וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הלייזר תצא לדרך, החיילים ייצאו מהמחסומים: תוכניות העתיד של צה"ל נחשפות

עודכן לאחרונה: 20.9.2023 / 7:03

התוכנית הרב-שנתית של הרמטכ"ל כוללת בין היתר שדרוג מוצבים ובסיסי אימון חטיבתיים, מחקר, פיתוח והטמעה של מערכות בינה מלאכותית, רכש מסיבי של מטוסי "אדיר" ו-F-15 וגם הקמת חוות סולאריות שבאמצעותן הצבא ייצר לעצמו את החשמל. כך ייראה צה"ל תוך שנים ספורות | בלעדי

בווידאו: גלנט מזהיר: "פוטנציאל ההסלמה בצפון גובר - איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"/לירי אגמי

התכנית הרב-שנתית של צה"ל ומערכת הביטחון, שהרמטכ"ל הרצי הלוי צפוי לסכם בקרוב את פרטיה, תכלול בין היתר הצבה של מערכת קרן לייזר בגבול רצועת עזה ב-2025 ובגבול לבנון עד 2027, שדרוג מוצבים ובסיסי אימון, רכש מטוסי F-15 חדשים, הקמות מכינות קדם צבאיות חדשות, אזרוח מחסומי גבול, פיתוח ומחקר של בינה מלאכותית והקמת מערכת חשמל סולארית עצמאית - כך נודע לוואלה. מטרות התר"ש העיקריות, שיקודמו בין היתר בידי שמונה צוותים משותפים לצה"ל ולמשרד הביטחון בראשות מנכ"ל המשרד אייל זמיר וסגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, הן יצירת עליונות, העצמת היתרון האיכותי, קידום בניין הכוח ושיפור התשתיות.

אחד הפרויקטים המרכזיים בתר"ש הוא פיתוח מערכת הלייזר "מגן אור". לפי הערכות של גורמי צבא, בסוף שנת 2025 המערכת תיכנס לפעילות ברצועת עזה, ועד סוף שנת 2027 יוצבו בשטח ארבע מערכות לייזר, כולל בגבול לבנון. לדברי גורמים בצה"ל, "מדובר במערכת שתשנה את כללי המשחק מול האויב, בדגש על היעילות מול האיומים קצרי הטווח - מפצצות מרגמה ומעלה ועוד יהיו הפתעות בדרך", כלשונה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי/עיבוד תמונה, גלעד קוולרצ'יק

בנוסף לכך, הוחלט לקדם את ההחלטה האסטרטגית להפוך את ישראל לאומה של בינה מלאכותית, ובהתאם לכך החליט מנכ"ל משרד הביטחון להשקיע 200 מיליון שקל בשנה לצורכי פיתוח ומחקר. בעתיד הקרוב עשויה לקום מנהלת בינה מלאכותית שתרכז את הפרויקטים השונים ותאיץ תהליכים והטמעה בצה"ל, וכבר כבר בשנה הקרובה נראה האצה של שילוב בינה מלאכותית במערכות צה"ל השונות. בסוף התר"ש, השאיפה היא כי הטכנולוגיה תשתלב במספר גדול של זרועות, אגפים וחילות, בעיקר למטרות איסוף מודיעין. מדובר בתחום מסווג שצה"ל מסרב להרחיב עליו בשלב זה.

עוד בוואלה!

הרמטכ"ל במסר לכנסת: "האחריות לשמירת כשירות צה"ל היא רק שלנו"

לכתבה המלאה

הטמעת הבינה המלאכותית אמורה להשפיע גם על מחסומי הגבול. 22 יש כאלה תחת מנהלת המעברים, 16 באחריות משרד הביטחון, ארבעה של צה"ל ושניים נוספים תחת המשטרה. השאיפה בתחום זה היא לצמצם מגע אדם ככל האפשר, ובנוסף לאזרח את ארבעת מחסומי הגבול שבאחריות צה"ל ולהפסיק להציב בהם חיילים בשירות סדיר.

בנוסף, במשרד הביטחון וצה"ל מימשו את הזכות לרכוש 75 מטוסי F-35 (אדיר), ובחודש הקרוב יכריעו על רכש טייסת קרב רביעית. אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון, יחתום משרד הביטחון גם על רכש מטוסי F-15 מהדגם המתקדם ביותר.

מערכת הלייזר שתוצג בנתב"ג לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן. מרק ישראל סלם, פול
"תשנה את כללי המשחק". מערכת הלייזר החדשה/פול, מרק ישראל סלם

בתוך התר"ש ישנו דגש מרכזי על שיפוץ המוצבים הישנים של צה"ל בגבולות השונים, אך גם, לדברי גורמי ביטחון, שיפור מהותי התנאים בבסיסי האימונים החטיבתיים ביניהם אלו של הנח"ל, גבעתי וחטיבת כפיר. בתר"שים הקודמים הוקצה לכך כסף, אך לבסוף התקציב הועבר למימון רכש מערכות נשק ומבצעים. כמו כן, ישנה כוונה לשדרג את שכר הלוחמים וההטבות לחיילי המילואים והסוגייה נמצאת בדיונים מול משרד האוצר.

נקודה משמעותית נוספת נוגעת להקמת חוות סולאריות בבסיסי צה"ל, מתוך שאיפה שתוך חמש שנים, בסיוע משרד האנרגיה, יגיע צה"ל לעצמאות אנרגטית. כיום משלם צה"ל 500 מיליון שקל בשנה על חשמל.

עוד הוחלט להקים מכינות קדם צבאיות נוספות (לתקופה של חצי שנה) בשל הביקוש העולה והתגובות החיוביות מצד מפקדי צה"ל, שטוענים כי המכינות מעלות את החוסן של החיילים ומגבירות את המוטיבציה לשירות צבאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully