וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התקרית עם הנהג: רגב דורשת דיון דחוף של ועדת השרים לענייני שב"כ

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 17:24

על אף שתחקיר שב"כ קבע כי המאבטחים פעלו לפי הנהלים, שרת התחבורה פנתה לרה"מ וביקשה שיכנס את הוועדה לדיון במקרה. בפנייתה האשימה את השב"כ "בטיוח ואי רצון להגיע לחקר האמת". בהמשך, טענה כי התנהלות השב"כ עלולה להוביל ל"פגמים מבצעים שיכולים לפגוע בסמלי שלטון"

בווידאו: מירי רגב מתעמתת עם מאבטח שב"כ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שרת התחבורה מירי רגב פנתה אתמול (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לכנס את ועדת השרים לעניני שב"כ לדיון דחוף על התקרית שאירעה השבוע בינה והנהג שלה לבין מאבטח היחידה לאבטחת אישים, במהלכה דרס הנהג של ‎השרה מאבטח של שר הביטחון גלנט.

לוואלה! נודע כי רגב דרשה במכתבה "דיון בנושא התנהלות יחידת 730, המתבקש בעקבות תקרית חריגה שאירעה השבוע אשר במהלכה פעלו מאבטחים ושוטרים צבאיים לעכב את הנהג שהסיע אותי בתפקיד". במכתב רגב קובלת על התחקיר שביצע השב"כ בנושא, ומאשימה את היחידה "בטיוח ואי רצון להגיע לחקר האמת". עוד טענה כי היא סבורה "שהתנהלות המאבטח מחייבת דיון מעמיק לגבי הפגמים המבצעים שיכולים לפגוע מחר בסמלי השלטון".

במכתב, שנשלח אחרי שפורסמו מסקנות תחקיר השב"כ לאירוע שקבע שהמאבטחים פעלו באופן מקצועי וממלכתי, מגוללת רגב את גרסתה לאירוע שהתרחש בתחילת השבוע בתל השומר וטוענת כי היו לו עדים רבים - לרבות שר הביטחון יואב גלנט. "במהלך האירוע הוסבר כי ניתן לקבל את פרטי הנהג לטובת המשך ברור ככל שנדרש, אולם לא ניתן לעכבו באופן שהלכה למעשה מעכב אותי ומונע ממני להגיע ליעדי", טענה, והמשיכה, "בפועל עוכבתי במקום במשך למעלה משעה ואף נדחפתי ונהדפתי פיזית". בהמשך, תיארה רגב את השיחה שקיימה עם ראש השב"כ רונן בר לאחר התקרית, בה מסר כי התנהלות המאבטחים הייתה טובה וזאת לאחר קיום תחקיר. "תמוה כיצד מקיימים תחקיר מבלי לתחקר את הנהג ואנשים נוספים שהיו במקום כולל אנוכי ושר הביטחון. לא נותר לי אלא להבין שיש כאן טיוח ואי רצון להגיע לחקר האמת".

שרת התחבורה מירי רגב, ראש השב"כ רונן בר. יונתן זינדל/פלאש 90, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, עיבוד תמונה
שרת התחבורה מירי רגב, ראש השב"כ רונן בר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

בהמשך, טענה רגב כי "כתת אלוף וחברת קבינט מדיני ביטחני, נכחתי בעשרות מקרים מבצעים וביטחוניים ואני סבורה שהתנהלות המאבטח מחייבת דיון מעמיק לגבי הפגמים המבצעים שיכולים לפגוע מחר בסמלי השלטון". בסיום המכתב ביקשה לכנס את הדיון הדחוף בוועדת השרים לעניני שב"כ, "במסגרתה יתאפשר לי ולשרים אחרים המעוניינים בכך להציג את התייחסותם ביחס להתנהלות יחידה 730, הכל במטרה להגיע ליחסי עבודה מקצועיים וראויים שיאפשרו לשרים למלא את תפקידם כהלכה תוך שמירה על ביטחונם".

ח"כ אפרת רייטן הגיבה לפרסום בוואלה!. "אז אחרי שהפרקליטות "תופרת תיקים", והיועמ"שית היא "סכנה לביטחון המדינה", שירות הביטחון הכללי "מטייח תחקירים" ועושה לינץ' בשרה. עוד יום רגיל של ממשלת הימין הקיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully