וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה: חשפנו רשת שגייסה אזרחים להילחם עבור רוסיה באוקראינה

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 16:56

משרד החוץ בהוואנה אמר כי הרשויות פועלות לנטרול הרשת שגייסה אזרחיה החיים ברוסיה ואף במדינה עצמה לטובת המלחמה באוקראינה. "אנחנו לא צד בסכסוך", הבהירו במשטר הקומוניסטי, המקורב לקרמלין. ברוסיה דווח לאחרונה כי קובנים קיבלו אזרחות רוסית תמורת יציאה לחזית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נפגשים בסוצ'י, 05.09.23/רויטרס

קובה חשפה רשת סחר בבני אדם שגייסה במרמה אזרחים להילחם בשורות רוסיה במלחמתה באוקראינה - כך אמר הלילה (שלישי) משרד החוץ בהוואנה, שהוסיף כי הרשויות בקובה פועלות "לנטרל ולפרק" את הרשת.

הוואנה סיפקה מעט פרטים, אך אמרה כי הרשת פעלה במדינה שבקריביים, השוכנת אלפי קילומטרים ממוסקבה ומהחזית, והן ברוסיה עצמה. "משרד הפנים פועל לנטרול ופירוק של רשת סחר בבני אדם הפועלת מרוסיה לשילוב אזרחים קובנים החיים בה, או אף בקובה עצמה, בכוחות הצבא הנלחמים באוקראינה", מסרה הממשלה הקומוניסטית של קובה.

רוסיה, בעלת ברית ותיקה של קובה עוד מימי המלחמה הקרה, לא הגיבה על ההודעה של הוואנה, שלא ציינה מי עומד בראש אותה רשת. מוסקבה הכריזה בשנה שעברה על תוכנית שאפתנית להרחבת הצבא שלה ביותר מ-30% ל-1.5 מיליון חיילים, אך היא מתקשה לעמוד ביעד בשל האבדות הכבדות שלה במלחמה, שאותן היא לא חושפת.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש עם נשיא קובה מיגל דיאס-קאנל במוסקבה. Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin, רויטרס
פוטין ונשיא קובה בפגישה בקרמלין, בשנה שעברה/רויטרס, Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin

בסוף מאי, עיתון מקומי בעיר הרוסית ריאזאן דיווח כי כמה אזרחים קובנים חתמו על חוזים עם משרד ההגנה של רוסיה ונשלחו לאוקראינה בתמורה לאזרחות רוסית. לא ברור בשלב זה אם הצהרת משרד החוץ הקובני קשורה לאותו דיווח, אך הממשלה בהוואנה הוסיפה שהיא כבר פתחה בהליכים פליליים במקרים שבהם אזרחיה אולצו להילחם באוקראינה.

"ניסיונות מסוג זה נוטרלו ונפתחו הליכים פליליים נגד אנשים המעורבים בפעילויות אלו", נכתב בהצהרה הקובנית שפורסמה בחשבונו של שר החוץ, ברונו רודריגס, ברשת החברתית X. חרף היחסים הקרובים בין מוסקבה להוואנה, קובה הדגישה בהצהרתה כי "אין לה חלק בסכסוך באוקראינה", וכי יש לה "עמדה היסטורית נחושה וברורה נגד שימוש בשכירי חרב".

המלחמה באוקראינה - עדכונים אחרונים

"אנחנו נפעל בנחישות נגד אלו המעורבים בסחר בבני אדם במטרה לגייס אזרחים קובנים לשאת נשק בכל מדינה שהיא", הדגישו בהוואנה, שבשנים האחרונים חיזקה את יחסי הסחר שלה עם רוסיה. רק לפני חודשיים, שרי ההגנה של שתי המדינות נפגשו במוסקבה, ושר החוץ של רוסיה הגיע לאי באפריל כחלק ממסע ביקורים בבעלות בריתה של רוסיה באמריקה הלטינית.

קובה היא לא המדינה הראשונה שנאבקת בגיוס אזרחיה לטובת המלחמה באוקראינה, הנמשכת כבר יותר משנה וחצי. בתחילת השנה, סרביה יצאה נגד קבוצת שכירי החרב ואגנר, בעקבות סרטונים שבהם נראו מתנדבים סרבים מתאמנים לצד חיילים רוסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully