר יותר באותו היום בנימין, הנער, אוחנינה ועשרות אנשים נוספים הגיעו אל המקום, במטרה ששמה לעצמה ההתארגנות ברשתות.

הגשת כתב אישום נגד אחד החשודים בפרשת ניסיון הלינץ' בבת ים, המחוזי, ת"א 24 במאי 2021. ספיר לוי
נתנאל בנימין, אחד הנאשמים בלינץ' בבת ים בעת משפטו. היום/ספיר לוי

בקבוצת הווטסאפ שלח בנימין את ההודעה: "אם כבר התחלנו, לא צריך לפחד לסיים את זה". מיד לאחר מכן בנימין, הנער ואנשים נוספים החלו לשבור את חלונות המסעדה שבבעלות אזרח ערבי, פרצו אליה, עלו על דלפק המסעדה, נטלו פחיות ובקבוקי שתייה וחילקו לפרועים. בנוסף, הם אף זרקו כיסאות ובקבוקים לעבר החלונות תוך שקראו "מוות לערבים" לעבר קהל הפורעים המשולהב שהצטרף אליהם לקריאות.

מאוחר יותר הגיע למקום המתלונן עם רכבו, שעצר אותו עקב פקק התנועה שנוצר בטיילת. אחד הפורעים ניגש אליו ושאל אותו האם הוא ערבי, לאחר שהשיב בחיוב הוטח לעברו אגרוף, תוך שהתוקף צועק "הנה הערבי, הנה ערבי". המתלונן שחש בסכנה, ניסה לברוח מהתוקפים ונסע ברכבו לאחור, בזמן שעשרות מהם רודפים אחריו וצועקים "ערבי, ערבי", אך התנגש ברכב שעמד מאחוריו. בעקבות זאת, הוא ניסה לברוח בנסיעה מהירה קדימה, בעוד הפורעים ממשיכים לרדוף אחריו, אך התנגש ברכב נוסף ונותר ללא דרך מילוט.

עשרות פורעים, ביניהם בנימין והנער, הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב והכו אותו יחד. הם חשמלו אותו בשוקר, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו באגרופים, בבעיטות, באלה טלסקופית ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי. כשהמתלונן ניסה לקום, הוא הופל שוב, תוך כדי שהפורעים תוקפים אותו ומכים אותו בעוצמה. בנימין תקף את המתלונן בכעשרה אגרופים בפניו בעוד ששכב על הקרקע, וכן בעט בצווארו בעוצמה.

התוקפים עזבו את המתלונן רק לאחר שעוברי אורח הפרידו בינהם והגנו עליו. הוא נותר שרוע על הקרקע, חבול קשות. בנימין, שהתרחק מהמקום, חזר לשם בשנית, בעט בראשו של המתלונן וזרק על פניו בקבוק עד שהורחק בכוח על ידי אחד הנוכחים במקום.

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
השלושה הואשמו בניסיון רצח ובמעשה טרור. הלינץ' בבת ים לפני שבועיים/ראובן קסטרו

לאחר התקיפה, צילם הקטין את המתלונן החבול תוך שהוא צועק: "זיינו אותו", "אני בידיים שלי זיינתי אותו", וזאת בכוונה לפרסם את הסרטון ולבזות אותו. במקביל לכך, התוקפים וביניהם בנימין ואוחנינה חיבלו ברכב שלו.

לאחר האירוע התראיין אוחנינה לכתב כאן 11 ואיים לפגוע בערבים. "אנחנו יצאנו היום לרחוב כדי לריב עם ערבים כדי שאנחנו נראה להם שהם לא יכולים לשלוח לפה טילים, אנחנו כבר לא ילדים אנחנו נזיין אותם, אנחנו נרביץ להם, אם צריך גם נהרוג אותם ואם צריך גם נרצח אותם", אמר בריאיון.

בבקשת המעצר עד תום ההליכים נאמר, כי "ההתקהלות וההתפרעות בטיילת בבת ים היתה מאורגנת ומתוכננת לצורך פגיעה בערבים. המשיבים הגיעו למקום מתוך כוונה להשתתף באירוע האלים, והם לא נקלעו למקום במקרה. שלושת המשיבים לקחו חלק דומיננטי באירוע, בהלהטת ההמון, בהרס והביזה וכן באלימות, כל אחד על פי חלקו. באווירה רוויות האלימות, התוקפנות והגזענות, לא היה לקורבן כל סיכוי להיחלץ מההמון ללא פגע".

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 2 צעירים וקטין בפרשת הלינץ' בבת ים/צילום: ספיר לוי
סעיד מוסא הפצוע מהלינץ׳ בבת ים, בי"ח איכילוב, 18 במאי 2021. ספיר לוי
הוציאו את המתלונן בכוח מהרכב והכו אותו יחד. סעיד מוסא הפצוע מהלינץ׳ בבת ים/ספיר לוי

עו"ד חגית רחמני שמייצגת את הנער מטעם הסניגוריה הציבורית מסרה כי "מדובר בקטין ללא עבר פלילי. הוא שיתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. לאחר שנקבל את חומרי החקירה נלמד אותם וננהל את התיק בבית המשפט".

עו"ד יוסי סקה מהסנגוריה הציבורית, שמייצג את להב אוחנינה, מסר כי "מדובר בבחור בן 20 עם הרשעה אחת בודדת, שגם מתוך כתב האישום לומדים כי הוא לא היה בסוד העניינים ולא היה בתכתובת הווטסאפ ולמד על ההתקהלות במקום האירוע וגם מעשיו לא התמצו בעבירות אלימות".

עו"ד ירין סולאש, המייצג את נתנאל בנימין טען בפני השופט שמרשו בעל עבר נפשי, וכי שוחרר מצה"ל בסעיף נפשי.

במקביל הוגש כתב אישום ל-6 בני אדם בגין מעשה טרור ומתוך מניע לאומני

בתוך כך, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה היום כתב אישום נגד שישה בני אדם, בהם שלושה תושבי מזרח ירושלים בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה, השתתפות בהפרות סדר והתפרעויות בעיר, ניסיון תקיפת שוטר, יידוי אבן או חפץ לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד ברכב.

על פי כתב האישום, סמוך לחצות החלו להתאסף ברחוב פייר ואן פאסן עשרות פורעים שם הבחינו בצעיר יהודי שטייל עם כלבו ליד שכונת שמואל הנביא. זמן קצר לאחר שהבחינו בו החלו לקרוא לעברו, "זר, זר" וכן, "מתנחל, מתנחל", ו-"להכות להכות". לאחר הקריאות החלו הפורעים לזרוק לעברו אבנים. הצעיר היהודי החל להימלט מהמקום יחד עם כלבו לעבר מדרכה הנמצאת בין גדר לאוטובוס, אך הפורעים רצו לעברו, הקיפו אותו והחלו לתקוף אותו באגרופים, בעיטות, אלות עץ, אבנים, סלעים, חפצים שונים ואף השתמשו בשוקר חשמלי לעבר כל חלקי גופו.

הפורעים פעלו מתוך מניע לאומני אידיאולוגי, ובמטרה לגרום לצעיר לחבלה חמורה. הצעיר ניסה כמה פעמים להימלט מהם, אך לא הצליח והם המשיכו לתקוף אותו בעוצמה. במקביל, גם כלבו של הצעיר ניסה להימלט. בשלב מסוים ניידת משטרה החלה לנסוע לעבר הרחוב, והפורעים החלו להימלט מהמקום.

הצעיר היהודי הצליח לעמוד על רגליו והחל לרוץ אל עבר השוטרים, אז אחד הנאשמים השליך בעוצמה לעברו עגלת סופר ממתכת שפגעה במרכז גופו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully