וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר ופיצוי: העונש שקיבלו העבריינים שניסו לחסל את בנו של דומרני

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 18:28

כשנה וחצי אחרי ניסיון החיסול של ניסים "נינה" דומרני, בית המשפט גזר את עונשם של שלושה מהמעורבים, למרות שאף אחד מהם לא היה זה שירה. לפי כתב האישום המתוקן, וילדסלב מייכלוב, רוברט אובנסוב וישראל ביטון סייעו ליורה להימלט מהמקום

בווידאו: תיעוד ניסיון החיסול של בנו של שלום דומרני/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים ושי מכלוף

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שני) מאסר, פיצוי וקנס לשלושת המורשעים בניסיון הרצח של ניסים "נינה" דומרני, בנו של ראש ארגון הפשע, שלום דומרני במרץ 2022. העונש נגזר על וילדסלב מייכלוב, רוברט אובנסוב וישראל ביטון כחלק מהסדר טיעון, אליו הגיעו עם הפרקליטות.

על פי כתב האישום המתוקן שהוגש נגדם, השלושה גנבו רכב, וומייכלוב ואובנסוב החלו לעקוב אחרי דומרני ברחבי אשקלון עד שהגיע למקום עבודתו במגרש הרכבים. במקביל, הגיע ביטון עם רכב אחר לאזור כדי לסייע להם להימלט מהמקום אחרי הירי. למקום הגיע אדם נוסף, שברשותו אקדח - וכשבנו של ראש ארגון הפשע התקרב, הוא פתח לעברו באש.

ניסים דומרני. שי מכלוף, צילום מסך, עיבוד תמונה
ניסים דומרני/עיבוד תמונה, שי מכלוף, צילום מסך

לאחר הירי, נכנס היורה לרכבם של מייכלוב ואובנסוב והם ברחו. בסמוך למקום ירד האדם הנוסף מהרכב והחל להימלט רגלית, ואילו מייכלוב ואובנסוב הציתו את הרכב וחברו לביטון שהמתין להם ברכב האחר. בהמשך יצאו מהעיר, הציתו גם את הבגדים ונעצרו על ידי בלשי ימ"ר לכיש, מספר ק"מ לפני העיר דימונה.

במהלך דיוני ההוכחות עלו קשיים להוכיח מי מהנאשמים ביצע את הירי, ולכן כתב האישום תוקן בהתאם לאחר מספר ישיבות גישור. על מייכלוב נגזרו 6.8 שנות מאסר, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 17 אלף שקלים, על אובנסוב 5.8 שנות מאסר ופיצוי דומה ועל ביטון 4.8 מאסר על תנאי ופיצוי זהה.

עורכי הדין נעמה אלחדד ואיתי רוזין שייצגו את הנאשמים מסרו: "אנו שמחים על ההסדר שהושג. לאחר שהתחלנו לנהל הוכחות בתיק הצלחנו לחשוף מחדלי חקירה משמעותיים מצד היחידה החוקרת שזנחה קצה חוט ליורה האמיתי. בנוסף, הצגנו עדויות של עדי ראייה שטענו כי היורה ממוצא אתיופי. מחדלי החקירה בצירוף ראיות שהצביעו על יורה אחר הובילו להסדר שהושג. גם הפרסומים, כאילו ישראל ביטון הודה בפני מדובב, התבררו כהדלפה שקרית מצד המשטרה שניסתה לסכסך בין הנאשמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully