וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ הודף את טענות רגב: "לא דחפנו אותה, הנהג שלה פרץ מחסום"

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 11:49

שירות הביטחון הכללי פרסם הודעה שבה הוא מגבה את התנהלות המאבטח באירוע מול שרת התחבורה והנהג שלה. לפי ההודעה, ראש השב"כ אימץ את ממצאי התחקיר, שלפיהם רגב לא נדחפה, ואף הודגש כי אם הנהג היה פועל על פי ההנחיות - האירוע היה נמנע. רגב: "המהפכה מחלחלת לתוך השב"כ"

בווידאו: מירי רגב מתעמתת עם מאבטח שב"כ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

השב"כ יוצא נגד טענות שרת התחבורה מירי רגב, ובהודעה שפרסם היום (רביעי) נמסר כי ראש השב"כ רונן בר אימץ את מסקנות התחקיר שבוצע בתקרית בינה ובין הנהג שלה למאבטח של היחידה לאבטחת אישים באירוע תרומות מזון בתל השומר אתמול. "האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על פי הנחיות האבטחה ומזדהה כנדרש, כפי שבוצע עם שרים נוספים שהגיעו לאירוע, ונכנסו בהתאם להנחיות האבטחה, ללא כל חריגים", הובהר בהודעת השב"כ.

בהמשך נכתב בהודעה של שירות הביטחון הכללי כי "מממצאי התחקיר עלה כי המאבטחים פעלו באופן מקצועי, ממלכתי ומידתי בהתאם לדירקטיבות שסומנו ליחידה, וראש השירות מגבה את המאבטחים בפעולתם. למרות שבפועל, נכנס הנהג, כאדם לא מזוהה, ופרץ מחסום למתחם מסונן בו נמצא שר מאובטח, פעל המאבטח באיפוק תוך כדי ריסון הכוח".

שרת התחבורה מירי רגב, ראש השב"כ רונן בר. יונתן זינדל/פלאש 90, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב, עיבוד תמונה
מירי רגב ורונן בר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל/פלאש 90, שבוע הסייבר, אוניברסיטת תל אביב

עוד הסבירו בשב"כ כי איש מעובדי האבטחה של היחידה לא דחף את השרה, כפי שטענה אתמול, אך מבהירים כי במקום היו עובדי אבטחה נוספים. "לסיכום, ממצאי התחקיר מלמדים כי המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית לאור הסיטואציה שהתפתחה במקום, וכן פעל בהתאם לנהלים, במקצועיות ובממלכתיות המצופה והנדרשת ממנו", נכתב בהודעת שירות הביטחון הכללי.

אתמול השרה רגב הגיבה למקרה בריאיון בערוץ 14, וטענה כי ההתנגדות למהפכה המשפטית הובילה את המאבטחים לנסות לפגוע בה. "תמיד השב"כ הוא ברוטאלי ואגרסיבי, המאבטחים לא רק שלא שמרו עלי - הם גם הכו אותי, תקפו אותי ואת הצוות שלי, תקפו את הנהג", אמרה השרה. "הוא לא עשה שום דבר - אילולא גלנט לא היה שם, היינו מעוכבים. המאבטח אמר לשר הביטחון 'אני מקשיב רק לרמטכ"ל או ראש השב"כ' - המהפכה מחלחלת לתוך השב"כ. אני הרגשתי שעושים עלי לינץ', אני בטוחה ששב"כ יטייחו את האירוע".

עוד בוואלה!

הפיכת שולחנות וזריקת פחים: הוונדליזם של המפקדים הבאים של גולני

לכתבה המלאה

מה באמת קרה שם?

לפי גורמים שעודכנו בפרטי התקרית, האירוע התחיל בבדיקה שגרתית של הרכב של השרה עם הגעתו למתחם האירוע וסירובו של הנהג לעצור לבקשת המאבטח להזדהות. לאחר שעלה על רגלו עם הרכב, המשיך לסרב להזדהות בפני המאבטחים ונצמד לשרה רגב. בתום האירוע, כך לפי הגורמים, השב"כ שוב ביקש לעכב את הנהג לצורך זיהוי, ואחרי זמן מה רגב התעצבנה והורתה לו להיכנס עמה לרכב ולהתחיל בנסיעה. בהמשך, היא יצאה שוב מהרכב וביקשה משר הביטחון גלנט להתערב - וגלנט פנה למאבטחים וביקש שלא יעכבו את השרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully