וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל במסר לכנסת: "האחריות לשמירת כשירות צה"ל היא רק שלנו"

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 19:19

ראש המטה הכללי נשא נאום בעצרת צה"ל לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, בו התייחס, בין היתר, למשבר האמון ואובדן הכשירות בצה"ל: "כאשר ישראל מאוימת מוכרחים להניח את המחלוקות בצד - ולהסתער". בהמשך, תהה: "האם לכידות צה"ל יכולה להתקיים רק בהינתן איום כה גדול?"

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב/דובר צה"ל

הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי נשא הערב (שני) נאום בעצרת הצה"לית לציון 50 שנה למלחמת יום הכיפורים, בו התייחס, בין היתר, למשבר האמון ואובדן הכשירות בצה"ל. בנוסף הבהיר כי "האחריות לשמור על כשירות היחידות ועל מוכנותן, עם מה שיש לנו היום, היא שלנו - ורק שלנו".

עוד הרמטכ"ל אמר כי "מוטב שאויבנו ידעו, כי כאשר ישראל מאוימת היא יודעת לגייס את כל משאביה, להניח את המחלוקות בצד - ולהסתער. כך היה במלחמת יום הכיפורים, כך יהיה היום, אם נידרש לכך".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, כנס הרצליה, 23 במאי 2023. גלעד קוולרצ'יק, עיבוד תמונה
"האם לכידות שכזאת יכולה להתקיים רק בהינתן איום כה גדול?". הלוי/עיבוד תמונה, גלעד קוולרצ'יק

"למדינת ישראל צה"ל אחד שמגן עליה מפני אויבים רבים. האחריות של כולנו היא לשמור עליו, כי הוא הבסיס לקיומנו הבטוח כאן, וכי ביטחוננו הוא העומד מעל הכול", הוסיף הלוי.

כמו כן, הרמטכ"ל הלוי התייחס למחדלים שקדמו למלחמה, וטען כי המלחמה משמשת בעבור צה"ל ומערכת הביטחון "לקח חי על הסכנה שביהירות, על הטלטלה שבהפתעה אסטרטגית ועל מחירו הלאומי הכבד של משבר תפיסתי, מדיני וצבאי".

בהמשך, הלוי אמר כי מהמלחמה נובעים גם "מקורות השראתנו: רוח הלחימה של צה"ל ואיתנותו, והתגייסותה של חברה המבינה מה מונח על הכף, מפקידה את ביטחונה בידי חיילי צה"ל ומפקדיו, מתלכדת מאחוריהם ומגבה אותם. אי-אפשר שלא לתהות: האם לכידות שכזאת יכולה להתקיים רק בהינתן איום כה
גדול?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully