וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ברלנד במו"מ עם המשטרה? פרטים חדשים על סערת "האזור היהודי" בסטלה מאריס

עודכן לאחרונה: 11.8.2023 / 0:20

הרב נעתר לבקשת המשטרה לצנן את הרוחות ולהשעות זמנית תפילות חסידיו במקום. זאת, בתמורה שהמשטרה תסדר מקום תפילה ליהודים באזור: "אי אפשר לנסוע לשם עד ראש השנה". גורמים בכנסייה: מתנגדים לכל שינוי בסטטוס קוו

בוידאו: המשטרה במו״מ עם שובו בנים להסדרת איזור תפילה ליהודים בסטלה מאריס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לוואלה נודע היום (חמישי) כי הרב אליעזר ברלנד קורא לחסידיו לא לפקוד את המנזר והכנסייה בסטלה מאריס שבחיפה, באופן זמני. בכך, נעתר לבקשת המשטרה לצנן את הרוחות ולהפסיק תפילות יהודים ללא אישור במקום. בשיעור שמסר ביום שני, הודיע הרב ברלנד כי "אף אחד לא נוסע לסטלה מאריס. אי אפשר לנסוע לשם עד ראש השנה. שיסדרו מקום מיוחד לברסלבים ולכל עם ישראל, שיוכלו להתפלל".

בישיבת "שובו בנים", שבראשה עומד ברלנד, אמרו כי במשא ומתן שניהל מולם רב המשטרה, הרב רמי ברכיהו, הוא לקח על עצמו לדאוג שיסדרו מקום תפילה ליהודים באזור המנזר, ולבקשתו הרב ברלנד הוציא את ההוראה לחסידיו שלא יתקרבו לשם עד שהדבר יסודר. לחסידיו סיפר השבוע ברלנד על הקשר המיוחד שיש לו עם המקום כמי שגדל בחיפה וכמי שנולד בבית החולים ליולדות שפעל לא הרחק מהכנסייה. חסידי "שובו בנים" אמרו השבוע כי אם לא יוכל הרב ברלנד לצאת לאומן בראש השנה, הם יגיעו עם הרב לסטלה מאריס, יקימו מאהל, ויעשו את החג שם.

הרב אליעזר ברלנד מדליק מדורה בהילולה,מירון, 9 במאי 2023. איתמר כרמון, חדשות כל העולם, עיבוד תמונה
הרב אליעזר ברלנד מדליק מדורה בהילולה,מירון, 9 במאי 2023/עיבוד תמונה, איתמר כרמון, חדשות כל העולם

מנזר סטלה מאריס משתייך למסדר הכרמליתי, אחד המסדרים החשובים בכנסייה הקתולית. בכנסייה הקתולית מודאגים מאוד מניסיונות שנערכו בשבועות האחרונים ליצור מציאות חדשה שבה חרדים עולים להתפלל בפתח המנזר, או אף בתוכו, על רקע אמונתם כי הנביא אלישע קבור במקום, עניין המוכחש על ידי הכנסייה.

בסרטון שהפיץ אחד מחברי "שובו בנים", רחמים ברכה, הוא קרא לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' להיערך להקצות תקציב למשימה, "שתהיה לישיבת 'שובו בנים' ועם ישראל פינה חמה כשעולים לרגל, שתהיה נהירה המונית של יהודים לסטלה מאריס; לקבר אלישע הנביא ואליהו הנביא". הוא הוסיף, "כמו שנשיא המדינה הרצוג ומפכ"ל המשטרה זכו להיכנס לקבר אלישע, נזכה גם אנחנו להיכנס". ברכה גם קרא לשר לביטחון פנים איתמר בן גביר, בעברו עורך דין שייצג את "שובו בנים": "שיעזור לברסלבים, ושמדינת ישראל תרתם לדון בנושא ולעזור לנו ולעשות אפילו קו אוטובוס ישר כל יום מירושלים הלוך ושוב כמו למירון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מפגינים נוצרים ערבים בסטלה מאריס בחיפה, במחאה על ברסלבים שפקדו בשבועות האחרונים את הכנסיה במקום 18 ביוני 2023. יואב איתיאל, אתר רשמי
מפגינים נוצרים ערבים בסטלה מאריס בחיפה, במחאה על ברסלבים שפקדו בשבועות האחרונים את הכנסיה במקום 18 ביוני 2023/אתר רשמי, יואב איתיאל

גורם בכיר בקהילת "שובו בנים" אמר לוואלה! בהתייחסות לנושא: "כפי שאמרנו לאורך כל הדרך, לא היה לנו שום רצון לכבוש או להשתלט על מנזר סטלה מאריס או חס ושלום להציק לנוצרים במקום", לדבריו, "בסך הכל רצינו שיאפשרו לנו לעמוד בחוץ, שהרי על פי ההלכה אסור להיכנס פנימה ולהתפלל, בדיוק כפי שהנוצרים מבקרים בכותל המערבי ובקבר דוד המלך בירושלים". הוא ביקש להוסיף כי "חבל מאוד שגורמים לאומניים תפסו טרמפ על אנשי המנזר וליבו את היצרים ואת הרוחות עד כדי מצב של אלימות ושפיכות דמים נגד יהודים שביקשו להתפלל במקום קדוש עבורם". הוא הדגיש, "מבחינתנו, השגנו את מה שרצינו. ראשית כול, שהיום כל עם ישראל כבר יודע שקברו של אלישע הנביא נמצא בהר הכרמל סמוך למערת אליהו הנביא, והדבר החשוב ביותר שבקרוב יהיה גם מקום מוסדר לתפילת יהודים סמוך לשם. אנחנו בטוחים שמשטרת ישראל תעמוד בסיכומים ובקרוב נראה את הדברים מתקדמים לטובת כולם".

"שובו בנים" טרחו להדגיש כי לא רק הם היו בין מי שפקדו את הכנסייה בשבועות האחרונים ועוררו בכך סערת רגשות בקהילה הנוצרית בישראל. גם אם הושג עמם הסדר, ואפילו זמני, כעולה מדבריו של הרב, אין הוא מחייב את מי שאינו סר למרותו. בנוסף, גורמים בכירים בכנסייה הקתולית מסרו לוואלה! כי הם מודעים לשמועות אודות משא ומתן עם החסידים, וכבר הודיעו למשטרה כי הם "לא מוכנים לשום שינוי במצב הקיים, לא במנזר ולא בקרבתו ולא נהיה צד בשום פשרה מעין זו כי אין פה על מה להתפשר".

ביום ראשון בערב מתוכננת ברחבת הכנסיה עוד הפגנת סולידריות עם הנזירים הכרמליתים לה צפויים להגיע מאות ערבים נוצרים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם אב המנזר, האב ג׳ין גוזף ברגרה עם נציגי הנהגת הדת הנוצרית, מנזר סטלה מאריס, 9 באגוסט 2023. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש עם אב המנזר, האב ג׳ין גוזף ברגרה עם נציגי הנהגת הדת הנוצרית, מנזר סטלה מאריס, 9 באגוסט 2023/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

אתמול, על רקע ההתקפות האחרונות כנגד המנזר בפרט וכנגד בתי תפילה ואנשי דת נוצריים בכלל, נפגש נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בסטלה מאריס לצד המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, ואב המנזר, האב ג'ין גוזף ברגרה. הם נועדו במקום עם נציגי הנהגת הדת הנוצרית: תיאופילוס השלישי, הפטריארך היווני של ירושלים, פיירבטיסטה פיצבאלה, הפטריארך הליטיני של ירושלים, ארכיבישוף אריסתארכוס, מזכ"ל הפטריארכיה היוונית, הבישוף רפיק נהרה, הסגן הפריארכלי בישראל, האב אליאס אל-עבד, מזכ"ל הפטריארכיה היוונית-קתולית, הארכיבישוף חוסאם נעום, ראש הכנסייה האנגליקנית בארץ ומונסיניור נתאלה אלבינו, מזכ"ל שגרירות הוותיקן.

במעמד הפגישה, אמר הרצוג: "אני מגיע לכאן בשמה של כל מדינת ישראל והעם בישראל להתחייב, ולשוב להתחייב להגנה מלאה על חופש הדת והפולחן במדינת ישראל. זו התחייבות שנתנו משחר קיומנו ואנחנו מקפידים עליה קלה כחמורה יחד עם גורמי האכיפה במטרה להבטיח שהשקט והשלווה במקום הזה ובכל הכנסיות ובכל אתרי הקדושה של העדות הנוצריות במדינת ישראל, בארץ הקודש, ישמרו כפי שהיה מימים ימימה".

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל מתייחסת בכובד ראש וברצינות לאירועים הטעונים שהתרחשו בכנסיה ומנזר סטלה מאריס ועל מנת לעצור את המשך ההתדרדרות נפגש רב המשטרה ניצב-משנה רמי ברכיהו עם גורמים בתוך קהילת 'שובו בנים' והעלה בפניהם את חומרת המשך האירועים הקשורים למנזר. סוכם שחסידי 'שובו בנים' יחדלו מלפקוד את הכנסייה בשלב זה עד לאחר ראש השנה. במשטרת ישראל מברכים על היענות 'שובו בנים' ליישב את המחלוקת בדרך של הדברות".

זה לא הכל, לוואלה! נודע כי כחלק מהסיכום עיריית חיפה תציב במקום שלט ובו ייכתב כי על פי ההלכה אסור להיכנס לכנסיה וכן תיבדק בחודשים הקרובים אופציה למציאת מקום מוסכם שאינו בשטח הכנסייה והמנזר בו יוכלו יהודים להתפלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully