וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההתקדמות במגעים: מועצת התלמידים תשבית מחר את הלימודים בתיכונים

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 21:58

למרות שבאוצר אומרים שההגעה להסכם קרובה, ובארגון המורים מאשרים את הדברים, התלמידים אומרים שנכון לשעה זו השביתה תתקיים: "כבר למעלה משנה שתלמידי ישראל לכודים במאבק בין ארגון המורים ומשרד האוצר", נאמר בהודעתם, "לא נסכים להמשך הפגיעה בתלמידים"

הפגנה נגד השביתה במערכת החינוך/מעריב

מועצת התלמידים הארצית הודיעה הערב כי היא תשבית את הלימודים מחר (שלישי) בתיכונים. בהודעת המועצה נאמר: "לאור העובדה שלא הושגו הסכמות, ועיצומי ארגון המורים ממשיכים נכון לשעה זו - מועצת התלמידים והנוער הארצית תקיים שביתת אזהרה מחר בכל התיכונים. כבר למעלה משנה שתלמידי ישראל לכודים במאבק בין ארגון המורים ומשרד האוצר, מאבק שהוביל לעיצומים מתמשכים של ארגון המורים שפוגעים בתלמידים מידי יום- בסיורים החינוכיים, הטיולים השנתיים והמסעות לפולין בין היתר".

עוד נאמר בהודעה: "כששנת הלימודים תשפ"ד נפתחה 'כסדרה' בזכות המתווה שהושג, תלמידי ישראל ייחלו לשגרה ולשנת לימודים יציבה, אבל כבר ביום השני לשנת הלימודים גילינו להפתעתנו שהעיצומים עדיין איתנו. לאחר שמועצת התלמידים והנוער הארצית הציפה בפני כל הגורמים את המצוקה הקשה של התלמידים, וכן התרענו בימים האחרונה על שביתת האזהרה עדיין לא הושגו הסכמות בין ארגון המורים לאוצר. ככל שמצב זה מתמשך, לא נותרה לנו ברירה אלא להשבית מחר את הלימודים בכל התיכונים ברחבי הארץ. מועצת התלמידים והנוער הארצית קוראת למשרד האוצר ולארגון המורים - היכנסו לחדר המשא ומתן ואל תצאו ממנו ללא בשורות לתלמידי ישראל. לא נסכים להמשך הפגיעה בתלמידים".

הפגנת הורים ותלמידים מול משרד החינוך נגד אפשרות השבתת תחילת שנת הלימודים. 30 באוגוסט 2023. ללא, מערכת וואלה
הפגנת הורים ותלמידים נגד הכוונה לא לפתוח את שנת הלימודים/מערכת וואלה, ללא

בצל השביתה המתוכננת של התלמידים, גורמים במשרד האוצר אומרים הערב כי "מסתמנות הסכמות הכוללות הסרה של העיצומים. הפרטים הסופיים צפויים להיות מסוכמים בכתב מחר". בארגון המורים אישרו את הדברים.

ארגון המורים ומשרד האוצר מחליפים הצעות בכתב מאז יום שישי בניסיון להגיע להסכמות סופיות. המגעים בימים אלה התנהלו ללא פגישה פיזית בין הצדדים. שר החינוך יואב קיש הפעיל גם הוא לחץ להגיע לפתרון עוד היום, לפני שביתת התלמידים המתוכננת מחר. שר החינוך היה בקשר עם מועצת התלמידים, וביקש ממנה לא לשבות, לאור העובדה שהוא צופה אישור של טיוטת ההסכם מחר, אך התלמידים לא נענו, והם נחושים לשבות כל עוד אין הסכם סופי.

לשביתה שארגנה מועצת התלמידים הארצית נרתמו בני נוער מרחבי הארץ. הבשורה הופצה ברשתות החברתיות, ורבים מהתלמידים, המאוכזבים מסיום שנה ללא ציונים וטיולים, מתכננים לא להגיע לבתי הספר. במשרד החינוך הבהירו שלא תינקט גישה מקלה כלפי אי-הגעה ולשובתים יירשמו חיסורים. אולם חלק מהמנהלים עדכנו את תלמידיהם כי יעלימו עין, כאות תמיכה במאבק. "כל עוד לא מבטלים את העיצומים - אנחנו שובתים", הבהירו במועצת התלמידים לפני פריצת הדרך בשיחות. "כל התיכונים בתוך זה. אנחנו לא מתקפלים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
שר החינוך יואב קיש בדיון ועדת החינוך לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, 14 באוגוסט 2023. יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
לחץ להגיע לפתרון עוד היום, יואב קיש/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90
הפגנת הורים ותלמידים מול משרד החינוך נגד אפשרות השבתת תחילת שנת הלימודים. 30 באוגוסט 2023. ללא, מערכת וואלה
תלמידים נגד איום השביתה לפני תחילת שנת הלימודים/מערכת וואלה, ללא

ביום רביעי שעבר שר החינוך יואב קיש ביקש לקיים פגישה עם יו"ר ארגון המורים רן ארז, בעקבות המאבק שהתחדש מול משרד האוצר ו"לאור הדחיפות והפגיעה המיידית בתלמידים". השר ביקש לדון בהגשת הציונים לעתודאים ומסיימי כיתות י"ב בחברה הערבית, כדי שיוכלו להתקבל למוסדות האקדמיים. זאת, לאחר שארז איים כי המורים לא יגישו את הציונים אם לא יתקבלו דרישותיהם. על כן, משרד החינוך ביקש מבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה שיכריח את המורים להזין את הציונים.

בעקבות הגשת צו המניעה ארז תקף קיש במכתב ששלח לו וטען כי אינו עומד לצד המורים. "הודעת לי שבכוונתך לחזור למתווה העימות, לערוץ הלעומתי ולפעול משפטית נגד ארגון המורים בהוצאת צווי מניעה", כתב יו"ר ארגון המורים. "כאילו בית הדין הארצי לעבודה עובד אצלך, אולי כי אתה משוכנע שבית הדין הארצי לעבודה צריך לשרת את הממסד. אני מצטער על בחירתך לחזור לזירת העימות, אך סומך ידי מאוד על בית הדין הארצי לעבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully