וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר: טיל אוקראיני תועה אחראי לתקיפה קטלנית במזרח המדינה

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 16:48

קייב מיהרה להאשים את מוסקבה אחרי פיצוץ קטלני בעיירה הסמוכה לקו החזית, שבו נהרגו לפחות 16 איש. עם זאת, תחקיר ניו יורק טיימס העלה כי היה זה טיל נ"מ אוקראיני ששוגר לעבר הכוחות הרוסיים ופגע בשוגג בשוק הומה אדם

התקפה רוסית על העיר קוסטיאנטיניבקה/טלגרם

פיצוץ קטלני שאירע החודש בשוק עמוס במזרח אוקראינה נבע מטיל שוגג שנורה בידי הכוחות של קייב - כך עולה מתחקיר שפורסם היום (שלישי) בניו יורק טיימס. אחרי התקרית שהתרחשה ב-6 בספטמבר, שבה נהרגו לפחות 16 בני אדם, מיהרה אוקראינה להאשים בה את רוסיה.

"הרוע הרוסי חייב להיות מובס בהקדם האפשרי", אמר נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אחרי הפיצוץ. עם זאת, לפי מידע שנאסף ונבחן על ידי העיתון, כולל שברי טילים, תמונות לוויין, עדי ראיה ופוסטים ברשתות החברתיות, מתחזקת ההערכה שהתקרית הקטלנית הייתה תוצאה של טיל שנורה בשוגג ממערכת הגנה אווירית מסוג "באק" של אוקראינה.

העיתון ציטט מומחים להגנה אווירית, שאמרו כי טילים כמו זה שפגע בקוסטיאנטיניבקה יכולים לסטות ממסלולם ממגוון סיבות, כולל מתקלה אלקטרונית או ממערכת הנחיה שניזוקה או נפגעה במהלך השיגור. עוד דווח כי תיעודי מצלמות אבטחה הראו כי הטיל שוגר מאזור שבשליטת אוקראינה, ולא מאחורי קווי החזית הרוסיים.

פיצוץ בזמן התקפה של רוסיה על העיר קוסטיאנטיניבקה, אוקראינה, 6 בספטמבר 2023. טלגרם, צילום מסך
פיצוץ בזמן התקפה של רוסיה על העיר קוסטיאנטיניבקה, אוקראינה, 6 בספטמבר 2023/צילום מסך, טלגרם

לפי המידע שהגיע לניו יורק טיימס, דקות לפני התקיפה, צבא אוקראינה שיגר שני טילי קרקע-אוויר לעבר קווי החזית הרוסיים מהעיירה דרוז'קיבקה, כ-16 ק"מ מצפון-מערב לקוסטיאנטיניבקה. הוא ציטט שני עדי ראיה, שאמרו כי הם ראו שהטילים שוגרו מדרוז'קיבקה אל קו החזית הרוסית, בסביבות השעה של ההתקפה. אחד מהם אמר כי הטילים היו בדרכים לקוסטיאנטיניבקה.

העיתון דיווח כי החורים שנגרמו מהפיצוץ והשברים שאותרו בזירה תואמים לטיל 9M38, המשוגר ממערכת הנ"מ הניידת "באק". המערכת נמצאת בשימוש אצל אוקראינה ורוסיה. דובר מצבא אוקראינה אמר לניו יורק טיימס כי שירותי הביטחון חוקרים את התקרית, וכי החוק אוסר עליו למסור פרטים נוספים.

רוסיה, שטוענת כי היא תוקפת רק מטרות צבאיות באוקראינה חרף אינספור עדויות הסותרות זאת, מיהרה לקפוץ על התחקיר ולהטיל את האחריות לתקרית על קייב.

"אפילו אם זה היה לא מכוון, זה ברור לכולם: דה-מיליטריזציה מוחלטת של המשטר בקייב היא לא רק דרישה, אלא צורך חיוני", אמרה דוברת משרד החוץ של רוסיה, מריה זכרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully