וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלינקן שוחח עם נתניהו ועבאס; הבית הלבן: לא צופים פריצת דרך בנוגע לנורמליזציה עם סעודיה"

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 21:34

היועץ לביטחון לאומי אמר הדברים בזמן שהאחראי על המזרח התיכון בבית הלבן ברט מקגרק עושה את דרכו לסעודיה - שם ייפגש עם יועציו של הנשיא הפלסטיני כדי לדון עמם על המו"מ סביב הסכם הנורמליזציה ועל התמורות שהפלסטינים עשויים לקבל

בלינקן מצהיר: "כל האופציות על השולחן - לאיראן לא יהיה נשק גרעיני"/---

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, אמר היום (שלישי) בתדרוך לכתבים כי שיחות הטלפון שקיים שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, ביממה האחרונה עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס אינן מעידות על פריצת דרך קרובה בכל הנוגע להסכם נורמליזציה בין ישראל לבין סעודיה.

למה זה חשוב:

  • דבריו של סאליבן הם המשך המגמה של הבית הלבן להוריד ציפיות בכל הנוגע למאמצי ממשל ביידן להשיג עסקת חבילה שתכלול גם הסכם נורמליזציה בין ישראל לסעודיה.
  • סאליבן אמר את הדברים בזמן שהאחראי על המזרח התיכון בבית הלבן, ברט מקגרק, עושה את דרכו לסעודיה - שם ייפגש עם יועציו של הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, כדי לדון עמם על "המרכיב הפלסטיני" של הסכם עתידי בין ישראל לסעודיה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בלשכת רה״מ בירושלים. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן, בלשכת רה״מ בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מה הם אומרים:

סאליבן אמר כי סוגיית הסכם הנורמליזציה תהיה רק אחת הסוגיות שיעלו במהלך ביקורו של מקגרק בסעודיה - "אני לא צופה פריצת דרך בטווח הזמן המידי", הדגיש

במוקד החדשות:

  • ממשרד החוץ האמריקני נמסר כי בלינקן הדגיש במהלך שיחת הטלפון שלו עם נתניהו את המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל ודן עמו בניסיונות לקדם נורמליזציה עם סעודיה ובאיום האיראני.
  • "בלינקן הדגיש בפני נתניהו כי ארה"ב תומכת במדיניות שמבטיחה חופש, ביטחון ושגשוג לישראל ופלסטינים כאחד", נמסר ממשרד החוץ האמריקני.
  • במהלך השיחה עם עבאס אמר בלינקן שארה"ב תומכת בצעדים לשיפור חיי הפלסטינים. השניים דנו בתמיכתם בפתרון שתי המדינות והתנגדותם לצעדים שחותרים תחתיו - כך נמסר ממשרד החוץ האמריקני.
פגישת יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ושר החוץ שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. משרד רה"מ, ירושלים  27 במרץ 2022. רויטרס
פגישת יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס ושר החוץ שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן. משרד רה"מ, ירושלים 27 במרץ 2022/רויטרס

הצד השני:

  • הנשיא הפלסטיני עבאס אמר לבלינקן במהלך שיחתם כי פעולות ישראל ו"הטרור של המתנחלים" בגדה המערבית חותרים תחת פתרון שתי המדינות.
  • סוכנות הידיעות הפלסטינית מסרה כי עבאס אמר לבלינקן שהרשות תמשיך במאמציה לקבל הכרה כמדינה חברה מלאה באו"ם וביקש שארה"ב לא תתנגד להחלטה של מועצת הביטחון בנושא.
  • עבאס אמר לבלינקן כי יש לנרמל את היחסים בין ארה"ב לרשות הפלסטינית, להסיר את כל הסנקציות האמריקניות על הפלסטינים, לפתוח מחדש את הקונסוליה האמריקנית בירושלים ואת משרדי אש"ף בוושינגטון ולחדש את הסיוע הישיר לתקציב הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully