וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי מגבה את אב המנזר המותקף: "מגנה כל פגיעה באנשי דת"

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 14:07

הרב דוד לאו חיזק את אנשי סטלה מאריס, המנזר שסופג מתקפות בתקופה האחרונה. במכתב ששלח לאב המנזר כתב כי על יהודים, יותר מכולם, להתנגד לאלימות נגד בני אדם בשל אמונתם. "חובה לשמור על כבוד האחר, חס ושלום לפגוע במנהגי הדת של אחרים"

בוידאו: המשטרה במו״מ עם שובו בנים להסדרת איזור תפילה ליהודים בסטלה מאריס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על רקע המאבק אנשי מנזר סטלה מאריס בחיפה נגד ניסיונות חסידי ברסלב לפלוש ולהתפלל במתחם, הרב הראשי לישראל דוד לאו שלח מכתב תמיכה לאב המנזר, האב ג'ין גוזף ברגרה. "אני מגנה בכל תוקף פגיעה באנשי דת בפרט, ובכל אדם בכלל רק בשל אמונתו. במשך ההיסטוריה הדת היהודית נפגעה יותר מכל דת אחרת בגלל אמונתה וזה מחייב אותנו ביתר שאת לעמוד על כך שאסור לנקוט בשום פעולה שיש בה צד אלימות", כתב לאו, וציין כי יש איסור חמור "לפגוע ברכוש הזולת".

"נישא תפילה למרום שנזכה לחיות בעולם של שלום, עולם בו יתקיימו דברי הנביא 'וכתתו חרבותם לעתים וחניתותיהם למזמרות', ימים של שלום והשקט לכל יושבי תבל", חתם הרב הראשי את מכתבו.

מנזר סטלה מאריס משתייך למסדר הכרמליתי, אחד המסדרים החשובים בכנסייה הקתולית. בכנסייה הקתולית מודאגים מאוד מניסיונות ליצור מציאות חדשה שבה חרדים עולים להתפלל בפתח המנזר, או אף בתוכו, על רקע אמונתם כי הנביא אלישע קבור במקום, עניין המוכחש על ידי הכנסייה.

גורם בכיר בקהילת "שובו בנים"', המייצג קבוצת חסידים המתקראים "הוועד למען קבר אלישע הנביא", מסר את תגובתם למכתבו של הרב לאו, וניסו להציג תמונה לפיה אנשי הכנסייה תקפו את המתפללים היהודים שהגיעו למקום: "אנשי הכנסייה הם אלה שתקפו באלימות פיזית וברוטאלית את המתפללים השקטים שעמדו מחוץ למבנה שברוב עדינותם הבליגו על האלימות הזו ולא כפי עיוותי התקשורת שהפכה את המציאות והפכה את המותקפים לתוקפים".

מכתבו של הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו לאב מנזר סטלה מאריס שבחיפה. 7 בספטמבר 2023. ללא קרדיט, מערכת וואלה!
מכתבו של הרב לאו/מערכת וואלה!, ללא קרדיט
דוד לאו במהלך תפילה להחזרת החיילים החטופים בכותל 21 ביולי 2020. נועם רבקין פנטו/פלאש90, פלאש 90
דוד לאו/פלאש 90, נועם רבקין פנטו/פלאש90

ביוני, מאות מפגינים מחו במתחם, בהם נוצרים, מוסלמים ויהודים, כשהם אוחזים בידיהם בדגלי הותיקן והטמפלרים. אחד הנזירים שדיבר בבהפגנה, אמר: "אתם היהודים לימדתם אותנו שלא ויתרתם על הזכויות שלכם ועל הסבל שלכם כשהייתם מיעוט. למה עושים לנו את זה יהודים, זה בושה".

באוגוסט, ישיבת "שובו בנים" הודיעה כי מנהיגה, הרב אליעזר ברלנד, סיכם עם מהשטרה כי חסידיו לא יפקדו את המתחם באופן זמני, עד שיוסדר אזור תפילה ליהודים במקום. "אף אחד לא נוסע לסטלה מאריס. אי אפשר לנסוע לשם עד ראש השנה. שיסדרו מקום מיוחד לברסלבים ולכל עם ישראל, שיוכלו להתפלל", קרא ברלנד.

מפגינים נוצרים ערבים בסטלה מאריס בחיפה, במחאה על ברסלבים שפקדו בשבועות האחרונים את הכנסיה במקום 18 ביוני 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
ההפגנה מחוץ לכנסיית סטלה מאריס/אתר רשמי, יואב איתיאל

נזירי המתחם גינו את המהלך בחריפות. במכתב ששיגרו לשבתאי, הם מודים לו בנימוס על הסולידריות שגילה כשבשבוע שעבר ביקר אצלם לאחר מה שהם כינו "ביקורים פרובוקטיביים" של חסידי "שובו בנים", על הנוכחות המשטרתית התכופה בעת הזו סביב המנזר ומביעים את נכונותם לשיתוף פעולה עם המשטרה בשימור הסטטוס קוו, כפי שהיו לפני שהחלו הביקורים הפרובוקטיביים של חסידי ברלנד במנזר שלהם.

עם זאת, במכתב עליו חתום אב המנזר, האב ג'אן ג'וזף בירגארה, הוא גם מפציר במפכ"ל שבתאי: "אל תנהלו כל משא ומתן על גורל המנזר שלנו או סביבתו, במיוחד בנושאים שישפיעו על השלווה והחיים הנורמליים במנזר". הוא מביע תמיהה כיצד המשטרה, במקום לפעול להרתעת "מחרחרי הצרות", נכונה "לתגמל" אותם בכך שתאפשר להם נוכחות ליד סטלה מאריס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully