וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתתף בלינץ' אכזרי בעכו - אבל זוכה מניסיון רצח

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:39

חביב אבו חביב הורשע בעבירות חמורות פחות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון לפציעה ממניע גזעני. פרקליטו של קורבן הלינץ' זעם: "רק בנס האבן שזרק לא הרגה אותו". השופט ליפשיץ: "קיים לכל הפחות ספק סביר בהתקיימות היסוד הנפשי הדרוש להרשעה בניסיון לרצח"

בווידאו: הלינץ' במרדכי כץ במהלך מבצע שומר חומות/תיק החקירה

בית המשפט המחוזי בחיפה זיכה היום (חמישי) מאשמת ניסיון רצח את חביב אבו חביב בן ה-43 מעכו, אחד ממשתתפי הלינץ' במרדכי כץ, תושב עכו, במהלך מבצע "שומר החומות".

"תקיפה ברוטלית ואכזרית שאך בנס לא הסתיימה במותו", טענו עם הגשת כתב האישום התובעים עורכי הדין אבי פסטרנק ואוהד כהן, מפרקליטות מחוז צפון. אבל השופט יחיאל ליפשיץ קבע כי "שקילת ובחינת כלל נתוני האירוע, תוך התרשמות בלתי אמצעית מהעדים ובפרט מהנאשם, הביאו אותי למסקנה כי קיים לכל הפחות ספק סביר בהתקיימות היסוד הנפשי הדרוש להרשעה בניסיון לרצח".

השופט ליפשיץ והשופטים גלית ציגלר ושמואל מנדלבום, שהכריעו פה אחד, הרשיעו את אבו חביב בעבירות חמורות פחות של מעשה טרור, חבלה בכוונה מחמירה וניסיון לפציעה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני.

הלינץ' בעכו במהלך מבצע שומר החומות. ללא, אתר רשמי
הלינץ' בעכו במהלך מבצע שומות החומות/אתר רשמי, ללא

כץ הגיע לדיון זה כמו לדיונים אחרים לאורך המשפט, כשהוא מלווה בעו"ד חיים בלייכר ממחלקת נפגעי עבירה של ארגון "חוננו". בלייכר קיווה ליותר: "אנו מצפים כי המחבל יורשע במעשה טרור של ניסיון לרצח", מסר לקראת הדיון, "המחבל זרק אבן שגרמה למרדכי ליפול לרצפה ואז הטיח לעברו אבן נוספת בעוצמה רבה מטווח של מטר, ורק בנס האבן לא פגעה ולא רוצצה לגמרי את ראשו".

ביחס לסוגיית מעשה הטרור ציין השופט יחיאל ליפשיץ בהכרעת הדין כי "הנאשם ופורעים נוספים שכמותו, הם אלו שהפריעו למשטרת ישראל לשמור על הסדר. במילים אחרות, הנאשם ודומיו היו הסיבה לאי הסדר ולפרעות; הגורם ולא התוצאה. עולה ברור כי כאשר הנאשם יצא לרחוב, הוא יצא לקרב; וה"קרב" היה מול היהודים שלשיטתו באו להתנכל לתושבי עכו הערבים... מדובר במי ש"מחפש צרות" ולא נרתע מלמצוא אותן שוב ושוב, מול כוחות המשטרה ומול יהודים שהוא ביקש להתעמת איתם משום יהדותם ולא משם סיבה אחרת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אבו חביב הכחיש

חביב אבו חביב הכחיש מכל וכל את עובדות כתב האישום. סנגורו, עורך הדין באסל פלאח, טען בשמו כי "לכל היותר, ביום האירוע הוא נכח במקום, החזיק באבן אותה השליך באוויר, לא פגע באף אחד מהנוכחים, וכן, גם לא הייתה לו כל כוונה או רצון לפגוע במי מהם. הוא לא התפרע ולא הצטרף לחבורת המתפרעים או יידה אבנים לעבר מכוניות או לעבר אזרחים יהודים שעברו במקום".

"אני הייתי חי עם דו קיום יהודים וערבים", סיפר לשופטים במהלך המשפט חביב אבו חביב, מוכה גורל, נכה ברגלו, עיוור בעין אחת, "אני מתבייש איפה שאני נמצא פה היום. גדלתי איתם, חברים שלי, יש לי חצי חברים ערבים חצי חברים יהודים, היו קוראים לדודה שלי אימא. היינו חיים רגיל, אין לי אידיאולוגיה. הם גם אוהבים אותי לא רק אני אוהב אותם".

האזור שבו בוצע הלינץ' האכזרי בעכו. ללא, אתר רשמי
האזור שבו בוצע הלינץ' האכזרי/אתר רשמי, ללא

אבל כתב האישום שבו הורשע מלמד אחרת. על פיו, בליל עיד אל פיטר ה-12 במאי 2021, הלילה הקשה של המהומות, אבו חביב חבר לעוד צעירים ערבים רעולי פנים ברחוב הרצל וביחד הם יידו אבנים לעבר אזרחים יהודים שעברו בקרבתם. אחת האבנים שיידה הנאשם אף נפלה בסמוך לאחד מהם שניסה לברוח מהמקום.

מרדכי שלום כץ, יהודי בעל חזות דתית, השתתף באותה שעה בתהלוכה שהתקיימה בסמוך לרחוב, בזמן שהצעירים הערבים והיהודים החלו ליידות אבנים. כץ חש בשלב זה כי הרוחות מתלהטות וכי נשקפת לו סכנה, לכן החליט לעזוב את התהלוכה ופנה לבדו לרחוב, על מנת להגיע לבית חמיו שנמצא ברח' רמח"ל בעיר.

תוך שהוא רץ ברחוב, הבחין בו חביב אבו חביב שאחז כבר בשלב זה באבן שגודלה כגודל כף ידו, נטל אבן נוספת מהכביש, רץ לעברו, וממרחק של כשני מטרים הטיח את האבן לעבר ראשו של כץ, בעת שבאותו זמן ממש יידה אחד מהמתפרעים הערבים האחרים, שזהותו אינה ידועה, אבן נוספת לעברו של כץ. אחת האבנים, פגעה בראשו, והוא נפל על הקרקע.

עו"ד חיים בלייכר, חוננו. שלומי גבאי
עו"ד חיים בלייכר/שלומי גבאי

מכתב האישום עולה כי או אז, בעוד הוא שרוע על הקרקע, עמד אבו חביב מעליו ויידה לעברו אבן נוספת, ובמקביל שישה מהמתפרעים הערבים היכו אותו באמצעות אבנים, מקלות ובעיטות בכל חלקי גופו, ובעיקר בפלג גופו העליון.

למרבה המזל, לעזרתו של כץ נחלצו אזרחים יהודים וקצין משטרה, שירה באוויר על מנת להרחיק את אבו חביב וחבריו. הם נאלצו לחדול וברחו מהמקום, אבל לטענת הפרקליטות אף תוך כך בעודו מתרחק מהמקום השליך אבו חביב אבן נוספת לעבר מרדכי כץ והצעירים שנחלצו לעזרתו. כץ נפצע קשה, פונה לבית חולים ונדרש לניתוחי ראש. הוא סובל מקשיים נפשיים כתוצאה מהתקיפה.

אבו חביב הואשם גם כי דקות ספורות לאחר האירוע הוא ועשרות צעירים ערבים נוספים, חלקם רעולי פנים חמושים במקלות ואבנים, התפרעו בפינת הרחובות דרך הארבעה ויאנוש קורצ'אק, יידו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית וחסמו את נתיבי הנסיעה באמצעות רהיטים וחפצים שונים. ע"פ כתב האישום אבו חביב נמצא במקום ואחז בידיו אבנים כשהפורעים עשו לינץ' בצעיר היהודי מור ג'נאשווילי, ואח"כ נמלט מהמקום. שב"כ והיחידה המרכזית במחוז חוף חקרו את האירועים הקשים, הם עצרו את אבו חביב 10 ימים לאחר אותו לילה, והוא מוחזק מאחורי סורג ובריח מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully