וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוצי משלחות החילוץ מישראל הגיעו למרוקו: "נחזיר את כולם לארץ"

נציגי משרד החוץ וחברות הביטוח נחתו בקזבלנקה ביחד עם ישראלים נוספים, וחלקם כבר עשו את הדרך למרקש. אביבה, שהגיעה כדי להיות עם אמה שמתגוררת במרוקו: "אני לא מפחדת". משפחה שתכננה לטייל באזור שינתה תוכניות ברגע האחרון: "נשוט לספרד"

בווידאו: אביבה טסה למרוקו לבקר את אימה אחרי רעידת האדמה: "היא גרה בקזבלנקה, היינו מודאגים"/יואב איתיאל

טיסת אייר מרוקו לקזבלנקה יצאה מלאה הבוקר (ראשון) כשכמה מחלוצי משלחות חילוץ עליה, כדי לסייע לתושבי האזור בעקבות רעידת האדמה הקשה שהכתה במדינה וגרמה למותם של יותר מ-2,000 בני אדם.

בין המשלחות נציגים של משרד החוץ, פספורטכארד-מגנוס איתור והצלה והצלה ללא גבולות. גם השר לשעבר איוב קרא היה על הטיסה. משרד החוץ פותח נקודה קונסולרית בשדה התעופה של קזבלנקה לסיוע לישראלים המבקשים לצאת מהמדינה.

בשדה התעופה בקזבלנקה עברו חברי המשלחות ללא בעיה. המרוקאים מקבלים בתודה והערכה את המתגייסים לסייע, והדבר ניכר בהתנהלות פקידי ההגירה בשדה התעופה. אביבה מקרית ביאליק טסה כדי להיות עם אמא שלה המתגוררת במרוקו. "יש קצת חשש אבל אני לא מפחדת. באתי להיות עם אמא שלי".

לפחות 2,012 הרוגים ברעידת האדמה במרוקו 10 בספטמבר 2023. יואב איתיאל
מטוס אייר מרוקו שעליו עלו חלוצי המשלחות/יואב איתיאל

על המטוס היו גם תיירים ישראלים. חלקם, כמו משפחה ממושב בדרום, עשו עדכון של הרגע האחרון לתכניות. "התכוונו לטייל במרוקו אבל לאור המצב החלטנו לנוע משדה התעופה של קזבלנקה לטנג'יר היפהפייה בצפון, לבלות שם אולי לילה אחד ולצאת משם לטיול בספרד ופורטוגל במעבורת שחוצה ממרוקו לגיברלטר. 20 דקות של שיט, במעבר המיצר".

יסמין, סטודנטית מרוקאית בת 21 המתעתדת ללמוד דיפלומטיה בישראל, שבה לחופשה מתוכננת ואמרה כי "במשפחה היה פחד גדול בעקבות רעידת האדמה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
לפחות 2,012 הרוגים ברעידת האדמה במרוקו 10 בספטמבר 2023. רויטרס
ההרס והחורבן במרוקו אחרי רעידת האדמה/רויטרס

צוות החילוץ של חברת פספורטכארד בשיתוף מגנוס איתור וחילוץ יצא משדה התעופה של קזבלנקה לכיוון מרקש, ויסייע לעשרות מבוטחי החברה לחזור לישראל הלילה, אחרי שפספורטכארד דאגה להעברתם באוטובוסים ממוקד הרעש במרקש לקזבלנקה.

הצוות יבצע הערכת מצב עם הגעתו למרוקו, ויסייע בכל הנדרש לטיפול רפואי וחילוץ מבוטחים. לפנות בוקר נחתו בישראל בשתי טיסות שהגיעו מקזבלנקה הקבוצה הראשונה של מבוטחי החברה שפונו ממוקד הרעש.

"נערכנו באופן מיידי לתת מענה לכל מבוטחי החברה, במטרה להחזירם כמה שיותר מהר לישראל", רונית סגל, מנכ"לית פספורטכארד. "אנו נמשיך ונסייע לכולם כדי שיגיעו בבטחה בחזרה לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully