וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג במסר לראש השנה: "רגע של חשבון נפש, בואו נילחם עבור ה'ביחד'"

עודכן לאחרונה: 15.9.2023 / 5:57

הנשיא התייחס לקרע בעם ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה וקרא לאחדות: "לא פעם בעבר עומק המשבר הרגיש פשוט גדול מדי, מה ששמר עלינו מאז ומתמיד הייתה הידיעה שלא משנה מה - אנחנו נשארים יחד". עוד הוסיף: "עם כל הוויכוחים ואי ההסכמות, בואו נבחר זה בזה"

הרצוג במסר לראש השנה: "רגע של חשבון נפש, בואו נילחם עבור ה'ביחד'"/מערכת וואלה!

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלח הבוקר (שישי), ערב ראש השנה תשפ"ד, מסר על הקרע בעם ברקע המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "זהו רגע של חשבון נפש, בואו נבחר להצטרף לאנשים שנלחמים עבור ה'ביחד'".

"בעוד זמן קצר, יגיע הרגע המיוחד הזה, היקר, החד-פעמי, שבו תיחתם שנה אחת, ותתחיל שנה חדשה. קול תקיעת השופר החותך את האוויר, ורוח הסתיו הרעננה של שלהי חודש אלול, חודש הרחמים והסליחות, נושאת עמה תקוות וציפיות לקראת הימים שיבואו", כתב הרצוג. "אלה ימים של חשבון נפש, שבהם אנו שואלים את עצמנו, מה אנחנו רוצים להשאיר מאחור, ועם מה אנחנו מבקשים להמשיך ולצעוד בדרך".

נשיא המדינה יצחק הרצוג. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"בואו נבחר זה בזה". הרצוג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"לכל אורך ההיסטוריה שלנו, כעם וכאומה, התמודדנו עם אתגרים שהעמידו אותנו במבחן, ושנדמו, לעתים, בלתי ניתנים לפיצוח", הוסיף הנשיא. "לא פעם עומק המשבר, הקרע, האיום, הרגישו פשוט גדולים מדי, בלתי עבירים. במיוחד השנה, כשאנו מציינים יובל שנים למלחמת יום הכיפורים - עלינו לזכור שמה ששמר עלינו מאז ומתמיד הייתה הידיעה הפשוטה, החותכת, שלא משנה מה אנחנו נשארים ביחד".

"העם שלנו התברך בכל כך הרבה נשים ואנשים טובים שנלחמים על ה'יחד' שלנו. ועכשיו, ברגע הזה, של חשבון נפש, והתחלה חדשה, נקייה, בואו נבחר כולנו להצטרף לכוחות האלה - שנלחמים עבור ה'יחד' הזה", קרא נשיא המדינה. "בואו נבחר זו בזו, זה בזה. בואו נבחר באמונה הכנה שלטוב ולמוטב, עם כל הוויכוחים ואי-ההסכמות, ממשיכים ביחד - עד שיהיה טוב".

עוד בוואלה!

הדיון בבג"ץ על עילת הסבירות היה רק הפרומו לקרב האמיתי

לכתבה המלאה
יאיר לפיד, בנימין נתניהו, בני גנץ, יריב לוין. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
יש סיכוי להסכמות? נתניהו, לוין, גנץ ולפיד/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

שבוע הבא, יומיים לאחר ראש השנה, שלושת שופטי בג"ץ, ענת ברון, דוד מינץ ויעל וילנר, יתכנסו כדי לדון בשאלה אם שר המשפטים יריב לוין צריך לכנס את הוועדה לבחירת שופטים. אם יחליטו לחייב את לוין לכנס את הוועדה, והשר יסרב - ישנו חשש כי הדבר עלול להוביל למשבר חוקתי.

ביום רביעי, הרצוג התייחס למתווה הפשרה שגיבש יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו להקפאת החקיקה המשפטית, ואמר: "אני קורא למנהיגות הפוליטית לגלות אומץ ואחריות - ולהוציא אותנו מהמשבר". הרצוג לחץ על הצדדים לאמץ את המתווה: "נדרשת הכרעה והחלטה מנהיגותית - תורה של ההנהגה לא להסתכל רק על הבייס. אפשר לייצר הסכמות, לעצור את הסכנות ולהחזיר את המדינה לשפיות". כמו כן, הדגיש הנשיא בנאומו: "חובה על כולם להיות כפופים לשלטון החוק ולציית לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully