וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטון טיקטוק הוביל לנאשמים בתפרעויות ולינץ' בעכו

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 15:18

מוחמד חמאד נאשם בביצוע לינץ' במור ג'אנשווילי על רקע לאומני-אידיאולוגי במאי 2021. זאת, לאחר שהופלל על ידי בן 19 תושב עכו - שנעצר לאחר שתועד תולש מצלמת אבטחה בסרטון טיקטוק בחשבון של וולאא חלאילה הנאשם ברצח ספיר נחום. חלאילה יוזמן להעיד

בווידאו: תיעוד של חבלה במצלמה עירונית במהלך מבצע שומר החומות, מאי 2021/מתוך הטיקטוק של וואלה חלאילה

מוחמד חמאד בן 25 תושב עכו נאשם בביצוע לינץ' במור ג'אנשווילי על רקע לאומני-אידיאולוגי במאי 2021. זאת, לאחר שהופלל על ידי סלאח קומבז, צעיר בן 19 מעכו, שנעצר לאחר שנצפה בסרטון טיקטוק של רובין וולאא חלאילה - המואשם בחטיפה ורצח אכזרי של אם ילדיו ספיר נחום.

בסרטון שהועלה לרשת החברתית במאי בשנה שעברה, נראה צעיר מטפס על עמוד תאורה בכיכר התותח שבכניסה לעיר העתיקה בעכו, ותולש ממנו את מצלמת האבטחה של העירייה. בהמשך, כשהמצלמה נופלת לרצפה, נשמע חלאילה אומר בערבית "לא יחיה מי שמדבר על החברה של עכו - התחלנו בשבירת המצלמה של העירייה, תשבור תשבור תתביישו לכם".

וולאא חלאילה, החשוד בחטיפת ורצח ספיר נחום, בימ"ש השלום עכו, 26 ביוני 2022. יואב איתיאל
"הופלל בסרטון טיקטוק". וולאא חלאילה/יואב איתיאל

לפי כתב האישום ומחקירת המשטרה שנוהלה על ידי היחידה למאבק בפשיעה של מרחב אשר במחוז חוף, נראה כי קומבז הגיע למקום מלווה בנוספים, ביניהם מוחמד חמאד בן 25 תושב העיר. בהמשך הערב, העשרות החלו בהתפרעויות אלימות וכוחות הביטחון הוזעקו. עולה מהאישום כי השניים ואחרים שנכחו במקום יידו אבנים לעבר שוטרים - שבתגובה ירו עליהם כדורי גומי, השליכו רימוני הלם ועשו שימוש בגז מדמיע. בהמשך, המתפרעים בהם קומבז וחמאד, רצו לכיוון אכסניית אנ"א ומסגד אל ג'זאר - המסגד הגדול של עכו העתיקה, וחסמו שם כבישים באמצעות פחי אשפה וחפצים אחרים. כמו כן, הם יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים, ירו זיקוקים, הציתו פחי אשפה וצמיגים וגרמו נזק לרכוש.

חלאילה נחקר על הסרטון שפרסם ולא הכחיש כי הוא מי שצילם אותו והפיץ אותו. עם זאת, הוא טען כי אינו יודע מתי והיכן צילם אותו - ועדיין הפרקליטות מונה אותו כאחד מעדי התביעה בתיק. ממסמכים שהוגשו לבית המשפט עולה כי חמאד זיהה בחקירתו את קומבז בסרטון של חלאילה. סלאח קומבז מואשם בנזק לרכוש, שיבוש הליכי משפט והפרעה לשוטר בנסיבות מחמירות. סנגורו עו"ד מוחמד חאג', לומד את תיק החקירה ובינתיים, השופטת מריה פיקוס בוגדנוב האריכה גם את מעצרו עד החלטה אחרת.

עוד בוואלה!

תושב עכו מואשם במעורבות בשני לינצ'ים שבוצעו בזה אחר זה ביהודים בעיר

לכתבה המלאה
צעיר מתפס על עמוד תאורה בעכו. מתוך תיק החקירה, אתר רשמי
תיעוד הצעיר מתפס על עמוד תאורה בעכו/אתר רשמי, מתוך תיק החקירה
תיעוד: רכב משפחה יהודית שעברה לינץ' באום אל פחם במהלך ההתפרעוית במבצע שומר החומות
17.6.21. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
"לינץ על רקע לאומני-אידיאולוגי". מכונית עם שמשה מנופצת, אילוסטרציה/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

אתמול הוגש כתב האישום נגד מוחמד חמאד בגין מעורבותו בתלישת מצלמת האבטחה, בהתפרעות וכן ביום שלמחרת בלינץ' במור ג'אנשווילי - על רקע לאומני-אידיאולוגי. כתב האישום מייחס לו עבירות של מעשה טרור, חבלה חמורה בכוונה מחמירה, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, התפרעות, שיבוש מהלכי משפט והיזק לרכוש במזיד. פרקליטות מחוז חיפה מונה את רובין וולאא חלאילה כעד תביעה גם נגד חמאד.

לפי כתב האישום, בשעה שנסע ג'אנשווילי לבקר את אימו הוא נתקל במתפרעים שהבחינו בדגלי ישראל שעל רכבו והחלו לנסות לפרוץ לתוכו. כשניסה להימלט מהמקום, המתפרעים החלו ליידות לעברו אבנים - שפגעו ברכב והסבו לו נזק רב. הוא איבד שליטה על המכונית והתנגש בחומה שהייתה בפינת הרחובות. גם כשהרכב נעצר, המשיכו המתפרעים ליידות לעברו אבנים וכן רהיטים וחפצים שונים. כשהוא ניסה להימלט מרכבו, הפורעים היכו אותו באלות עץ ומוטות ברזל, המשיכו לזרוק עליו אבנים וחפצים שונים, וכן היכו אותו בבעיטות ואגרופים. כתוצאה מהאלימות הקשה, איבד ג'אנשווילי את הכרתו ובמקביל רכבו הוצת ונשרף כליל. ג'אנשווילי פונה לבית החולים עם חבלות ופציעות קשות שדרשו בין היתר את אשפוזו למשך שבעה ימים וכן שיקום במשך ארבעה וחצי חודשים.

בווידאו: מור ג'אנאשוילי שהיה קורבן ללינץ' במבצע שומר החומות בבית המשפט/צילום: יואב איתיאל

חמאד מואשם בהשלכת אבן שפגעה ברכבו של ג'אנשווילי. סנגורו, עו"ד שאדי סבאח, טען כי חלקו מינורי וכי "זרק אבן שפגעה בדלת האחורית הימנית של הרכב". השופטת לובנה שלאעטה חלאילה האריכה את מעצרו עד החלטה אחרת.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המסייע לג'אנשווילי במימוש זכויותיו כנפגע עבירה, בירך את נחישות המשטרה והפרקליטות בהבאתם לדין של המעורבים באירוע הקשה. "כל טרוריסט שהיה שותף לזה כדאי שלא יעצום עין בלילה כי בסוף יגיעו גם אליו", מסר. "אנו יחד עם נפגעי העבירה נגיע לדיונים בבית המשפט כדי לדרוש מבית המשפט לתת את חלקו במיגור הטרור ולהטיל עונשי מאסר ממשוכים על אותם מחבלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully