וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר לשעבר במוסד: האיום בנאום של ברנע לא היה לאיראן - אלא לאמריקנים

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 13:36

חיים תומר, שהיה ראש אגף המודיעין בארגון טען כי ברנע מתח ביקורת על האמריקנים בנאומו, בעקבות השיחות על הסכם הגרעין. הבכיר הסביר כי ראש המוסד אותת לממשל בארה"ב שמבחינתו יש לו חופש לפעול נגד המשטר בטהראן. "הממשל האמריקני לא פועל כדי לרסן את איראן"

בוידאו: ראש המוסד: חוששים שרוסיה תמכור לאיראן נשק שיסכן את ישראל/גו לייב

ראש אגף מודיעין ותבל במוסד לשעבר, חיים תומר, טען הבוקר (שני) כי הנאום הנדיר שנשא אמש ראש המוסד, דדי ברנע, כוון לארצות הברית - ולא כדי לאיים על איראן. "ברנע לא איים על האיראנים, הוא איש מספיק רציני כדי להבין שאין לזה שום משמעות. הוא איים על האמריקנים", הסביר בכיר המוסד לשעבר בריאיון לינון מגל ובן כספית ב-103FM. "הוא משקף ביקורת קשה על הממשל האמריקני הנוכחי, אומר לאמריקנים שיש לו חופש פעולה, ושלא מעניין אותו מה הם עושים בטהראן, הוא דיבר גם על הגרעין".

עוד סיפר תומר כי לדעתו ראש המוסד לא היה מתנסח באופן הזה ללא אישור ראש הממשלה בנימין נתניהו. "ברנע לא ידבר כך מעל במה ציבורית ללא קבלת אישור ממשרד ראש הממשלה, אין לי ספק שראש הממשלה נתן את ידיו לדיבור החזק הזה", אמר. "כשאתה יושב בכיסא ראש המוסד יש משהו מסתכל, יש מגעים בין הממשל האמריקני לממשל האיראני, וזו מדינת טרור לכל דבר. אני מבין מאוד את התסכול העמוק שחווה אדם שרואה את כל המודיעין ומבין שמצד אחד יש ממשל אמריקני שאפילו משותף לנו ביוזמת שלום, ומצד שני אינו פועל על מנת לרסן את האיראנים".

נאום ראש המוסד דוד ברנע,  בכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור ברייכמן. 10 בספטמבר 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
ראש המוסד דדי ברנע/פלאש 90, אבשלום ששוני

אתמול שיגר ברנע איום ישיר לאיראן, ואמר כי ישראל לא תהסס לפעול נגדה בלב טהראן. בנאום נדיר בכנס המכון למדיניות נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, התייחס ראש המוסד לניסיונות של איראן לפגוע ביהודים ברחבי העולם, וגילה כי ישראל סיכלה 27 פיגועים. "אנחנו פועלים למנוע מהם להרוג יהודים בעולם. הגיע הזמן לגבות מהם מחיר. עד כה הגענו למפקדים ולפעילים. ניסיון לפגיעה ביהודים, כולל הברחת אמל"ח לישראל, יגבה מחיר משולחיהם. כולל בעומק איראן ובלב טהרן".

בנוסף, הזהיר ראש המוסד כי קיים חשש שרוסיה תעביר לאיראן נשק שיסכן את קיומה של ישראל. ראש המוסד הצביע על כמה סיבות בגללן לדבריו יש לאיראנים "ביטחון עצמי מופרז". "הביטחון המופרז של איראן נובע כתוצאה מהסיוע לרוסיה עם כטב"מים. החשש שלנו הוא שרוסיה תעביר בתמורה לאיראנים את מה שחסר להם, שיסכן את שלומנו ואולי אפילו קיומנו". לדבריו, בעבר סוכלה כוונה של האיראנים למכור נשק נוסף לרוסיה. "הייתה לאיראנים כוונה למכור לרוסיה טילים קצרי טווח וארוכי טווח, עסקה שסוכלה. יש להם כוונה למכור אמל"ח נוסף שכנראה יסוכל גם הוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully