וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בירושלים: שניים נפצעו, בהם גבר כבן 50 במצב בינוני - המחבל נתפס

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 17:12

המחבל, בן 17 ממזרח ירושלים, ניסה על פי החשד להימלט מהמקום, אולם נלכד על ידי המשטרה. בן ה-50 פונה עם פצעי דקירה לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר. כמו כן, נער בן 17 נפצע באורח קל. בעקבות האירוע, שערי העיר העתיקה נסגרו. "מדובר במפגע בודד", הדגיש מפקד המרחב

תיעוד פיגוע הדקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גבר כבן 50 נפצע אחר הצהריים (רביעי) באורח בינוני בפיגוע דקירה בשער יפו שבירושלים. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי בשטח וקבע תחילה כי מצבו קשה - אולם לאחר שפונה הפצוע לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר מצבו הוגדר בינוני. כמו כן, במד"א עדכנו כי נער בן 17, ככל הנראה תייר, נפצע באורח קל עם פצע דקירה שטחי בבטנו.

שוטרי מחוז ירושלים ניהלו מצוד אחר המחבל, בן 17 תושב מזרח ירושלים, ולאחר מספר דקות הצליחו לתפוס אותו סמוך לזירת הפיגוע והוא הועבר לחקירה. בעקבות האירוע, שערי העיר העתיקה נסגרו על ידי המשטרה. המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, שהיה באזור שער יפו, הגיע לזירה וסייע לטפל בפצוע.

במשטרה מסרו כי "הסכין עמה ביצע את הפיגוע נתפסה, ובדקות אלו מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, מקיים הערכת מצב בזירת הפיגוע והטיל את חקירתו על היחידה המרכזית של מחוז ירושלים. כמו כן, בשעה זאת ממשיכים חוקרי המשטרה את חקירת הפיגוע ואיסוף הממצאים במקום".

מפקד מרחב דוד, ניצב משנה אבי כהן, סיפר: "המחבל ירד מהאוטובוס שהגיע ממזרח ירושלים והתחיל לפגוע באנשים. תוך פרק זמן קצר מאוד אותו מחבל מבין שאנחנו דולקים אחריו והוא זורק את הסכין. מאבטח ושוטר השתלטו עליו. החקירה הועברה לידי ימ"ר ירושלים. אנחנו רוצים להבטיח שכל מי שרוצה לבקר בירושלים ובעיר העתיקה מוזמן - מדובר במפגע בודד".

פיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
פיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל
חשד לפיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
חשד לפיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

חובש בכיר במד"א, רפי הכהן, שנקלע לפיגוע סיפר: "הייתי סמוך מאוד לשער יפו והבחנתי בהתרחשות, רצתי למקום וראיתי גבר כבן 50 יושב על המדרכה, מדמם, עם מספר פצעי דקירה. הזעקתי כוחות מד"א נוספים למקום ובמקביל הענקתי לו טיפול רפואי מציל חיים, מפכ"ל המשטרה שהיה בסמוך הגיע מהר מאוד וסייע לי לחבוש את הפצוע, כוחות של מד"א שהגיעו מהר פינו לבית החולים את הפצוע תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב והוא בהכרה מלאה. נער כבן 17 הגיע אלינו עם פציעה שטחית בבטן ולאחר בדיקה וטיפול ראשוני פינינו אותו במצב קל ובנוסף נפגע חרדה".

פרמדיק מד"א אהרון שטיינמיץ וחובש רפואת חירום במד"א ברוך ויסמן, שטיפלו בפצוע סיפרו: "הגענו בכוחות גדולים למקום וראינו את הגבר שוכב על המדרכה כשהוא בהכרה מלאה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון. מיד הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל עצירת דימומים, חבישות ופינינו אותו לבית החולים תוך המשך טיפול רפואי כשמצבו קשה ויציב".

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר: "אל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים פונה פצוע אחד מפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים. ד"ר אסף קידר, מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, מעדכן כי הפצוע בן ה-56 אשר פונה על ידי מד"א עם דקירות בפלג גופו העליון, נמצא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר ככל הנראה בינוני".

פיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
פיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל
פיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023. דוברות משטרת ישראל
פיגוע דקירה בשער יפו, ירושלים. 6 בספטמבר 2023/דוברות משטרת ישראל

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, כתב בעקבות הפיגוע: "שולח איחולי החלמה ומתפלל יחד עם כל עם ישראל להחלמת הפצוע מפיגוע הדקירה בשער יפו - בדיוק בשביל מקרים כאלו אני נלחם בתקופה האחרונה לשנות את תנאי המחבלים בבתי הכלא, ברגע שמחבל ידע לפני שהוא יוצא לבצע פיגוע שהוא הולך לסבול בכלא, הוא יחשוב פעמיים".

שלשום, מחבלת, פלסטינית בת 44 מג'נין, ניסתה לבצע פיגוע דקירה נגד שוטר בעיר העתיקה בירושלים. המחבלת הגיעה לאזור שער חוטה כשפניה מכוסות בחיג'אב, שלפה סכין וניסתה לדקור כמה פעמים את רס"מ ע', שוטר משטרה כחולה שעמד בצד הדרך. רס"מ ע' נטרל אותה בחוזקה לקרקע. מיד לאחר מכן, הצטרפו אליו כוחות נוספים של המשטרה הכחולה ומג"ב. השוטר לא נפגע מהדקירה, בזכות אפוד המגן שהיה לגופו. בזירה נתפסה סכין שעמה בוצע ניסיון הפיגוע.

כמו כן, לפני כשבוע, מחבל בן 14 מבית חנינא ניסה לדקור נוסעים בתחנת הרכבת הקלה שברחוב שבטי ישראל בירושלים, ונוטרל. צעיר כבן 25, נפצע מהדקירות באורח בינוני ונמלט מהזירה לרחוב שמעון הצדיק בעיר. צוות מד"א שהוזעק למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו עם פצעי דקירה לבית החולים שערי צדק בעיר. כמו כן, מספר נפגעי חרדה טופלו במקום על ידי צוות חוסן של איחוד הצלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully