וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בערב גיבוש לקואליציה: לפעמים מתווכחים, אבל יש לנו דרך אחת משותפת

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 23:35

חברי הקואליציה קיימו ערב גיבוש בירושלים, במהלכו בירך רה"מ את הח"כים והשרים בברכת שנה טובה. בזמן הגיבושון הוציאה מפלגת עוצמה יהודית הודעה, לפיה היא "לא רואה עצמה מחויבת למשמעת הקואליציונית עד שרה"מ לא יתערב בעבודת השר בן גביר"

בודיאו: נתניהו נואם בערב גיבוש הקואליציה./תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, רוני כנפו.

חברי הקואליציה קיימו הערב (רביעי) ערב גיבוש במסעדת "אנטריקוט" בירושלים. במהלך האירוע בירך ראש הממשלה בנימין נתניהו את הח"כים והשרים בברכת שנה טובה: "לפעמים מתווכחים, קורה. יש לנו דעות שונות, קורה. אבל בסוף מסכימים שיש לנו דרך אחת משותפת".

נתניהו פרגן ל"מפיקת העל" מירי רגב, והאחרונה בתגובה פרגנה חזרה לשרה נתניהו. ראש הממשלה אמר בתגובה: "מי שיזמה את הערב, ארגנה את הערב - והגיעה להסכמה עם שרה על הערב הזה - זה מירי רגב".

בהמשך נתניהו כיבד את השר איתמר בן גביר להרים "לחיים" ובן גביר ניסה להתחמק. נתניהו עקץ: "לך תסביר מה לא בסדר אחר כך". לבסוף בן גביר הרים כוסית יחד עם כל השרים והח"כים. למרות המחלוקות המשתתפים נראו מחוייכים.

נתניהו העלה לחשבון הטוויטר שלו הופעה של הסטנדאפיסט גיא הוכמן שהתבדח על חשבון חלק מחברי הקואליציה, כולל בדיחות על שר הביטחון יואב גלנט, שלא נכח באירוע: "איפה הוא, באירוע של האופוזיציה?".

נתניהו נואם בערב גיבוש הקואליציה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נתניהו וראשי הקואליציה בגיבושון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האיום של עוצמה יהודית

  • הגיבושון מגיע על רקע העימותים וחילופי האשמות שנרשמו הבוקר בקואליציה, בעקבות הדיווחים השונים על כך שישראל אישרה העברת נשק וכלי רכב צבאיים אמריקניים לרשות הפלסטינית. בהמשך חמתיחות הרבה הודיעה מפלגת עוצמה יהודית, בזמן הגיבושון, כי היא לא רואה עצמה מחויבת למשמעת קואליציונית, "עד שישונו תנאי האסירים הביטחוניים ורה"מ לא יתערב בעבודת השר לביטחון לאומי", לשון ההודעה מפי גורמים במפלגה.
  • להחלטה זו אין משמעות גדולה לאור העובדה כי הכנסת כעת נמצאת בתקופת פגרה עד אמצע חודש אוקטובר, אולם בעוצמה יהודית טוענים כי יש לכך השפעה מיידית על דיונים בוועדות הכנסת שמתקיימים לפרקים גם בזמן הפגרה.
נתניהו נואם בערב גיבוש הקואליציה.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שרה נתניהו עם חברות כנסת מהקואליציה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הרקע למתיחות

  • מוקדם יותר היום פנה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמצעי לחימה למחבלי הרשות הפלסטינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".
  • לאחר שבן גביר וסמוטריץ' מתחו ביקורת חריפה על ראש הממשלה, גורמים בסביבת נתניהו טענו שההסכמה הישראלית להעברת המשוריינים ניתנה בזמן ממשלת בנט-לפיד. במקביל לעימותים בממשלה, הקואליציה אמורה להתכנס היום לערב גיבוש במסעדת "אנטרקוט" בהר חוצבים בירושלים.
  • מאוחר יותר, נתניהו אף הפיץ סרטון בו הוא טוען כי מאז שקמה הממשלה, "היא לא העבירה אף כלי נשק, אפילו לא אחד לרשות הפלסטינית". מה שכן נעשה, כך לדברי ראש הממשלה, "זה לממש החלטה שהתקבלה על ידי שר הביטחון בני גנץ (בממשלת בנט-לפיד) בינואר 2022, להעביר מספר כלי רכב ממוגנים כדי להחליף כלי רכב ממוגנים אחרים שהתיישנו". לוואלה נודע! כי בן גביר ביקש מנתניהו להכחיש בקולו העברת נשק לפלסטינים - וכמה דקות לאחר מכן ראש הממשלה פרסם את הסרטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully