וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלמעלה עד למטה: שיעור הזכאות לבגרות ביישובים ובתיכונים לשנת 2022

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 13:52

משרד החינוך פרסם את נתוני הבגרויות ל-2022-2021. בראש הרשימה בולטים יישובים דרוזים ורשויות מבוססות, ובתחתית - ערים חרדיות או חלשות כלכלית. בירושלים ירד שיעור הזכאים בכ-3%. ומה המצב בבית הספר שלכם?

בוידאו: שר החינוך יואב קיש מודיע על הכנסת "המחלוקות בחברה הישראלית" כנושא שנתי במערכת החינוך. קרדיט: ערוץ כנסת/ערוץ הכנסת

משרד החינוך פרסם היום (שני) את שיעורי הזכאות לבגרות בשנת תשפ"ב - 2022-2021. את הטבלה מובילות יחד קריית עקרון וחורפיש, היחידות עם 100% זכאות לבגרות, בבית ספר אחד שפועל בשטחן. הרשות עם השיעור הנמוך ביותר של זכאים היא מודיעין עילית, עם 4.4%, ואחריה בני ברק עם 8.3%.

בדומה לשנים קודמות, ארבעה מעשרת המובילים הם יישובים דרוזים - חורפיש, בית ג'ן, מסעדה ופקיעין. במקום השלישי נמצאת אלקנה עם 99.3% מסיימי בגרות ואחריה כאוכב אבו אל-היג'א עם 99%. במקום החמישי ממוקמת בית ג'ן, בשישי מסעדה, בשביעי גוש חלב, בשמיני פקיעין, בתשיעי שוהם ובעשירי גבעתיים. בין היישובים עם יותר מעשרת אלפים תושבים, המובילים לפי סדר הם קריית עקרון, בית ג'ן, שוהם, גבעתיים, לכיש, גבעת שמואל, נשר, מגידו, רמת השרון ושפיר.

לחצו, הקלידו ובדקו את המצב בבית הספר וביישוב שלכם

13 מתוך 20 היישובים עם שיעור הזכאות לבגרות הנמוך ביותר נמצאים באשכול סוציו-אקונומי 1 או 2, לעומת 15 בשנה שעברה. האחוזים הנמוכים ביותר, אחרי מודיעין עילית ובני ברק, נמצאים בביתר עילית, ואחריה ברכסים, יבנאל, ג'סר א-זרקא, אלעד, בית שמש ואופקים. במקום העשירי מלמטה ממוקמת ירושלים, שם ירד שיעור הזכאים מ-53.3% ל-50.8%.

זכאות לבגרות תשפ"ב. אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
זכאות לבגרות תשפ"ב/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני/פלאש 90

המצטיינים שבמצטיינים

כשהבחירות המקומיות עומדות בפתח, הרשימות שלקראתן הרשויות כוססות ציפורניים מדי שנה מקבלות חשיבות מיוחדת. עבור ראשי העיריות, זהו אחד מסמלי הסטטוס המשמעותיים ביותר להצלחה בתפקיד. אחרי הפרסום השנתי הם מנפנפים בהישג - ובצד ההפוך מטאטאים את הכישלון ומספקים תירוצים, או פשוט מקווים שיישכח.

אחד הפילוחים שזוכים למעמד מיוחד הוא שיעור הזכאים לבגרות מצטיינת מתוך כלל התלמידים ביישוב. בתשפ"ב, הרשויות המצטיינות היו קריית עקרון עם 57% - היחידה שיותר ממחצית מתלמידיה מצטיינים, מעיליא ורמת השרון עם 46%, גבעת שמואל עם 42%, גוש עציון עם 39% ותל מונד עם 38%.

בהמשך המובילות נמצאות רמת גן, שוהם, סכנין, אלקנה, גוש חלב, גבעתיים, ג'ת, מזכרת בתיה, קריית אונו, רעננה, הוד השרון, הרצליה, זיכרון יעקב ואפרת. לשלושה מהיישובים המובילים פחות ממאה תלמידים בשכבת הגיל בסך הכול, שניים מתוכם הם אלה שממוקמים ראשון ושני.

עוד בוואלה!

בנט הגיע מלווה באמו לדיון בתביעות לשון הרע שהגיש - והתפרץ: "בושה וחרפה"

לכתבה המלאה

50 תיכונים הצליחו לסיים עם 100% זכאות לבגרות. אלה שעשו זאת עם יותר ממאה תלמידים שניגשו למבחנים הם אולפנת חורב, מקיף שש-שנתי חורפיש, אלקאסמי בבאקה אל-גרביה, אולפנת בהר"ן בגדרה, אמי"ת בנות במודיעין, אורט מקס שיין ברחובות, עמל שבח מופת בתל אביב, אורט אבין ברמת גן ודרכא זינמן בדימונה.

במשרד החינוך ציינו לחיוב את צמצום הפערים בשנים האחרונות. בתוך ארבע שנים, תלמידים מרקע חברתי כלכלי חלש צמצמו את הפער מול תלמידים מרקע חברתי כלכלי חזק מ-22% ל-12.3%. הפער בין תלמידי המגזר היהודי לתלמידי המגזר הערבי בשיעור הזכאות לבגרות היה 9.2% וכעת הוא 1.6%, וגם בין המגדרים נסגרו ההבדלים, לפחות מהבחינה הזאת: הפער כיום הוא 0.5%, בעוד ארבע שנים קודם היה 4.6%. בסך הכול, 75.9% מתלמידי י"ב סיימו עם בגרות.

בסך הכול, 75.9% מתלמידי י"ב סיימו עם בגרות. זהו נתון כמעט זהה לשנה שעברה, אז היו 76% זכאים, המצביע על בלימת מגמת העלייה בתלמידים המסיימים עם תעודת בגרות. ארבע שנים קודם לכן, היו 68% זכאים. בדומה, בחברה החרדית נעצר השיפור וחלה ירידה של כאחוז בשיעור הזכאים.

מנגד, במשרד החינוך ציינו לחיוב את צמצום הפערים בשנים האחרונות. בתוך ארבע שנים, תלמידים מרקע חברתי כלכלי חלש צמצמו את הפער מול תלמידים מרקע חברתי כלכלי חזק מ-22% ל-12.3%. הפער בין תלמידי המגזר היהודי לתלמידי המגזר הערבי בשיעור הזכאות לבגרות היה 9.2% וכעת הוא 1.6%, וגם בין המגדרים נסגרו ההבדלים, לפחות מהבחינה הזאת: הפער כיום הוא 0.5%, בעוד ארבע שנים קודם היה 4.6%.

עוד עולה מהנתונים כי תלמיד בפריפריה מתוקצב יותר מאשר תלמיד במרכז הארץ - תלמיד המתחנך באזור ירושלים, באזור הדרום ובאזור הצפו) מתוקצב יותר בממוצע מאשר תלמיד המתחנך במרכז. כך לדוגמא, תלמיד בבית ספר יסודי מאזור ירושלים מתוקצב בממוצע ב-20,415 שקלים, תלמיד מדרום הארץ ב-20,334 שקלים, ואילו תלמיד מאזור המרכז מתוקצב בכ-17 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully