וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מיפה את בתיהם של מחבלים שהיו שותפים לפיגוע בעלי

עודכן לאחרונה: 19.9.2023 / 2:23

לוחמי צה"ל מיפו הלילה את בתיהם של שלושה שותפים לתכון וביצוע פיגוע הירי במסעדת חומוס אליהו שבתחנת הדלק סמוך לעלי. באותו הפיגוע נרצחו הראל מסעוד בן ה-21, עופר פיירמן בן ה-63, נחמן שמואל מורדוף בן ה-17 ואלישע אנטמן בן ה-18

4 נרצחים בפיגוע ירי בכניסה ליישוב בבנימין, אחד המחבלים נוטרל/נדב גולדשטיין/TPS

כוחות צה"ל פעלו הלילה (שלישי) בכפר עוריף שביהודה ושומרון ומיפו את בתיהם של שלושה מחבלים, שהיו שותפים לתכון וביצוע פיגוע הירי בתחנת הדלק בעלי, בחודש יוני האחרון, בו נרצחה ארבעה בני אדם.

הפיגוע התרחש ב-20 לחודש יוני, סמוך לשעה 16:00, אז שני מחבלים הגיעו למסעדת חומוס אליהו הממוקמת בתחנת הדלק על כביש 60, סמוך לישוב עלי, ופתחו באש תוך שימוש מנשק M-16. הירי נמשך לתוך התחנה, כשהם יורים לעבר אנשים שהיו בה תוך הליכה לכיוון היציאה, אז נוטרל אחד מהם, מוהנד שחאדה בן ה-26 מעוריף, על ידי סייר ביטחון של היישוב ואזרח שהיה במקום.

ארבעה בני אדם נרצחו באותו פיגוע, בהם הראל מסעוד, חייל משוחרר בן 21 מהיישוב יד בנימין, שני תושבי עלי, עופר פיירמן בן ה-63, נחמן שמואל מורדוף בן ה-17 מהיישוב אחיה ואלישע אנטמן, תלמיד כיתה י"ב בן 18 שעבד בחומוס אליהו.

צה"ל הרס את ביתו של המחבל עאצם ברגותי שביצע את פיגועי הירי בעפרה ובגבעת אסף - 7/3. דובר צה"ל, דובר צה"ל
הריסת בית מחבל/דובר צה"ל, דובר צה"ל

שלושת המחבלים שבתיהם מופו הלילה לא היו אלו שביצעו את הפיגוע בפועל, אלא סיעו לביצועו. שני המחבלים שביצעו את הירי עצמו נוטרלו במהלך האירוע. המחבל הראשון, מוהנד שחאדה, נוטרל על ידי סייר הביטחון שהיה באירוע.

המחבל השני, חאלד מצטפא עא-לטיף צבאח בן ה-24, הצליח להימלט תוך השתלטות על רכב אזרחי ששדד לאחר שאיים על הנהג. בהמשך, נטש את הרכב ועלה על מונית, בה נוטרל בתום מרדף שהתבצע על ידי כוחות הביטחון באזור, תוך ניסיון מעצרו ובעת שניסה להימלט. שני המחבלים הם אנשי חמאס שריצו ב-2020 עונשי מאסר קצרים על עבירות ביטחונית. על פי ההערכות, הם הכירו בכלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully