וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך וואלה! לשעבר על התערבות משפחת נתניהו: "עשו דברים שאני מכנה אותם פשעים"

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 18:53

אבי אלקלעי המשיך את עדותו במסגרת משפט נתניהו, ושיתף במסכת הלחצים שהפעילו בני המשפחה: "ההתערבות נמשכה עד שהתפטרתי". בהמשך נשאל למה השתתף בתוכנית של רביב דרוקר, למרות שהוזהר שלא לדבר על עדותו: "למה כשנתניהו מנסה להפחיד עדים זה בסדר, אבל שעד מתראיין זה לא?"

בווידאו: משפט נתניהו: נמשכת עדותו של אבי אלקלעי, לשעבר עורך וואלה!/מערכת וואלה!

עורך אתר וואלה! לשעבר, אבי אלקלעי, המשיך את עדותו היום (רביעי) במסגרת תיק 4000 של משפט נתניהו. עדותו מגיעה בהמשך לעדותו של ינון מגל, שגם הוא שימש כעורך ראשי באתר וואלה!.

תחילה, התובעת יהודית תירוש שאלה את אלקלעי האם היו הנחיות מיוחדות לגבי סיקור רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו, ומה היו "אופי ההנחיות" האלו. בתשובתו לתירוש ציין אלקלעי כי אירועים שבהם הגברת לקחה חלק, "אם לא הגיעה בקשה" - לא היו נכנסים לאתר, "בטח לא לחלק העליון שלו, אלא למקום שולי ולא בולט".

בהמשך, תירוש הציגה התכתבויות בין מי שהיה מנכ"ל וואלה! בזמנו אילן ישועה לאלקלעי, בעניין כתבה על ביקור של שרה נתניהו בבית ספר בלוד. בהודעה כתב אלקעלי לישועה: "אנחנו היום שהגישו שיפודי עמוס רגב (העורך לשעבר של ישראל היום, ב"א), אפשר למנף מול הרוטוויילר". בהקשר זה, תירוש שאלה אם היה צורך אמיתי בהעלאת הידיעה. אלקלעי ציין כי לא היה בה "צורך אמיתי", וכי אם ישועה לא היה מתערב - היא "כנראה לא הייתה עולה".

אבי אלקלעי, משפט תיקי האלפים, בימ"ש מחוזי ירושלים, 12 בספטמבר 2023. אריה לייב אברמס, פלאש 90
"היו לחצים". אבי אלקלעי/פלאש 90, אריה לייב אברמס

"שאתה אומר 'למנף מול הרוטויילר', למה אתה מתכוון?", שאלה תירוש, ואלקלעי השיב לה: "הרוטויילר היה כינוי לניר חפץ. כלומר, הנה, במסגרת הדברים הם (משפחת נתניהו, ב"א) קיבלו משהו שחשוב להם, אפשר להניח לנו (וואלה, ב"א) יום-יומיים".

בשלב זה של הדיון, אלקלעי ציין כי ההתערבויות בתוכן של האתר נמשכו עד ליום שבו התפטר. "בשלב מסוים אילן אמר לי שהוא מפסיק לעבוד איתי, ועכשיו הוא עובד עם מיכל קליין שהייתה מתחתיי. אמרתי לה שאני מצטער שאני לא יכול לתת את ההגנה שעורך ראשי צריך לתת".

עוד אמר אלקלעי כי במרבית הזמן שעבד כעורך ראשי של אתר וואלה! הוא התעסק בידיעות על משפחת נתניהו. "הייתה תקופה של שקט לזמן קצר אחרי התחקיר של גידי וייץ (כתב הארץ, ב"א), והייתה תחושה שאפשר לעבוד כמערכת חדשות אמיתית, אבל הדבר הזה נגמר והתערבויות חזרו וביתר שאת", הוסיף. כשנשאל בזמנו על ידי וייץ האם רה"מ אותרג בוואלה, אלקלעי השיב: "לא". היום במהלך הדיון, הוא אמר כי "זאת לא הייתה התשובה הנכונה".

עוד בוואלה!

עורך וואלה לשעבר בתיק 4000: "היה אונס בכל מה שקשור בכתבות על נתניהו ומשפחתו"

לכתבה המלאה
רוה"מ בנימין ושרה נתניהו בטקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה. יד ושם, ירושלים.  17 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"אותרגו". בנימין ושרה נתניהו/ראובן קסטרו

אלקלעי המשיך לספר על מסכת הלחצים שהפעילו משפחת נתניהו על מנת להכניס אייטמים שיטיבו עמם: "הם עברו את הכתבים, פנו גם אל דוד ורטהיים עורך וואלה! ברנז'ה. רק אחרי שכולם סירבו - זה הגיע אליי. אלה סוג הדברים שאני מכנה פשעים".

עוד אלקלעי ציין: "הייתה תקופה שבה נטען שיש חקירה משטרתית נגד מני נפתלי. אנחנו עשינו בירורים וראינו שאין ממצאים. היה לחץ לפרסם שיש ממצאים דרמטיים בחקירה נגד נפתלי. ביררנו ולא היו ממצאים כאלה, וגם בנושא הזה סירבנו להדהד את 'הפשעים' של מני נפתלי".

בשלב זה של הדיון החלה החקירה הנגדית של אלקלעי, אותה ערך עו"ד ז'ק חן, הסנגור של שאול אלוביץ'. תחילה, שאל חן את אלקלעי מדוע הסכים להשתתף בתוכנית של רביב דרוקר, למרות שהזהירו אותו שלא לדבר על תוכן עדותו. אלקלעי ציין כי באותה תקופה, הוא היה "פגוע מאוד" ממה שקרה בוואלה. "היה חשוב לי למסור את עמדתי. מאחר שזה הופיע בכל כך הרבה תוכניות אקטואליה, לא מצאתי שזה חריג", הוסיף.

שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני/ פלאש 90, עיבוד תמונה
שאול אלוביץ'/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/ פלאש 90

לאחר שנשאל על ידי חן, אלקלעי הבהיר כי לא פנה לפרקליטות לקבלת אישור וגם לא למשטרה. "אתה זוכר שאחרי שידור התוכנית, הפרקליטות פנתה אליך ואמרה לך 'לא להתראיין'", ציין עו"ד חן והוסיף: "הייתה החלטת בית משפט שבה הפרקליטות אמרה שהיא תגיד לכל העדים לא להתראיין". אלקלעי השיב: "ושנתניהו התראיין זה בסדר? שהנאשם מנסה להפחיד עדים זה בסדר, אבל שעד מתראיין זה לא בסדר?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully