וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מוכנים להיפגע עוד": מועצת התלמידים השביתה את הלימודים בתיכונים

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 10:19

הצעד הוא בבחינת "שביתת אזהרה" בתגובה למשא ומתן המתמשך בין משרד האוצר לארגון המורים - שטרם הגיעו להסכמות. אמש, פנה שר החינוך קיש למועצה בבקשה לביטולה - אולם זו נדחתה. "נפגענו מהעיצומים האלה יותר מדי", מסרה המועצה, "רן ארז מנסה לעשות טוב למורים - ופוגע בנו"

הפגנה נגד השביתה במערכת החינוך/מעריב

הלימודים בתיכונים יושבתו היום (שלישי), כך הודיעה אמש מועצת התלמידים הארצית. "לאור העובדה שלא הושגו הסכמות, ועיצומי ארגון המורים ממשיכים נכון לשעה זו - מועצת התלמידים והנוער הארצית תקיים שביתת אזהרה בכל התיכונים", מסרה המועצה בהודעתה. "כבר למעלה משנה שתלמידי ישראל לכודים במאבק בין הארגון למשרד האוצר, לא נסכים להמשך הפגיעה בתלמידים".

במועצת התלמידים הארצית הנחו את בני הנוער כיצד להסביר למנהלים על השביתה ולבקש את תמיכתם. סגן יו"ר המועצה הארצית, איתי קובי מקריית ים, אמר כי "אמרנו לבני הנוער שנודיע בשני בערב אם תתקיים שביתה וככה עשינו. השביתה תתקיים אם רן ארז לא יודיע על ביטול העיצומים. כרגע הם קורים, עוד לא נחתם הסכם, הכול רק מסתמן. נפגענו מהעיצומים האלה יותר מדי, אנחנו לא מוכנים להיפגע עוד. זה משהו שהיה צריך להיסגר ואני מקווה שייסגר מחר".

הפגנת הורים ותלמידים מול משרד החינוך נגד אפשרות השבתת תחילת שנת הלימודים. 30 באוגוסט 2023. ללא, מערכת וואלה!
הפגנת הורים ותלמידים נגד הכוונה לא לפתוח את שנת הלימודים, חודש שעבר/מערכת וואלה!, ללא
איתי קובי, כיתה י״א, נציג מועצת התלמידים והנוער הארצית ויושב ראש מועצת התלמידים והנוער המחוזית - מחוז חיפה. באדיבות המצולמים
איתי קובי, סגן יו"ר המועצה הארצית/באדיבות המצולמים

לדבריו, "בשנה שעברה לא קיבלתי תעודת סיום, לא יצאתי לטיול שנתי, ועכשיו גם המסע הישראלי שלנו התבטל. בגלל הקורונה ואחריה העיצומים לא יצא לי כמעט בכלל לחוות טיולים. שרן ארז שיצא ויפגין. המטרה צריכה להיות משרד האוצר, למה פוגעים בנו ולא בהם? זו לא הדרך. אצלנו כל התלמידים לא מתכוונים לבוא מחר וככה אני שומעת גם מבתי ספר אחרים. המנהל תומך בנו ומאפשר לנו לא להגיע בלי שיירשם חיסור. אנחנו לא מוכנים להיפגע עוד. זה משהו שהיה צריך להיסגר ואני מקווה שייסגר מחר".

"הפצנו את ההודעה על השביתה ברשתות החברתיות, בטיקטוק העלינו סרטונים עם מאות אלפי צפיות, בכל פלטפורמה אפשרית. בני הנוער מבינים את המשבר ולמה צריך להראות חזית אחידה. אנחנו מקבלים אלפי אם לא עשרות אלפי פניות. אליי התקשרו כמעט 500 תלמידים. השטח רוצה וצריך את זה. אנחנו לא מכריחים אף אחד לא להגיע אבל בטוח שיתמכו בנו. עשינו הכול כדי להסדיר עם מנהלי בתי הספר את הדברים".

עילאי כהן. באדיבות המצולמים
"כבר שנתיים רצוף שלא יהיה לנו טיול שנתי", עילאי כהן/באדיבות המצולמים

עילאי כהן, תלמיד כיתה י"ב בתיכון אליאנס בחיפה, הוביל שביתה שכבתית בעירו נגד העיצומים עוד בשנת הלימודים הקודמת. הבחירה להשתתף במחאה הנוכחית הייתה עבורו מובנית מאליה. "עדיין יש עיצומים של ארגון המורים שאומרים שלא יהיה לנו טיול שנתי, משלחת לפולין וציונים. כבר שנתיים רצוף שלא יהיה לנו טיול שנתי וזה כל החוויה בבית ספר. מה שווה בית ספר בלי כל הכיף והחברים? חוץ מזה, יש הרבה ילדים ששילמו כבר מקדמה ומצפים לטיול הזה. המורים לא מקבלים את מה שהם רוצים, אבל הם עדיין רוצים לקבל משכורת, אז במקום לשבות דופקים אותנו".

"יש הרבה ילדים שמפחדים לשבות ולהפסיד לימודים וחומר, אבל אין מה ללמוד חודשיים למבחן שלא מקבלים עליו ציון", סיפר עילאי. "בשנה שעברה התחלנו לשבות שבוע לפני שהיה אמור להיות הטיול, וזה היה מאוחר מדי. עכשיו אנחנו מתחילים כמה חודשים לפני וזה יצבור הרבה יותר כוח. יצטרפו עוד שכבות ועוד בתי ספר, אנחנו בטוחים שזה יעזור".

הפגנת הורים ותלמידים מול משרד החינוך נגד אפשרות השבתת תחילת שנת הלימודים. 30 באוגוסט 2023. אורי סלע
"עוד לא נחתם הסכם, הכול רק מסתמן"/אורי סלע

"אני מרגישה שלאחרונה כולם מדברים על זה. יש לי מבחן חשוב בפיזיקה, ובכל זאת אני עומדת לשבות", סיפרה תלמידת י"א מאזור השרון, "לא כדי לפספס את המבחן, אלא כי היחס של רן ארז אלינו מזלזל. הוא מזלזל בזמן שלנו ולא אכפת לו מהתלמידים. הוא מנסה לעשות טוב בשביל המורים ופוגע בנו. זה לא צריך לבוא על חשבונינו. אין מי שייצג אותנו וישמיע את הקול שלנו, חוץ ממועצת התלמידים הארצית, שיש גבול לכמה שהם יכולים לעשות".

לדבריה, "בשנה שעברה לא קיבלתי תעודת סיום, לא יצאתי לטיול שנתי, ועכשיו גם המסע הישראלי שלנו התבטל. בגלל הקורונה ואחריה העיצומים לא יצא לי כמעט בכלל לחוות טיולים. שרן ארז יצא ויפגין. המטרה צריכה להיות משרד האוצר, למה פוגעים בנו ולא בהם? זו לא הדרך. אצלנו כל התלמידים לא מתכוונים לבוא מחר וככה אני שומעת גם מבתי ספר אחרים. המנהל תומך בנו ומאפשר לנו לא להגיע מבלי שיירשם חיסור".

הפגנת הורים ותלמידים מול משרד החינוך נגד אפשרות השבתת תחילת שנת הלימודים. 30 באוגוסט 2023. ללא, מערכת וואלה!
"ארז מנסה לעשות טוב בשביל המורים - ופוגע בנו"/מערכת וואלה!, ללא

לשביתה נרתמו בני נוער מרחבי הארץ. הבשורה הופצה ברשתות החברתיות, ורבים מהתלמידים, המאוכזבים מסיום שנה ללא ציונים וטיולים, מתכננים לא להגיע היום לבתי הספר. במשרד החינוך הבהירו שלא תינקט גישה מקלה כלפי אי-הגעה ולשובתים יירשמו חיסורים, אולם חלק מהמנהלים עדכנו את תלמידיהם כי יעלימו עין, כאות תמיכה במאבק. "כל עוד לא מבטלים את העיצומים - אנחנו שובתים", הבהירו במועצת התלמידים. "אנחנו לא מתקפלים".

אתמול, מסרו גורמים במשרד האוצר כי מסתמנות הסכמות הכוללות הסרה של העיצומים, וכן כי הפרטים הסופיים צפויים להיות מסוכמים בכתב היום. בארגון המורים אישרו את הדברים, וזאת בהמשך להצעות בכתב שמוחלפות בין הצדדים מאז יום שישי בניסיון להגיע להסכמות. בהמשך לבשורה, הפעיל גם שר החינוך יואב קיש לחץ להגיע לפתרון טרם שביתת התלמידים היום, ואף היה בקשר עם מועצת התלמידים וביקש ממנה לא לשבות, לאור הצפי לטיוטת ההסכם. אולם, בקשתו כאמור לא נענתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully