וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנגבי חשף: מתקיימים מגעים עם הפלסטינים לקידום הסכם עם סעודיה

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 10:46

ראש המל"ל סיפר כי השיחות נערכות בפורום שהוקם בעזרת ירדן. לדבריו, "נציגי המדינות מדברים בצורה מאוד פתוחה על מה שהם רוצים" במטרה להשיג את הנורמליזציה. עם זאת, הנגבי דרש מהרשות לא לקדם העמדה של חיילים בבתי דין בינלאומיים: "אם זה יקרה - ננתק את כל ההסכמים"

3599122/מערכת וואלה!

ראש המל"ל צחי הנגבי חשף הבוקר (שני) כי מתקמיים מגעים בין הרשות הפלסטינית לישראל, בפורום שהוקם עם ירדן, כדי לקדם את הסכם הנורמליזציה עם סעודיה. "כל הסיפור הזה מחייב שיח עם הפלסטינים ואני מנהל אותו", סיפר הנגבי בנאום בכנס השנתי של מכון המדיניות נגד טרור של אוניברסיטת רייכמן. "זה שיח ראשוני מסוגו מזה כעשור שבו נציגי מדינות מדברים בצורה מאוד פתוחה על מה שהם רוצים. שוחחתי איתם ארוכות, יש איזה פרי לשיח הזה שלנו איתם, לראשונה מאז הסכמי קמפ דיוויד".

"הפעם הם לא ייתנו להסכמים האלה לחמוק מתחת ידם. אנחנו בעד 'מרכיב פלסטיני משמעותי', ובלבד שלא תהיה פגיעה בביטחון ישראל", הבטיח ראש המל"ל. "האמריקנים הגדירו מטרה להגיע להסכם, ולפני מספר שבועות הם הגדירו את הסיכויים לכך כ-50:50. אני יכול להגיד על בסיס שיחות בשבועות האחרונים שהאמריקנים מאמינים שהסיכויים להסכם בין סעודיה, ארצות הברית וישראל - לא מבוטלים".

צחי הנגבי,הכנס השנתי של המכון למדיניות נגד טרור (ICT) , אוניברסיטת רייכמן, 11 בספטמבר 2023. ראובן קסטרו
צחי הנגבי/ראובן קסטרו

הנגבי גם דרש מהפלסטינים לא לנסות להעמיד לדין לוחמים בבית הדין הבינלאומי בהאג. "אנחנו לא נוכל לקבל את המערכה שהפלסטינים מנהלים להביא לדין את חיילי צה"ל בפורומים משפטיים בעולם", אמר. "זה כמו דבורה, כשהיא עוקצת היא אמנם הצליחה אבל היא מתה - אם אתם תצליחו להעמיד לדין לוחם תסכנו את עצם קיומכם. זה מנוגד לכל ההסכמים עליהם אתם חתומים, ואנחנו ננתק את כל ההסכמים עם הרשות הפלסטינית מיד".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ גם התייחס בכנס למגעים לנורמליזציה עם סעודיה, והסביר כי הסכם יסייע בהתמודדות נגד הטרור. "ההסכם יחזק את הגורמים המתונים ביהודה ושומרון, יחליש את ארגוני הטרור ויהיה טוב לישראל", אמר. "אני שומע על מי שמדבר על 'ויתורים לפלסטינים', אני מציע להמתין ולראות את המתווה, ורק אז לחוות דעת אם מדובר בוויתורים או בצעדים שדווקא שומרים על הצרכים הביטחוניים והלאומיים של ישראל".

עוד בוואלה!

היחסים מתחממים: משלחת ישראלית משתתפת לראשונה בכנס בינלאומי בסעודיה

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו, נסיך סעודיה מוחמד בן סלמאן. יונתן זינדל/פלאש 90, רויטרס/Evelyn Hockstein, עיבוד תמונה
נתניהו ובן סלמאן/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, רויטרס/Evelyn Hockstein

בסוף השבוע הודיע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במהלך ועידת ה-G20 בהודו על פרויקט תשתיות ענק לחיבור הודו, המזרח התיכון והאיחוד האירופי ברשת של מסילות רכבת, קווי ספנות, כבלי תקשורת מהירה וצינורות להעברת אנרגיה. ביידן הודיע כי ישראל וסעודיה יהיו חלק מהפרויקט עליו דווח לראשונה בוואלה!.

מדובר באחד מפרויקטי התשתית הבינלאומיים הגדולים ביותר שהותנעו אי פעם והבית הלבן רואה בו הישג מדיניות חוץ משמעותי עבור הנשיא ביידן, במיוחד על רקע הנסיון לבלום את ההשפעה של סין בעולם. הפרויקט, בו יהיו מעורבות מדינות רבות, יאפשר שיתוף פעולה נדיר בין סעודיה לבין ישראל ששתיהן משתתפות בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully