וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלינץ' בעכו: שלושה הואשמו בגין מעשה טרור וניסיון רצח בתושב העיר

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 8:46

שלושה מתושבי עכו, קסאי עבאס, אדהם בשיר ובילאל חילואני, נאשמים כי בזמן מבצע שומר החומות השליכו אבנים אל מכוניתו של מור ג'אנאשווילי. כשאיבד שליטה על רכבו ופגע בחומה, תקפו אותו הנאשמים במוטות ברזל בזמן שניסה להימלט. "הם רצחו אותי. לא בגוף, אבל בנפש"

בווידאו: תיעוד של לינץ' בגבר יהודי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

פרקליטות מחוז צפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום נגד שלושה תושבי עכו בגין תקיפתו של מור ג'אנאשווילי בחודש שעבר. השלושה, קסאי עבאס, אדהם בשיר ובילאל חילואני, נאשמו כל אחד על פי חלקו בעבירות של מעשה טרור, ניסיון רצח, יידוי אבנים לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד ברכב ממניע גזעני והתפרעויות.

פעילות משותפת של היחידה המרכזית במחוז חוף ושירות הביטחון הכללי הביאו למעצרם של השלושה בשבועות האחרונים ועד להגשת כתב האישום היום שהוגש בבית המשפט המחוזי בחיפה. על פי כתב האישום, הרקע למעשיהם של השלושה בא בעקבות גל ההתפרעויות האלימות שאירעו בערים המעורבות שברחבי הארץ עקב מבצע שומר החומות ברצועת עזה. השלושה, חברו לצעירים נוספים כשהם רעולי פנים, והקימו מחסום באחד הרחובות בעכו. זמן קצר לאחר מכן, החלו ליידות אבנים לעבר מכת"זית משטרתית שהגיעה למקום בכדי לפזרם.

כתב אישום | שלושה נאשמים שביצעו את הלינץ' בעכו במהלך הפרעות המחוזי, חיפה 24 ביוני 2021. יואב איתיאל
הנאשמים בילאל משמאל ואדהם מימין. בית המשפט המחוזי בחיפה. היום/יואב איתיאל
כתב אישום | שלושה נאשמים שביצעו את הלינץ' בעכו במהלך הפרעות המחוזי, חיפה 24 ביוני 2021. יואב איתיאל
הנאשם בילאל חילואני. היום/יואב איתיאל

כשעמדו לאורך אחד הרחובות בעיר, זיהו המתפרעים את רכבו של ג'אנאשווילי והחלו ליידות לעברו עשרות אבנים. הוא ניסה להימלט מהמקום ובעקבות זאת איבד שליטה על רכבו והתנגש בחומה בפינת הרחובות, בזמן שפגע בצעיר ערבי שעמד במקום.

בשלב זה, יצא ג'אנאשווילי מרכבו ומחשש לחייו ניסה לברוח מפני המתפרעים, אולם הותקף על ידם באכזריות. הפורעים תקפו אותו באמצעות מוטות ברזל, אלות, חפצים שונים ואבנים. במהלך התקיפה, הופל ג'אנאשווילי על הרצפה והפורעים המשיכו להכותו בראשו באמצעות רגל של שולחן מעץ.

באותו הזמן אחד המתפרעים הצית את הרכב שנשרף כליל, וזאת תוך כדי שהנאשם חילואני צעק "הילד מת, הילד מת" - תוך שהוא התייחס לצעיר הערבי שנפגע, אך כמעט עמד על רגליו בתמיכתם של הפורעים לצדו. ג'אנאשווילי פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה במצב בינוני, כשהוא סבל משברים, חתכים רבים, שלושה בלטי דיסק, שטפי דם ושפשופים רבים.

כתב אישום | קוסאי, אחד החשודים שביצעו את הלינץ' בעכו במהלך הפרעות המחוזי, חיפה 24 ביוני 2021. יואב איתיאל
קסאי עבאס שנאשם בניסיון לרצח. בית המשפט המחוזי בחיפה. היום/יואב איתיאל
תיעוד לינץ' בעכו. ללא, מערכת וואלה!
תיעוד מהלינץ' בעכו בחודש שעבר/מערכת וואלה!, ללא

לאחר כתב האישום שהוגש השבוע ביום שני נגד תושב עכו חביב אבו בן ה-41, בגין מעורבות בשני מעשי לינץ' נגד יהודים שבוצעו זה אחר זה ברחבי העיר, ג'נאשווילי אמר בבכי: "אני מאוד סובל. זה מאוד מאוד קשה נפשית ופיזית. אני לא רוצה שאף יהודי יחווה את זה יותר". לטענתו, "הייתי עומד על הרגליים, עושה הכול לבד, והיום אני עם רגל שמאל משותקת, מרגיש כמו ילד בגן שצריך עזרה. אני היום בטיטולים כי איבדתי שליטה בסוגרים".

"תראה איזה רוע לב, תראה איזו שנאה תהומית של יהודים, סיימו עם מרדכי כץ ובאו אליי. כתב האישום הזה הוא טיפה בים. שב"כ והמשטרה הגיעו לפושעים אבל באירוע שלי השתתפו כ-200 בזריקת אבנים וכ-40 עשו בי לינץ'. מתוך זה יש שלושה כתבי אישום, אז ברור שזה לא הגיוני. אני חושב שמה שמנסים לעשות כאן זה לא לעצור, כדי לא להתסיס את המקום, כי רוצים לשמור על עיר תיירותית ודו קיום", הוא תקף.

בווידאו: הגשת כתבי נגד 3 תושבי עכו על הלינץ' בגבר יהודי בעיר/צילום: יואב איתיאל

לדבריו, "מרדכי כץ, אלעד ברזילי, אני ותושבי עכו היהודים משלמים את המחיר. עד עכשיו יש פרעות כמו תקיפת ילדים בבתי ספר וזריקת אבנים על ילדים ולא מדברים על זה. הרצון של המערכת הוא להראות דו קיום וזו הטעות. זו הבעיה".

"אסור לטאטא את זה", הוא המשיך. "צריך למצוא את כל אותם מחבלים ולבוא איתם חשבון. אלה לא אנשים מבחוץ, לא 'ערבים מהכפרים'. אלה שכנים שלי ושל אמא שלי. כששחררו את אחד החשודים הם שחטו ארבעה כבשים והרימו זיקוקים באוויר וחילקו סוכריות. הם רצחו אותי. לא בגוף, אבל בנפש".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully