וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונה של מפקד פיקוד המרכז במדי היטלר הופצה ברשת; שב"כ: "פרופיל איראני הפיץ אותה"

עודכן לאחרונה: 10.9.2023 / 21:10

הכרזה שהופצה ברשתות החברתיות עוררה תגובות קשות מצד גורמים פוליטיים. אולם בחקירת שב"כ עלה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים: "מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל, שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה", מסרו בשב"כ

בווידאו: אלוף פיקוד מרכז מגיב למתקפות נגדו: "אמשיך להיות שליח ציבור"/דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז יהודה פוקס הוצג בפוסט ברשתות החברתיות עם מדים של חייל נאצי, ותסרוקת ושפם של אדולף היטלר. הכרזה עוררה תגובות קשות, והצוות לטיפול בהסתות ברשת של המשטרה הסיר אותו לפני כמה ימים.

אולם כעת מתברר כי מבדיקות שבוצעו על ידי שב"כ לפרופיל שבאמצעותו פורסמה תמונת האלוף פוקס במדים של נאצי, עולה בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים. בשב"כ מסרו כי "יצויין כי מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל, שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה, ומוערך כי פרסום התמונה היום הינו חלק מקמפיין זה".

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס במדי SS מוצג כהיטלר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה שעוררה סערה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לאחר פרסום התמונה: "נתניהו דורש בדיקה וחקירה בעניין הציוץ שפורסם נגד האלוף יהודה פוקס. ראש הממשלה נתניהו מגנה את ההסתה ונותן גיבוי מלא למפקדי צה"ל".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס גם כן למודעה המסיתה וכתב: "ההשתלחות שלוחת הרסן באלוף פיקוד המרכז היא תוצאה ישירה של הסתה פרועה של שרים וחברי כנסת בקואליציה באנשי מערכת הביטחון, בצה"ל, בשב"כ ובמוסד. התעלמות או תגובה מאוחרת של ראש הממשלה על אותם דברי בלע, הם בגדר גיבוי ועידוד לאותם מסיתים שחצו את כל הקווים האדומים".

גם יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד שיתף את התמונה ואמר כי הוא מחזק את פוקס "מול ההתקפה הארסית והמרושעת כלפיו וכלפי צה"ל כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כרזה שהופצה ברשתות החברתיות על ידי נערי גבעות בהם מתחו ביקורת נגדו. בכרזה: "חזק על יהודים בחומש, חלש בחווארה, יהודה פוקס, נכשלת, קח אחריות". 31 במאי, 2022. -, אתר רשמי
קמפיין ממושך של הימין נגדו. פוקס/אתר רשמי, -

מזה זמן רב עומד פוקס במוקד מתקפות ציבוריות נגד התנהלותו בשטחים, מצד מתנחלים ופוליטיקאים מהימין. "שום דבר הוא לא אישי", אמר לפני כשבועיים. "אני שליח ציבור ואמשיך להיות כל עוד אני חושב שאצליח לעמוד במשימה - לתת ביטחון לתושבי מדינת ישראל".

כך למשל, לאחר הפיגוע במעלה אדומים לפני כחודש, אמר ח"כ אביחי בוארון בריאיון לכאן רשת ב' כי "אלוף פיקוד מרכז לא מתעדף ביטחון ישראלים על פני זכות התנועה של הפלסטינים". גם ח"כ לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית הצטרפה למתקפה. בריאיון ל"קול ברמה" אמרה כי "האלוף פוקס מגבה מחבלים ובצד השני מתעמר בתושבי יהודה ושומרון".

יממה לאחר מכן גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את מתקפותיהם של חבריו לקואליציה. "ההשתלחות באלוף יהודה פוקס אינה מקובלת ואינה ראויה. האלוף פוקס הוא קצין מצוין ומוערך שפועל ללא הרף להגן על אזרחי ישראל באשר הם", אמר.

פעילים בהתיישבות נגד אלוף הפיקוד: "לא סופר את הדרג המדיני"
 18 במאי 2023. חופשי, אתר רשמי
שלט חוצות שתלו מתנחלים בשטחים/אתר רשמי, חופשי

דבריהם של חברי הכנסת נגד הקצין הבכיר אינם המתקפה היחידה שספג פוקס בחודשים האחרונים. באמצע חודש מאי נתלו ברחבי יהודה ושומרון שלטי חוצות במחאה על פינויים של מאחזים, בהם נכתב: "סמוטריץ', בן גביר, פוקס לא סופר אתכם".

מארגני הקמפיין טענו כי הוא נפתח בשל "מסע הרס" שהתרחש בשבועות שקדמו לו. "אלוף הפיקוד יהודה פוקס פועל באופן עצמאי בשטח ולא סופר את הדרג המדיני ושרי הימין. אותה מדיניות שיושמה בשטח מאז אביתר שלא לאפשר הקמה של שום נקודת התיישבות חדשה, נשארה בפועל גם אחרי הקמת ממשלת הימין, כולל צעדים שהיו שכיחים בממשלה הקודמת כמו הטלת שטח צבאי סגור, מעצרים והרס מידי", טענו.

שנה קודם לכן פרסמו מתנחלים כרזות נגד פוקס ברשתות החברתיות, בהן נכתב כי האלוף "חזק על יהודים בחומש, חלש בחווארה. יהודה פוקס, נכשלת, קח אחריות". הרמטכ"ל דאז אביב כוכבי תקף את הפרסומים, כמו גם שירות הביטחון הכללי ובכירים במפעל ההתנחלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully