וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם המרכזי בלינץ' בעכו בשומר חומות הורשע: "נעשה צדק"

13.7.2023 / 9:31

בית המשפט בחיפה הרשיע את קוסאי עבאס, הנאשם המרכזי בלינץ' שבוצע במור ג'אנאשוילי במהלך הפרעות במבצע שומר החומות לפני שנתיים. ג'אנאשווילי פרץ בבכי לאחר הכרעת הדין: "אני מנסה להחזיק את עצמי ומקווה שיהיה טוב". סנגורו של הנאשם: "נערער לעליון"

בווידאו: הנאשם המרכזי בלינץ' בעכו הורשע בשומר חומות הורשע: "נעשה צדק"/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (חמישי) את קוסאי עבאס בן ה-21 מעכו, הנאשם המרכזי בלינץ' של מור ג'אנאשוילי, במהלך פרעות "שומר חומות" בעכו ב-2021. "תקיפה ברוטלית ואכזרית שאך בנס לא הסתיימה במותו", טענה המדינה. "הם רצחו אותי. לא בגוף, אבל בנפש", תיאר זאת ג'אנשווילי.

השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ואיל באומגרט קיבלו את ההחלטה פה אחד ובמהלך הקראת תמצית גזר הדין, קרוביו של קוסאי נכחו באולם בשקט מתוח לצד קרוביו ומקורביו של ג'אנשווילי. "דחינו את טענות ההגנה שהקרבן ניסה לדרוס. אין המדובר אלא בלינץ", הודיע השופט ליפשיץ בשם ההרכב. השופטים הרשיעו את עבאס פה אחד בניסיון רצח שמניעו טרור.

השמעת הכרעת דין קוסאי עבאס בגין ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה והתפרעות במהלך מבצע שומר חומות בעיר עכו, בימ"ש מחוזי חיפה, 13 ביולי 2023. שלומי גבאי
קוסאי עבאס היום בבית המשפט/שלומי גבאי

"אני במצב נפשי גרוע", סיפר ג'אנאשווילי לאחר הכרעת הדין. "אני מתמודד עם פוסט טראומה מאוד קשה שלא מאפשרת לי לרצות לחיות. אני נלחם למען עם ישראל והמשפחה היקרה שלי שמתמודדת איתי. אני מנסה להחזיק את עצמי ואני מקווה שיהיה טוב. נעשה צדק לעם ישראל. יש לי מאבק חשוב ואסור לי לוותר. לא חזרתי לעכו. הוגלינו מעכו, הכניסה שלנו לשם יכולה להוביל לטבח בנו. עברתי טבח. חבטו בי בלי סוף בעיקר בראש ואני סובל מפגיעות קוגניטיביות קשות וזיכרון שנפגע באופן חמור. אני שמח על החלטת בית המשפט".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המלווה את ג'אנאשווילי אמר לאחר הכרעת הדין: "ברור לכולם היום שהיה ניסיון לרצח וזה ישפיע על שאר הנאשמים בתיק. כל העצורים צריכים לשלם מחיר כבד על האירוע הזה כי כל אחד שהשתתף בלינץ' צריך להבין את התוצאות. אני רוצה לקוות שפסק הדין ייתן כוח למור להתגבר על הקשיים הנפשיים שהוא מתמודד איתם כל יום".


קוסאי עבאס, אדהם בשיר ובילאל חילואני, שלושה תושבי עכו, הואשמו בגין האירוע שכמעט וקיפד את פתיל חייו של ג'אנאשוילי. קוסאי עבאס נאשם במעשה טרור של ניסיון רצח, מעשה טרור יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעות, אדהם בשיר הואשם במעשה טרור של חבלה חמורה בכוונה מחמירה והתפרעות ונגזרו עליו עשר שנות מאסר, ואילו על בילאל חילואני שהואשם בהתפרעות נגזרה שנת מאסר אחת בגין חלקו באירוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מור ג'נאשווילי,השמעת הכרעת דין קוסאי עבאס בגין ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה והתפרעות במהלך מבצע שומר חומות בעיר עכו, בימ"ש מחוזי חיפה, 13 ביולי 2023. שלומי גבאי
ג'אנאשווילי בבית המשפט בחיפה/שלומי גבאי

חקירת התיק נוהלה ע"י שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במחוז חוף במשטרת ישראל. בכתב האישום, שהגישו עורכי הדין אוהד כהן ואבי פסטרנק מפרקליטות מחוז צפון, צוין כי הרקע למעשיהם של הנאשמים היה גל ההתפרעויות ומעשי האלימות בארץ, כשהעיר עכו הייתה אחת מהערים שעמדו במוקד גל זה.

האירוע הקשה התרחש ביום ה-12 במאי, שיאן של ההתפרעויות, בזמן ליל עיד אל פיטר, סוף חג הרמדאן. עשרות צעירים התפרעו באותו ערב בפינת הרחובות דרך הארבעה ואח' יאנוש קורצ'אק בעכו. ג'אנשווילי נקלע למקום בשל דאגתו לאמו המתגוררת בסמוך והיה בדרכו אליה. על מכוניתו היו דגלוני ישראל שתלה ביום העצמאות.

שלושת הנאשמים חברו לצעירים נוספים רעולי פנים שהקימו מחסום באחד הרחובות בעיר. המתפרעים יידו אבנים לעבר מכת"זית משטרתית שהגיעה למקום כדי לפזר את המתפרעים, וחסמו את נתיבי הנסיעה בפינת הרחובות באמצעות רהיטים וחפצים שונים.

עו"ד חיים בלייכר ומור ג'נאשווילי, השמעת הכרעת דין קוסאי עבאס בגין ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה והתפרעות במהלך מבצע שומר חומות בעיר עכו, בימ"ש מחוזי חיפה, 13 ביולי 2023. שלומי גבאי
ג'אנאשווילי עם עו"ד חיים בלייכר המלווה אותו/שלומי גבאי
עו"ד רמזי קטילאת, השמעת הכרעת דין קוסאי עבאס בגין ניסיון רצח, יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה והתפרעות במהלך מבצע שומר חומות בעיר עכו, בימ"ש מחוזי חיפה, 13 ביולי 2023. שלומי גבאי
עו"ד רמזי קטילאת המייצג את הנאשם/שלומי גבאי

המתפרעים שעמדו לאורך הרחוב זיהו רכב בו נוהג יהודי, ותוך שהרכב בנסיעה הם יידו לעברו עשרות אבנים ופגעו בו במקומות שונים, לרבות בשמשת הרכב הקדמית. ברכב היה מור ג'אנאשוילי, שבניסיונו להימלט מהמתפרעים, איבד שליטה והתנגש בחומה בפינת הרחובות, תוך שהרכב פוגע בצעיר ערבי שעמד שם.

בשלב זה, ומחשש לחייו, יצא ג'אנאשוילי מהרכב על מנת לברוח מהמקום, ואז הותקף באכזריות במוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים שהושלכו לעברו. הוא הופל על הרצפה והוכה במקלות ואבנים, בין היתר ע"י הנאשם עבאס שהיכה אותו בראשו באמצעות רגל של שולחן מעץ שמצא במקום. המתפרעים חדלו להכות את מור ג'נאשווילי רק לאחר שהגיע למקום השייח' עבאס זכור, שדרש מהם לחדול.

בו בזמן, הצית אחד המתפרעים את הרכב, שנשרף כליל, וכל זאת תוך שהנאשם חילואני משלהב את ההמון וצועק "הילד מת, הילד מת", כשהוא מתייחס לצעיר הערבי שנפצע מפגיעת הרכב, וזאת בזמן שהצעיר כבר כמעט עומד על רגליו בתמיכת אחרים. מור ג'אנאשוילי פונה לבית החולים במצב בינוני, כשהוא סובל משברים, חתכים רבים, שלושה בלטי דיסק, שטפי דם ושפשופים רבים. הוא טרם השתקם לחלוטין.

עו"ד רמזי קטילאת המייצג את עבאס יערער על ההרשעה לבית המשפט העליון. "לא לחינם ניהלנו את התיק במשך שנתיים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully