וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות קשה ואיומי אקדח: האירועים שהובילו לתקיפה המזעזעת בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 15:10

המשטרה פתחה בחקירה יזומה אמש בעקבות פרסום אירוע האלימות הקשה בגינה הציבורית בפתח תקווה. בחקירה התברר כי סרטון נוסף, שהקדים את התקיפה, הופץ ובו תועד נער על ברכיו שמכוון לראשו אקדח איירסופט. לפי החשד, הנער שהותקף בגינה הציבורית לקח חלק בתקיפה הראשונה

ללא רחמים: בני נוער מכים באכזריות ילד בפתח תקווה/מערכת וואלה!

הסרטון המטריד שהופץ אמש (שני) ברשתות החברתיות שבו תועדה חבורת בני נוער מכים באכזריות נער אחר בפתח תקווה - יצר סערה גדולה. הבוקר מתברר כי האירוע האלים הגיע כ"נקמה" על אירוע אלים נוסף שתועד גם כן. בסרטון אחר, שהקדים את התקיפה בגינה הציבורית בפתח תקווה, ניתן לראות נער שמכוון לראשו אקדח איירסופט תוך שהוא נחבט בראשו באמצעות האקדח. לפי החשד, הנער שהותקף בגינה הציבורית לקח חלק בתקיפה הראשונה.

לאחר פרסום הסרטונים, המשטרה עדכנה אמש כי פתחה בחקירה יזומה של אירועי האלימות והבוקר הודיעה כי עצרה ארבעה נערים שחשודים במעורבות ברצף של שלושה אירועי אלימות בחודש האחרון. כמו כן, מאוחר יותר נעצרו עוד שלושה נערים, וחשוד נוסף הסגיר עצמו למשטרה - סך הכל שמונה חשודים.

בשלב זה, מבחינת המשטרה, כל הנערים שהיו מעורבים חשודים. אחד מהם, כך עולה מהודעת המשטרה, הוא הקורבן בסרטון ההתעללות - שכן המשטרה קשרה אותו כחשוד בתקיפה ישירה באירוע שקדם לסרטון. חלק מהנערים החשודים כבר מוכרים למשטרה, ונגד אחד מהם אף הוגש בעבר כתב אישום.

בווידאו: שוטרים עצרו ארבע נערים בחשד למעורבות באלימות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתיעוד ההתעללות המטריד שיצר סערה ברשתות אמש, הנערים נצפו מכים ילד בגינה ציבורית בפתח תקווה עם מקלות, צועקים עליו "רד על הרצפה", מקללים אותו: "תגיד שאתה שרמוטה", "תגיד שאתה זונה". בהמשך, הנערים דורשים ממנו כתובת של אדם נוסף, והוא אומר להם שהוא לא יודע אותה. גם כשהילד ביקש מהם להפסיק ואמר להם: "אמא שלי מאושפזת בבית חולים" - הם לא חדלו ממעשיהם.

בתיעוד החדש, שקדם כאמור לאירוע התקיפה בגינה הציבורית, נראים כמה בני נוער מאיימים באמצעות אקדח איירסופט על נער שיושב על ברכיו ומתחנן שיניחו לו. אחד הנערים אומר לו: "תרים את הראש" והילד מתחנן בתגובה: "סליחה סליחה". לאחר מכן, אחד הנערים חובט בפניו והוא נופל אחורה.

בווידאו: עו"ד אורן ששון-מייצג את אחד מהחשודים באירועי האלימות בין הנערים בפ"ת/ארז הראל

במשטרה עדכנו הבוקר כי "שוטרי מחוז מרכז הצליחו לאתר ולעצור הלילה, במסגרת חקירה יזומה שנפתחה בתחנת פתח תקוה, ארבעה נערים תושבי העיר, בחשד למעורבות בסדרת אירועי אלימות חמורים בין שתי קבוצות נערים".

"בתוך כך, חוקרי התחנה בשיתוף מערכי מודיעין של מחוז מרכז, הצליחו לזהות את המעורבים, לצד בחינת רצף האירועים בהם נצפתה על פי החשד בסרטון ראשון - חבורת נערים מאיימת ומכה נער באמצעות אקדח ובתיעוד שני- תקיפה שמבצעת החבורה היריבה נגד אחד מהחשודים בתקיפה הראשונה", מסרו במשטרה.

במסגרת המעצר, כך הוסיפו במשטרה, בוצע "חיפוש ותפיסת אמצעי תיעוד שהיה ברשות הנערים, לצד ניהול המשך מהלכי חקירה לאיתור ומעצר שאר המעורבים בהתאם. כמו כן, יובאו החשודים בשעות הצהריים לדיון בבית משפט השלום לנוער בפתח תקווה בבקשה להאריך מעצרם.

דובר המשטרה, ניצב משנה אלי לוי, התייחס הבוקר בריאיון ל-103FM לאירוע האלימות ואמר כי מדובר ב"אירוע שהופך את הבטן לכולנו ומטלטל את כל המדינה". לדבריו החשודים בפרשה הם "נערים של בתי ספר. נערים שיכולים להיות הילדים של השכנים שלנו. האלימות הזאת היא קשה ואכזרית".

ללא רחמים: בני נוער מכים באכזריות ילד בפתח תקווה. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ללא רחמים: בני נוער מכים באכזריות ילד בפתח תקווה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

גם מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי, התייחס הבוקר לאירועי האלימות הקשים ושיבח את שוטרי תחנת פתח תקווה על מעצר החשודים: "מרגע שהתיעוד הקשה עלה לרשת הנחתי על פתיחה מהירה בחקירה והשקעת כל המאמצים החקירתיים כדי להביא למעצר של החשודים. אנחנו כמשטרה מחויבים להביא את החשודים שנהגו באלימות חסרת רסן אכזרית ומעוררת שאט נפש לדין ולדרוש את עונשם הכבד".

כמו כן, מסר המפכ"ל: "בימים האחרונים נחשפנו ברשת למספר סרטונים בהם תיעוד של אלימות בני נוער , כל המקרים מטופלים על ידי המשטרה והחשודים יועמדו לדין. אני קורא לכל אזרח שנתקל בתיעוד של אירוע אלים להציף אותו מיד לפני משטרת ישראל כדי שנוכל להגיע לחשודים במהירות. בהנחייתי כמפכ"ל במקרים אלה חקירות ייפתחו גם בלי תלונות תוך שמירה על פרטיותם של הקורבנות ובני משפחותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully