וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הגיע מלווה באמו לדיון בתביעות לשון הרע שהגיש - והתפרץ: "בושה וחרפה"

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 9:26

במהלך הדיון בתביעות שהגיש רה"מ לשעבר נגד הרב יוסף מזרחי, שטען כי אמו לא יהודייה, הציע השופט לרב לחזור בו משום שהסתמך על מקור מידע שאינו מהימן, וקבע שסכום הפיצוי לפשרה יהיה בין 40 ל-80 אלף שקלים

תביעות לשון הרע של בנט: השופט קבע שהרב יתנצל וישלם פיצוי/מערכת וואלה!

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט הגיע הבוקר (שני) לבית משפט השלום בתל אביב לדיונים בתביעות לשון הרע שהגיש נגד פעיל הליכוד יגאל מלכה ונגד הרב יוסף מזרחי. בדיון נכחה גם אמו של בנט, מירנה. במהלך כהונתו של בנט טען הרב כי מירנה בנט אינה יהודייה, ושראש הממשלה לשעבר עבר גיור רפורמי.

בכתב התביעה נטען שפעיל הליכוד אמר בעבר שבנט לקח במרמה 50 מיליון שקל מכספי ציבור לטובת השבחת ביתו בזמן כהונתו. בנוסף, נטען שמלכה פרסם באופן כוזב שבנט לא מכר באמת את חברת "סאיוטה" שהייתה בבעלותו, ואחר כך הוסיף כי ראש הממשלה לשעבר ואשתו, גילת, נמצאים בהליכי גירושים ואף נקט באלימות נגדה. השופט טל חבקין קבע כי בנט צריך לצמצם את כתב התביעה שלו.

דיוני קדם משפט בשתי תביעות לשון שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עם אמו מירנה בנט, בית משפט השלום ת"א, 11 בספטמבר 2023. ארז הראל
נפתלי בנט ואמו, מירנה, בבית המשפט/ארז הראל

עורך דינו של הרב מתח ביקורת על התובעים, שלטענתו, לא מביאים מסמכים שמוכיחים את יהדותם. מנגד, מזרחי ועורך דינו הגישו תדפיס שכביכול מוכיח את אמירותיו, אך השופט ציין שטיב התדפיס ומעמדו אינו ברור כלל. ראש הממשלה לשעבר התפרץ בזעם: "זו בושה וחרפה, הם מדברים על התנצלות אבל ממשיכים עם הדברים האלו, זו בושה וחרפה".

"אם היה פה ניסיון באמת לסיים את התיק ולא לעשות סיבוב תקשורתי ולהביא כותרות - היו מביאים הוכחות ליהדות שלהם במסמך משפטי, אבל חברי בחר שלא להציג את היהדות ואת המסמכים", טען עורך דינו של הרב". עורך הדין עודד גזית השיב: "אין פה סיבוב תקשורתי, יש פה את אותם מקרים שאחרי בדיקה אנחנו מאמינים שהם מקרים חשובים".

עוד בוואלה!

בנט תובע פעילת ליכוד במיליון שקלים וחצי: "הפיצה רעל נגדי"

לכתבה המלאה
דיוני קדם משפט בשתי תביעות לשון שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עם אמו מירנה בנט, בית משפט השלום ת"א, 11 בספטמבר 2023. ארז הראל
דיוני קדם משפט בשתי תביעות לשון שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עם אמו מירנה בנט, בית משפט השלום ת"א, 11 בספטמבר 2023/ארז הראל

השופט הסביר כי קיים קושי בהתבטאות על יהדותו של ראש הממשלה לשעבר, וקבע כי סכום הפיצוי לפשרה יהיה בין 40 ל-80 אלף שקלים. "אם אי אפשר להראות ולהוכיח את שאלת היהודי או לא יהודי, יהודייה או לא יהודייה, וכנראה שאי אפשר להוכיח, אז אלו אמירות שלא היו צריכות להיאמר הן גם לשון הרע לכאורה. זה דברים שמשליכים על ההוויה של האנשים, על המהות שלהם". בנט ואמו דרשו שהרב ישדר התנצלות באחד משיעוריו שהוא מעלה ליוטיוב.

בהמשך בנט הוסיף: "הם סיפרו שקר מוחלט והוציאו את דיבת אמי - כל משפחתה הושמדה בשואה. עשרות אנשים באו לאמא שלי בשנתיים האחרונות ואמרו 'לא ידענו שאת לא יהודייה'. מיליוני אנשים מאמינים לדברים האלה, ואם זה הכיוון שלהם אז אנחנו מבזבזים את הזמן - התנצלות מוחלטת ופיצוי". השופט הציע לרב לחזור בו מאמירותיו וציין שהמידע עליו הוא הסתמך הוא אינו מקור מהימן, הרב ענה: "לשם שלום אני מוכן לעשות הכול".

הרב יוסף מזרחי בדיוני קדם משפט בשתי תביעות לשון שהגיש ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט עם אמו מירנה בנט, בית משפט השלום ת"א, 11 בספטמבר 2023. ארז הראל
הרב יוסף מזרחי/ארז הראל

אמו של בנט סיפרה על החוויה המשפילה שעברה, בעקבות דבריו של הרב: "הסתכלתי בטלוויזיה בבית וראיתי את הרב מקריא את תעודת הלידה שלי וטוען שאני נוצרייה. מישהו שאל אותו אם הוא באמת מאמין בזה, אז הוא ענה 'לא יודע, אבל יודעים שבנט הוא האיש הכי שנוא בישראל אז יש לי זכות לדבר על זה'. האיש הזה פשוט שיקר על תעודת לידה שלא קיימת, באתי לארץ הזו כי אני יהודייה גאה ואם מישהו סתם לקח את השם שלי, שם של אמא שלי, שם של הנכדים שלי, אז צריך באופן פומבי לקרוא מול כל המדינה שזה שקר".

בנט אמר בסוף הדיון: "נעשה צדק בישראל. בית המשפט קבע שהדברים הם שקריים. מזרחי יתנצל על הדברים השקריים שהוא אמר ואני מקווה שלקראת החגים תהיה לנו מדינה יותר נקייה. ביקורת - כן, שקרים - לא".

עו"ד יוסף ויצמן, שמייצג את הרב יוסף מזרחי, אמר בתגובה להחלטה: "קרה מה שקרה לאורך כל הזמן. מרשי לאורך כל הדרך הסכים להתנצל ותביעה מופרכת של מעל מיליון שקל תסתיים ככל הנראה בעשרות אלפי שקלים בודדים. בית המשפט לא הסכים לחייב את אמו של בנט להוכיח יהדות ולכן לא היה שום טעם לנהל את התיק".

עורך הדין איתמר ברקאי, שמייצג את פעיל הליכוד, מסר: "דבריו של בית המשפט הנכבד היום היו ברורים ובהירים ואנו מברכים עליהם. מתחילת הדרך טענו שמדובר בתביעת השתקה שכל מטרתה מניעת ביקורת לגיטימית על מי שכיהן בתפקיד הציבורי הבכיר ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully