וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבע מותו של חתן פרס ביטחון ישראל שנפצע אנושות בהצתת המלון בעכו

6.6.2021 / 20:31

אבי הר אבן, לשעבר מנהל סוכנות החלל הישראלית, מת מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שבחודש שעבר הוא נפצע במהלך המהומות שאירעו בעכו. אבן נפצע קשה כשהתארח במלון האפנדי בעיר ושהה במקום בעת שהמבנה הוצת, אז הועבר לרמב"ם כשהוא סובל מכוויות ושאיפת עשן

אבי הר אבן, חתן פרס ביטחון ישראל ולשעבר מנהל סוכנות החלל הישראלית, מת הערב (ראשון) מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה, לאחר שבחודש שעבר הוא נפצע באורח אנוש במהלך המהומות שאירעו בעכו. אבן בן ה-84 נפצע קשה כשהתארח במלון האפנדי בעיר ובעת שפורעים ערבים הציתו את המבנה בליל שלישי ה-11 במאי. הוא הועבר לרמב"ם כשהוא סובל מכוויות ושאיפת עשן, והיה מורדם ומונשם לכל אורך זמן האשפוז. מבית החולים נמסר שנפטר כשמשפחתו לצידו.

הר אבן הותיר אחריו את רעייתו מרים, ילדיו יעל, עודד ואלוף (מיל.) יואב הר אבן, המכהן כמנכ"ל רפא"ל, ושמונה נכדים. הלוויתו של הר אבן תיערך מחר בשעה 17:00 בבית העלמין מורשה ברמת השרון.

אבי הר-אבן. טל ענבר, מערכת וואלה!
מותו נקבע בבית החולים רמב"ם. אבי הר אבן/מערכת וואלה!, טל ענבר

"העיר עכו כואבת את מותו הטראגי של חתן פרס בטחון ישראל, אבי הר אבן ז"ל שמת הערב מפצעיו", אמר ראש העיר עכו, שמעון לנקרי. "משתתפים באבלה הכבד של המשפחה ושולחים להם תנחומים. המהומות שאירעו בחודש שעבר בעכו הם מהחמורים שידעה העיר ואנו בטוחים כי המשטרה ורשויות החוק ימצו את הדין במלוא החומרה עם האשמים".

שר הביטחון בני גנץ ספד גם הוא להר אבן ואמר כי "‏שמעתי בצער רב על מותו של אבי הר-אבן, חתן פרס ביטחון ישראל, מנהל סוכנות החלל לשעבר ומי שתרם רבות לביטחון ישראל בדרכים שחלקן לעולם לא יסופרו". עוד אמר כי "אבי, שנפגע במהומות בעכו ומת מפצעיו, היה גיבור ישראל. כשנעניק את הפרס לזוכים השנה נזכור אותו ואת תרומתו".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר על מותו של הר אבן כי הוא "נרצח באכזריות על ידי בני עוולה שהציתו מלון על יושביו. אני מבקש להשתתף בצער המשפחה והחברים. עלינו להביט במציאות: יש כאלו המעוניינים באלימות, המשתמשים בה לצרכיהם הפוליטיים - עלינו לעמוד מולם בעוצמה ובנחישות. דם רב מדי נשפך".

מזק"א נמסר כי הארגון "כואב את הרצחו של חתן פרס ביטחון ישראל אבי הר אבן שנפצע אנושות בפרעות בעכו ומותו נקבע היום בבית החולים. אנו שולחים תנחומינו למשפחה היקרה, בתפילה שבמעשיו הגדולים תנוחמו ולא תדעו עוד צער".

הר אבן נולד בשם אבא הרטשטיין ברומניה ב-1937, והיה בוגר הגמנסיה העברית בירושלים. כשנקטעו לימודיו בטכניון במסגרת העתודה האקדמית, הוא שובץ בחיל התותחנים ובמהלך שירותו נשלח להשלים את לימודיו האקדמיים כדי לשמש ביחידת טילים עתידית של החיל.

הוא השלים תואר ראשון בטכניון בהנדסת חשמל. יש לו גם תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. כששב לשירות פעיל שובץ לחיל האוויר, סייע בהכנסת מכשור מתקדם לחיל האוויר פיקד על סוללת טיל הוק בסמוך לכור הגרעיני בדימונה ובשליחות המדינה סייע להקמת מערך ההגנה האווירית באוגנדה. בהמשך הקריירה שימש בתפקידים בכירים בתעשייה האווירית במחקר ופיתוח ובשיווק. הוא מנהלה בעבר של תכנית פיתוח וייצור משגר הלוויינים הישראלי "שביט" ויועץ מקצועי לתכנית לוויני הניווט "גלילאו".

מאז 2008 היה עמית מחקר במרכז בגין סאדאת למחקרים אסטרטגיים באוניברסיטת בר אילן ובמקביל משמש חבר הוועד המנהל של "עתיד בטוח", באופן אירוני תוכנית שססמתה "כן לסובלנות ולא לאלימות", לפיתוח מנהיגים ויזמים צעירים להעצמה חברתית ולמניעת אלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully