וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריסקו את גופו באבנים: 10 שנות מאסר לאחד המעורבים בלינץ' בעכו בזמן "שומר חומות"

עודכן לאחרונה: 28.11.2022 / 10:50

אדהם בשיר היה בין התוקפים של מור ג'נאשווילי בעת שנקלע עם רכבו להתפרעות של אזרחים ערבים בעיר. ביהמ"ש הרשיע אותו בכך שפעל ממניע לאומני וגזר עליו מאסר ממושך. משפטו של הנאשם העיקרי בתיק - זה המואשם בניסיון רצח - עדיין מתנהל: "היד עוד נטויה"

בווידאו: תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע שומר החומות/מצלמות אבטחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שני) עשר שנות מאסר על אדהם בשיר, תושב עכו בשנות העשרים לחייו, אחד משלושה מעורבים בלינץ' על מור ג'אנשווילי במהלך מהומות "שומר חומות". בשיר הורשע בחבלה חמורה בכוונה מחמירה ובהתפרעות והכל מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. במהלך הלינץ' יידו המתפרעים אבנים לעברו של ג'אנשווילי שכתוצאה מכך נפצע באורח קשה ונזקק לשיקום ממושך.

השופטים יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ואיל באומגרט נתנו את גזר הדין פה אחד. במהלך הקראת גזר הדין קרוביו של בשיר צעקו באולם "אללה אכבר" מול קרוביו ומקורביו של ג'אנשווילי שקראו "עם ישראל חי".

האירוע המדובר התרחש ביום שיאן של ההתפרעויות, במאי אשתקד, שזמן ליל עיד אל פיטר, סוף חג הרמדאן. עשרות צעירים התפרעו באותו ערב בפינת הרחובות דרך הארבעה ואח' יאנוש קורצ'אק בעכו. ג'אנשווילי נקלע למקום בשל דאגתו לאמו המתגוררת בסמוך והיה בדרכו אליה. על מכוניתו היו דגלוני ישראל שתלה ביום העצמאות.

גז"ד לאדהם בשיר,ממבצעי הלינץ' במור ג'אנשווילי במהלך מבצע שומר חומות, בימ"ש מחוזי חיפה, 28 בנובמבר 2022. יואב איתיאל
מאסר ממושך. בשיר בבית המשפט, היום/יואב איתיאל
בווידאו: הפגנת תמיכה במור ג’אנאשווילי, קורבן לינץ’ בשומר החומות/שלומי גבאי, יואב איתיאל

התובע אוהד כהן מפרקליטות מחוז צפון ביקש לגזור על בשיר עשר עד 13 שנה. על הנאשם בילאל חילואני, שהואשם רק בהתפרעות, נגזרה לאחרונה רק שנת מאסר אחת. משפטם של הנאשם העיקרי בתיק - זה המואשם בניסיון רצח - ומשפטם של עוד חמישה נאשמים בתיק אחר בגין אירוע זה עדיין מתנהלים. "היד עוד נטויה", אומר גורם בפרקליטות המציין גם כי העמדתם לדין של מעורבי הלינץ' היתה מורכבת כיוון שבשל אינטנסיביות האירועים באותה תקופה "לא היה מי שיתפוס אותם ומי שיאסוף ראיות".

גז"ד למבצעי הלינץ' במור ג'אנשווילי במהלך מבצע שומר חומות, בימ"ש מחוזי חיפה, 28 בנובמבר 2022. שלומי גבאי
ג'נאשווילי ואמו בדמעות. היום בבית המשפט/שלומי גבאי
גז"ד למבצעי הלינץ' במור ג'אנשווילי במהלך מבצע שומר חומות, בימ"ש מחוזי חיפה, 28 בנובמבר 2022. שלומי גבאי
עם דגל ישראלי בבית המשפט. ג'נאשווילי, היום/שלומי גבאי

המתפרעים יידו אבנים לעבר מכתזית משטרתית שהגיעה למקום כדי לפזרם, וחסמו את נתיבי הנסיעה בפינת הרחובות באמצעות רהיטים וחפצים שונים. עם הגיעו לרחוב דרך הארבעה, חלף ג'אנשווילי על פני כיכר ברחוב והבחין במתפרעים ובחסימות הדרך. הוא ניסה להמלט מהמתפרעים באמצעות נסיעה אחורנית, אולם נוכח העובדה שאחד מהם התקרב לרכב וניסה לפתוח את דלת הרכב, וכן נוכח העובדה שרכב אחר חסם את אחת היציאות מהכיכר, הוא עצר את הרכב וניסה להמלט בנסיעה קדימה.

בשלב זה, ותוך שהרכב בנסיעה, יידו המתפרעים שעמדו לאורך רחוב דרך הארבעה עשרות אבנים לעבר הרכב ופגעו בו במקומות שונים כולל בשמשת הרכב הקדמית. בניסיונו להמלט מהמתפרעים, האיץ ג'אנשווילי את מהירות הרכב בעוד המתפרעים יידו לעבר רכבו אבנים נוספות. כתוצאה מפגיעת האבנים ברכב, איבד ג'אנשווילי שליטה על הרכב והתנגש בחומה בפינת הרחובות, תוך שהרכב פוגע בצעיר בשנות העשרים לחייו שעמד בפינת הרחובות.

  • עוד באותו נושא:
  • לינץ'
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully